Pada malamnya aku bersiap untuk keluar bersama Park Jimin. Aku tahu abang aku tu mesti akan tanya macam-macam. Tapi selamatlah, aku dah keluar sebelum dia balik kerja kalau tak mulalah sesi soal jawab dari sang kangaroo.
"Kenapa awak diam dari tadi?" Keadaan di dalam kereta hitam milik lelaki itu mula senyap dari awal aku memasuki kedalamnya tadi.
"Tak ada apa. Saya malu je." Jawabku dengan senyuman. Dia mengangguk dan tertawa kecil. Jari jemarinya mula diketukkan ke atas stereng kereta itu. Aku hanya memandang dia dan kembali senyap.
"Awak tahu tak kita nak pergi mana?" Tanya si dia. Aku yang tadi memandang ke luar tingkap yang penuh dengan kegelapan itu mula memandangnya semula. Gelengan aku beri.
"Dah tu kenapa tak tanya saya? Buat-buat saya nak culik awak bawa pergi jauh-jauh macam mana? Awak bukannya kenal sangat saya. Kalau saya orang jahat macam mana?" Bertubi-tubi soalan yang mengerikan disoal kepada aku. Terkedu juga aku mendengar apa yang dia kata.
'Gulp'
Air liur ditelankan. Aku pandang dia dengan satu pandangan yang lama dan aku mula menggelengkan kepala.
"Tak, awak bukan orang jahat. Awak baik." Balasku ringkas lalu memandang ke arah jalan semula. Aku mula mendengar suara gelakan kecil. Pandangan beralih semula.
"Kenapa awak gelak?"
"Hahaha awak ni cute lah bila nervous. Saya perhatikan awak lama dah tahu? Bila awak nervous mesti muka awak bertukar jadi lain. Hahaha."
Perlinya. Mula berdarah telinga aku mendengarnya. Senyuman palsu aku berikan. Bukan apa, saja untuk menahan perasaan incredible hulk aku ni.
***
Setibanya di sebuah restoran, aku dan Jimin mengambil tempat yang lain daripada yang lain. Dia menyuruh aku agar memasuki tempat yang mempunyai meja makan yang berada di bawah satu bumbung dan terhiasnya lampu. Tapi, kenapa aku tengok macam pelik je.
"Duduklah." Ujarnya lalu kerusi ditarik. Aku hanya tersenyum lalu melabuhkan diri di atas kerusi yang ditariknya itu. Kawasan kilauan lampu itu aku pandang. Cantik.
"Makanan saya dah order dan sekarang saya nak kita bersembang." Bicaranya sambil menongkatkan dagu ke arahku. Mula muka comelnya menjadi secara tiba-tiba. Sengihan sinis mula terukir.
"Apa awak ingat awak comel?" Soalku. Dia mengangguk yakin.
"Of course saya cute."
"Perasan." Balasku dengan senyuman kecil. Lilin yang ada di tengah-tengah meja itu aku perhatikannya lama. Cantik dan sangat menakjubkan. Sebenarnya aku tengok tempat ni tak macam kedai makan biasa tapi macam tempat orang yang dah kahwin datang makan malam dengan suami isteri.
"Minhyun, saya nak cakap dekat awak something boleh tak?"
Mata aku dialihkan ke arahnya semula. Kepala dianggukan bersertakan senyuman.
"Kenapa awak tolong saya waktu dekat jambatan tu dulu eh?" Tanyanya dengan kepala yang disengetkan. Hampir terluah ketawaku apabila mendengar katanya.
"Kenapa, awak tanya?"
Dia mengangguk dengan muncungan mulut kecil. Aku mula tersenyum lalu menongkatkan dagu sebagaimana dia lakukan.
"Sebab itu memang hak saya untuk selamatkan orang. Kita sebagai manusia kena tolong antara satu sama lain. Sebab itu saya tolong awak." Terangku kembali.
"Tak, itu saya tahulah tapi maksud saya kenapa awak terdetik nak tolong saya dan temankan saya waktu tu walaupun awak terpaksa balik?" Tanyanya lagi. Perasaan aku mula menjadi keduan. Lama juga aku mendiamkan diri untuk menjawab soalan itu.
"Ermmm... sebab saya rasa awak memang perlukan seseorang untuk berada di sisi awak waktu tu?"
"Tapi kenapa awak yang muncul?" Katanya lagi. Makin lama makin mendalam soalan yang ditujukan. Eh, kenapa pula ni.
"Sebab saya lalu dekat situ dan saya ternampak awak."
"Kenapa awak sanggup temankan saya?" Soalnya lagi.
"Macam saya cakap yang awak perlukan seseorang." Kataku dengan anggukkan kecil. Letih alahai nak jawab. Dia mula tersenyum kecil lalu mengeluarkan sesuatu dari bawah meja.
"Dan orang itu ialah awak." Sambungnya bersertakan sejambak bunga dan anak patung kecil Chimmy di atasnya. Terbeliak mata aku melihat kelakuan si dia. Mulut aku yang tadi ternganga mula ditutupkan semula.
"Byun Minhyun, sudikah awak menjadi isteri saya? Will you marry me?" Soalnya dengan senyuman yang mendalam. Kini, kotak berwarna merah berbentuk hati ditolaknya ke atas meja. Mula terangkat kening dan bulu roma yang ada di tangan aku ini.
"Kenapa s-saya?"
"Because i need you in my life." Sambungnya lagi lalu bunga itu didekatkan lagi kepada aku. Mungkin kali ini aku tidak bermimpi dan aku harap ianya bukan.
Oh my prince charming!
***
YOU ARE READING
CHIMMY UNTUK AWAK -P.J.M-
FanfictionDisebabkan Chimmy semuanya berubah menjadi satu kisah. "Kenapa awak bagi Chimmy ni dekat saya?" - Byun Minhyun "Sebab dia comel macam awak!" - Park Jimin Start - 14/6/2018 End - 30/6/2018 2nd Fanfictions by me!