Cerita ini berdasarkan kisah hidup seseorang.Cerita ini juga bukan khayalan yg d buat buat,kisah ini bukan tiruan atau tipuan hanya saya menggunakan karakter boboiboy dan nama sahabat sahabat saya.
Di dalam cerita ini Para elemental boboiboy hanya di jadikan sebagai sahabat dan adik angkat.
Teater:
Boboiboy Gempa (main karakter,tabah,pemalu,tak mudah putus asa,menaruh hati pada Yaya)
Boboiboy Halilintar(sahabat,pendiam,tegas,slalu ambil berat tentang Gempa,tidak mudah terpengaruh atau di tipu)
Boboiboy Taufan(sahabat,ceria,ramah,selalu menghibur Gempa)
Boboiboy Blaze(sahabat,kekanakkan,ceria,pantang di sebut anak kecil)
Boboiboy Ice(adik angkat,baik,pemalas,suka tidur,perihatin kepada Gempa)
Boboiboy Thorn(sahabat,lurus bendul,rajin,sukakan alam hijau,baik)
Boboiboy Solar(sahabat,baik,kuat bergaya,perasan)
Yaya(sahabat,ramah,baik hati,tegas,bijak,ayu,cantik,menaruh hati pada Gempa)
Ying(sahabat,Baik,bijak,slalu tersenyum,ramah,)
Gopal(sahabat,ramah,kuat makan,malas)
Fang(Abang angkat,nampak sombong tapi prihatin,baik hati,tidak mudah di tipu)Kaizo(ayah ice,baik,bertanggungjawab,
protective)MamaZila(mama gempa)
Papazola(papa gempa)Ashimah sebagai sherina(kakak Gempa yg pertama perwatakkan penyayang slalu mngikuti kehendak adik adiknya,tapi kadang kadang suka tuduh macam macam)
Zariah sebagai Zaza (kakak Gempa yg kdua perwatakkan garang,tegas,slalu menyakitkan hati Gempa,berlagak,penipu,selalunak mintak belas kasihan,selalu sebok pasal hal orang,manja melebih)
Baitul Nadhirah sebagai Nadia (kakak Gempa yg terakhir perwatakkan baik,ramah,kadang kadang pemalas,rapat dengan Gempa,kadang kadang juga sakitkan hati)
Ayunie sebagai Aweena Balqis (kawan karib,comel,cantik,pintar,rajin,menghibur Gempa)
Asilah sebagai Alisa (sahabat satu kelas, cantik, baik, suka menghibur, pintar, peminat BTS)
YOU ARE READING
Titian pilu.
Fanfictionkisah tentang seorang pemuda yg bernama Boboiboy Gempa hidup dgn keluarganya.Sejak kecil hidupnya penuh dengan sejarah yg memilukan hingga ia bingung adakah ia anak kandung dari keluarga itu? masa kecilnya penuh dengan halangan dan penipuan hingga b...