6.BÖLÜM - MAHALLENİN DİLİ

28K 1.9K 425
                                    

Salıyı bekleyemedim =) erken de gelince, bölümü yayımlayım dedim. =)

***************

Uğur ellerini göğsünde bağlamış, sol dudağını kıvırmış ve adamı hayretle izliyordu. Adam çöpü atınca, Uğur ağır ağır alkışladı.
“Valla süpersin abi. İşte kızların hayalindeki ideal koca.”
Bulut ellerini birbirine çırptı. “Kes lan, hadi yürü. Bugün kardeşin açsın dükkanı. Bana lazımsın. Lokanta kalabalık olacak.”

“Abi merak ettim şimdi, ütü, bulaşık da yapabiliyor musun?”
Bulut kaşlarını çattı. “Yok, çocuk yapabiliyorum Uğur, göstermemi ister misin?”
Uğur kahkaha attı ve adama yaklaştı. “Lan bende diyorum neden yıllardır bir kıza bile elini sürmedi. Tercihi tersmiş adam-ay pardon hanımın.”

Bulut adamı yakasından tuttu. “Tercihim ters değil ama tersim pistir Uğur. İlk deneyimimi ebenle yapmadan, düş önüme,” deyip yakasını bıraktı.
Uğur yakasını silkeledi. “Lan banane senin aşından, soğanından. Zaten geldim mi ya soğan doğratıyorsun ya hıyar.”

“Soyunla haşır neşir ol diye. Lokanta kalabalık olacak, dedim lan. Yardım edeceksin. Marketi Umut açsın.”
“Rüyanda mı gördün?”
“Yok malum oldu. Yürü lan. Akşam üstü aşağıdaki okulun velileri gelecek, Ali abi ayarlamış. Onun kızının sınıfı.”

“Ciddi misin?”
“Evet.” Anahtarı sallayarak yürümeye başladılar.
“Lan bu kız sana uğurlu geldi ha.”
Bulut sırıttı. “Galiba,” diye mırıldandı.

***

“Kız ne dedi ne dedi, bir daha anlat hele.”
Şermin bıkkın bir nefes verdi. “Anne daha kaç kere anlattıracaksın?”
“Kız ölümü öp, hadi anlat.”
“Ay anne, o nasıl söz öyle. ‘Haftasonu gidin isteyin bana kızı’ dedi.”
“Ela için dedi değil mi, eminsin?”

“Ay evet anne. Salak mıyım ben? Öyle bas bas anırdı resmen ‘ELA’ diye.”
Kadın elinin tersi ile avuç içine vurdu. “Ay ben nasıl uyanmadım ya.” Sonra kızına ters ters baktı “Siz de maşallah fare gibi, vik vik geziyorsunuz. İnsan azıcık gürültü çıkarır.”

Şermin kahkaha atarak, içeri yürüdü. Annesi de arkasından bağırdı. “Kız gel buraya, pazara gideceğiz.”
“Ben gelemem, Serap’a yardıma gideceğim.”
“Bir anana yardım etme zaten,” diye homurdandı yerinden kalkarken.

***

Adam tüm gün işçilerin burnundan getirmişti. Çok sinirliydi çok. Çünkü neredeyse herkese ‘Ela’ diye seslenmişti ve şimdi tüm işçilerinin dilindeydi. Uğur hepsine ‘Ela’ diye seslenip, adamla dalga geçiyordu.
“Abi ya bir sorunumuz var,” dedi Uğur ciddi bir sesle.
Bulut hesap makinesinden başını kaldırıp arkadaşına baktı. “Ne? Bir şey mi bitti?”

Uğur etrafa bakındı. “Yok her şeyimiz tam, sıkıntı yok da...”
“Ee sorun ne?”
“Şu elemanları numaralandıralım, ya da isimlerinin başına bir şey getirelim.”
“Neden ne oldu ki?”

“Ee ‘Ela’ deyince hepsi bakıyor. Birine Ankaralı Ela diyelim mesela, diğerine Erzinli Ela, ne dersin?”
Oradan garson olan kıkırdadı, “Senin komşuya da yenge Ela deriz abi, hiç karışmaz.”

“Lan ben şimdi soyunuzun önüne takacağım bir şey göreceksiniz. Delirtirler adamı, sonra adımız asabiye çıkar! Ben içeride bürodayım,” deyip, hesap makinesini de alıp, sinirle içeri yürüdü. Ama hala homurdanıyordu. “Çoluk çocuğun maskarası olduk. Gösteririm ben sana abla. Hep senden bu işler başıma açıldı. Yok kasabın oğlu, yok babamın oğlu derken aşık ettin beni-“ gözleri kocaman açıldı. “Ne aşkı lan? Saçma sapan konuşmaya başladın.” Ağzına iki kere vurup, odasına girdi.

SOKAK ARASI AŞK - AŞK SOKAKTA SERİSİ I - FİNALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin