Jag såg det.
Det kom något utifrån skogen, jag hann inte säga till mamma att jag såg det förrän det var för sent. Jag fattade nu vad mitt liv betydde och varför man borde ha bälte i bilen…
Allt blev mörkrött.
Jag vaknade och var alldeles kallsvettig, det var första natten hemma efter olyckan.
Jag hade haft mycket mardrömmar nätterna efter olyckan, men då hade jag känt mig säker när jag vaknade igen för att jag var på sjukhuset men nu var jag hemma och då var det mer skrämmande på något sätt. Det var tur att det var lördag när jag åkte hem för då är det ingen skola och om det skulle vart söndag och jag fått gå till skolan hade jag varit väldigt trött.
När jag gick upp lite senare efter att jag fått sova lite mer, var mamma och pappa på jobbet, de var egenföretagare så antagligen var det mycket att göra hela tiden. Jag gjorde flingor och macka, sen gick jag till mitt rum och åt. Jag hade väldigt ont i huvudet efter olyckan och jag kan fortfarande inte komma på vad som hade kommit fram från skogen. Mamma hade inte slagit sig så mycket som jag gjort så hon hade börjat jobba, innan det så jobbade varken mamma eller pappa men när mamma blev frisk jobbade båda två och jag blev ensam. De brydde sig inte om mig. De brydde sig bara om jobbet och om varandra, sen har jag inte några riktiga kompisar heller som jag skulle kunna ringa, de skulle bara reta mig eller något.
Jag gjorde nästan inget den dagen, jag låg i min säng och kollade på film, tog lite godis och mat också. Jag hade jättetråkigt. Mamma och pappa kom inte hem förrän sent på kvällen och på söndagen var de i alla fall lediga så då hade vi bestämt att vi skulle göra något.
När de kom hem så var klockan nästan elva så vi satte oss och kollade på TV och åt godis. Sen sa de ”vi ska på möte och göra några ärenden i morgon så vi kan tyvärr inte göra något” och jag skrek ett svar ”men ni är ju aldrig hemma!” sen sprang jag in på mitt rum, smällde igen dörren, låste och satte mig på sängen. Mitt huvud värkte. Jag kunde bara tänka på de dåliga sakerna i mitt liv just nu, olyckan, mitt huvud som värkte, min hals som också gjorde ont, på vad vissa i klassen skulle säga, mina föräldrar, ingen som bryr sig och sådana saker, tankarna for runt i huvudet på mig och jag la mig ner, sen somnade jag.
YOU ARE READING
Det är inte alltid som man tror...
RomanceDet handlar om Evelina som är en av de populära tjejerna, men sen händer det en olycka och hon är inte som vanligt längre. Hon är en tjej som har problem med sina föräldrar som inte bryr sig och kompisar som gillar henne bara för att hon är populär...