Eveet! Bu akşam (Benim için) yeni bir konu hakkında konuşalım istedim. Yaz tatili stresine hepimiz verilen ödevlerle.. daha doğrusu "YASAK OLMASINA RAĞMEN" verilen ödevlerle başladık. Yoksa bilmiyor muydunuz? Yazıl olmuş.
Aslında bir kaçımızın sebebi bu. Genelimize bakarsak, okulun başında "Nihayet" veya "Lanet girsin." diye başladık, ortalarında "Bitsin artık! bileğimdeki damarları kurşun kalemlin ucuyla attırmak istiyorum"diyerek devam ettik. Hemen ardından okul kapanınca derin bir nefes çektik. Sonra ne mi oldu? 3,4 hafta geçmesine rağmen sıkıntıdan bir patatese dönüştük. Bazımız Anime izleyerek herkese "Bu çizgi film değil sizi geri zekalılar." olarak geçirdi Bazımız Kore dizileriyle kafayı bozmuz bir şekilde sabahlayıp "Hoş görülü olun sizi ırkçılar. Çin çan çon sizin yedi ceddinizdir!" tarzi şeylere maruz kaldı. Nadir inekler ders çalışırken diğer hobisiz olan zevksizler ise öylece oturdu.
Okulda en azından oyalanıcak bir şey buluruz. Ama eğer evde isek.. Tartışmaya bile açılmamalı. Bende tatilde biz şişko patateslerin yapması için bir liste vereceğim. Bende uygulayacağım, kim söyledi yapmayacağımı?
Sıkılıyor musunuz? hobiniz yok mu? merak etmeyin! çünkü bendeniz burada. Hatta 5 tl farkla büyük boyu alabilirsiniz! Hala benden bukmadınız mı? o zaman geçelim listemize.
1. Asosyal moruklar gibi evde oturacağınıza yürüyün. Nereye olursa olsun. Takın kulaklığı gezin işte. Hiçmi bir şey yok? dışarı çıkıp kazık gibi dikilin. En azından temiz hava alırsınız. (He unutmadan kulaklık takıyorsanız kaldırımdan ayrılmayın. Ezilebilme ihtimali "binde dokuz yüz".)
2. Şekeri bırakın demiyorum. Ama olabildiğince azaltın. Ve bilin ki, bu sizin elinizde. Ya yersiniz. Ya yemezsiniz.
3. Her gün bir kaç spor haraketi yapın. İlk başlarda canınız aşırı yanıcak. O yüzden 2,3 gün kesin evde olduğunuz bi ara başlayın. Veya katlanın. Hareketleri alta yazıcam. (Isınarak bu haraketleri yapın)
4. Biz dizi-film açın ve sebze meyve yanınıza alarak ayakta izyeyin. Ayaktayken olduğunuz yerde tempolu bir yürüyüş 5 dakikalık molalarla 1 saatlik videoyu bitirin. Dans edin, bisiklet sürün. Olabildiğince oyalanın. Ama yemek ile değil, spor ile!
Gelelim haraketlere:
1 dadika boyunca= ______O (Ne? video bulamadım Ya da resim..) (ayaklar daha gerilmiş dümdüz şekilde) // /\
30 saniye= yıkarıdakinin aynısı ama dollar yerde olucak.
30 sağ 30 sol bacak= 60 saniye= en baştaki ama ayakları sırasıyla olacak şekilde kaldırıp bekliyoruz.
30-sağ 30 sol bel= Yan yatarak alaylarımızı kuyruk şekline çeviriyoruz (Birbirine geçiriyoruz. belimiz ve bacaklarımız dümdüz bir çekilde tel kolumuz yardımı ile (eli sabitlemiyor dirseği kırıyoruz.) belimizi yukarı aşşağı yapıyoruz. İki tarak için toplam 60 sn
Baştaki 2 taneyi isteğe göre tatrarlayın. Hatt şimdi benimle yapın. Telefonunuzun sayacını açın.
Başıyoruz. Sadece 3 buçuk dakika. Hiç bir şey değil.
Geldim!
Yaptıysanız diğerine geçiyorum.
5. Ailenizle daha çok diyolog kurun. Çevrenizde çok arkadaşınız olsun ama herkesle sakın yakın olmayın. Tavsiye. Yoksa üzülürsünüz, hemde çok.
6. Teşekkür etmeyi ve Özür dilemeyi alışkanlık edinmeyin. Eğer devam ederseniz ezilirsiniz. Her şeye "Evet" demekten kurtulun. Hem de bir an önce.
7. Dil öğrenin ve bu sayede farklı insanlarla tanışın. Rahat olun kastım ing. değil. Size hangi dil çekici geliyorsa.
Hazirandan başlayın. Ya da hangi ayda iseniz. 3 ay sonra haayatınızdaki, kendinizdeki farkı görün.
A unutuyordum az kalsın!
8. ve en önemli olan= gülümseyin. Ne kadarsaçma görünse de, büyük bir kalkandır.
Benden bu günlük bu kadar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleştirel Günlük
NonfiksiBurada aklıma gelen her şeyi, iyi kötü eleştireceğim. Belirli bir sınırı yok, hatta siz görüş bildirmemi istediğiniz şeyleri yorumlara yazıp bana katılabilirsiniz. Özelden tartışabiliriz ve bunları bölüm olarak (eğer kabul ederseniz) koyarım. O zama...