Kapitel 6

93 5 0
                                    

Jag tog mina saker och vi gick till lektionen, vi hade SO första lektionen och vi satte oss med varandra och jag var helt borta nästan hela lektionen, ja tänkte bara på vilken tur jag hade, i alla fall att jag träffade Dylan. När lektionen var slut gick vi och bytte saker till nästa lektion och jag frågade honom "ska du göra något efter skolan idag?"

"Nej, inget som är bestämt" svarade han.

"Kanske vi kan vara hos dig efter skolan då?" fortsatte jag.

"tror det går" sa han och log med ena sidan av ansiktet, och han hade världens gulligaste smilgropar. Hela den dagen gick jag runt och bara tänkte på Dylan och att jag gick bredvid honom. Sen när sista lektionen var så hade vi inte samma och han slutade lite tidigare och när jag kom till mitt skåp såg jag honom stå där, jag bara gick mot honom med världens största leende. Jag kom fram till honom och jag sa "hej snygging" och jag hoppades att han skulle svara så det inte blev pinsamt och det gjorde han också "hej sötis" sa han och inte nog med det, han böjde sig ner och kysste mig på kinden, jag blev röd som en tomat och sen skulle jag lyckas låsa upp låset på mitt skåp, det gick sådär till en början, jag var helt skakig på handen men efter några försök fick jag upp det.

Vi åkte hem till honom och vi gick in, han öppnade dörren åt mig och gav mig en blick som sa "damerna först" och jag gick in medan både jag och Dylan skrattade lite. När vi kommit in så frågade han, precis som jag gjort dagen innan, "är du hungrig?"

"ja, lite" svarade jag och sen visade han mig till köket, han öppnade kylen.

"Vad vill du ha?" frågade han mig.

"vad finns det?" svarade jag med en fråga.

"typ, inget. Men det finns mjölk och flingor" svarade han och log sådär med ena sidan av ansiktet igen, det var jättegulligt.

"det blir jättebra" sa jag och log jag också. Han tog fram mjölken och flingorna och hällde upp lite till mig, "tack" sa jag till honom när han räckte mig skålen och en sked.

Vi gick in på hans rum och där satt vi och pratade medan jag åt. Vi kom på något sätt in på vem vi gillar och jag sa "jag tror jag gillar dig" och gjorde ett försök att le men det gick sådär när jag blev röd som en tomat igen. "Jag tror jag gillar dig" sa han och jag ställde skålen på hans skrivbord, han kollade in i mina ögon och jag i hans och sen kom han närmare och jag liksom bara drogs till honom och sen bara hände det.Vi kysstes. Vi bara satt där och kysstes och det kändes så bra och det kändes också som att vi känt varandra jättelänge medan vi bara hade känt varandra i två dagar. Plötsligt lutade han sig lite bakåt och vi slutade. "Förlåt men jag kan inte, du vet ingenting om mig.Du vet inte vad jag har för familj eller vad jag kommer bli" sa han och kollade ner i sängen, jag lyfte försiktigt hans haka med ena handen och han blundade, jag såg en tår falla ner för hans kind. Jag tog upp den andra handen och torkade bort tåren från kinden, han öppnade sina ögon som var lite röda, eftersom han gråtit lite.

"Vad gör det då? Du vet inget om mina föräldrar, bara att de aldrig är hemma" sa jag och han fortsatte "men det är inte samma sak, det är något du verkligen inte vill veta och något som jag inte ens fattar själv" och han kollade in i mina ögon och jag kollade djupt in i hans.

"Säg det då, jag lovar att jag inte kommer lämna dig eller något sånt" sa jag till honom och jag hoppades verkligen att han skulle svara ärligt."Okej, du får inte säga ett ord om det och du får verkligen inte bara lämna mig för då har jag ingen alls, du måste tro mig" sa han och jag svarade så klart "det är klart jag inte kommer lämna dig eller säga något och jag kommer tro dig" jag tog hans hand i mina och sa "jag lovar" och han verkade tveka men jag såg bedjande på honom. "Du vet att jag precis flyttat hit och det är inget ovanligt för mig, min familj får flytta runt hela tiden och det är för att pappa är..." han mumlade något men jag hörde inte vad men jag såg att han blev ännu ledsnare och jag kramade honom. Jag hörde i mitt öra att han sa... 

Jag kommer att lägga ut nästa avsnitt när jag fått minst 10 läsare :) haha låter jättelite men jag vill ju ha några läsare i alla fall ;) <3 och kommentera gärna om ni har några tips och om ni tycker den är bra :) 

Det är inte alltid som man tror...Donde viven las historias. Descúbrelo ahora