Sakit.Pedih. bagai dihiris pedang.29 November 2017
Alahaai cepatnya hari berlalu. Taklama lagi cuti sekolah..kenapaalah waktu cepat sangat nak berlalu! Yelah akuni jenis orang yang suka kat sekolah sebabtulah aku terlalu seronok kat sekolah tak sedar waktu berlalu pejam celip pejam celip POP! dah hujung tahun.. Aku rasa betul betul tak percaya aku rasa baru kemarin aku datang sekolah bagi tahun baru 2017. Aku bencilah cuti! kalau yepun cuti satu hari takpe ni 1 bulan I repeat 1 BULAN takkan ke naya aku! Bukannya aku tak suka cutini tapi.. Waktu cuti kitaorang or mama papa aku dan kak Nadia pergi ke bandar tinggal kat rumah kitaorang yang ada kat bandar dan terpaksalah aku jumpa dengan Zaza!
Ouh! Zaza tu akak aku.. Korangnak tau kenapa aku tak panggil dia dengan sebutan AKAK? sebab bagi aku diatu TAK LAYAK! well.. Aku memang still panggil dia AKAK tapi tu sebab ada mama takut nanti mama marah aku dan aku taknak mama kecewa dengan aku. Kalau Papa? Heh.. Diaje sorang yang kadang kadang dengar masaalah aku and lagi satu bagi aku c Zaza tu... Hish aku nak maki dia.... Aku BETUL BETUL NAK MAKI DIA! HUFT! sabar Gempa sabar.. Tak baik kalau marah pagi pagini, Huuff.. Okay ni hari khamis hari yang terakhir sebelum cuti.. Aku tak akan absent walaupun takde classmates aku yang present sebab aku memegang prinsip
' Sekolah adalah Keluargaku, Cikgu adalah ibu bapaku dan pelajar yang lain adalah abang kakakku, 'Itulah prinsip aku.. Korang nak kata aku aneh? Pelik? Katalah.. Aku tak kesah pun.. Sebab aku sayang sekolah,Guru guru dan sahabat aku and aku nak bagitau.. Semua sahabat aku.. Aku tak pernah anggap sebagai kawan.. Ye aku langsung takpernah anggap yang diorang semua kawan aku..
Tapi aku anggap diorang sebagai adik beradik aku.
Heh.. Ehehe berangan akuni.. Dahlah dah pukul berapani? Aku tengok jam tangan aku
6.50am
Ouh Awal ma-- eh! Tunggu kejap..
6.50am! NOOO!
Hei aku dah terlebih anganni! Selalunya 6.45am aku dah bertolak. Ni aku masih kat rumah! Hish aku tau ni hari terakhir sekolah tapi takde makna aku nak datang ikut sesukahati aku! Aku memangtak pandai tapi sekurang kurangnya aku berdisiplin okay?!
"hah lambatnye kau Gempa? " tanya Mama aku nama dia Zila ala panggilje Mama Zila. Papa aku mana? Errmmm jangan tanya tidurlagilah tu.
"sorry mama Gempa ter angan angan tadi, "
"angan anganlah sangat.. Nahni ada teh minumlah, " mama mempelawa aku minum well nak kata kitaorang ni miskin taklah miskin sangat. Cuma ada kadang kadang takde budgettu.. Aku terfikirlah kadang kadang nak kerja, walaupun umur aku baru 13 tahun but akuni matang okay?
"dah, salam ma," aku menghulurkan tangan untuk bersalam dengan mama aku then mama aku hantar aku sampai depan pintu.
"Assalamualaikum, " kataku sebelum pergi.
"waalaikumussalam," jawab mama.
Nilah yang aku suka bila tinggal kat kampung, tenangje hidup aku.. Bebas tak stress.. Yang tinggal kat kampung ni cuma aku mama papa dan kak Nadia, makhluk selebihnya kat bandar..sebabtulah hidup aku tenang kat sini. Waktu cutije kitaorang tinggalkat bandar.
Okay jalan punya jalan aku tak sedar yang akudah sampai kat jeti. Sekolah aku boleh je guna kereta or jalan kaki tapi aku dah lewat sebabtulah aku guna perahu tambang. Bayar 50cent je untuk seorang. Aku tengok jam tangan aku.
7.01am
Fullamak! Selalunya aku dah ada kat sekolahni! Hadui takpe sekali sekala asal bukan 7.30am sudah.
Hah! Tak sampai 2 minit aku menunggu dah sampaipun perahu eh bukan just perahu,perahutu ada pemandu juga kalau takde rela aku jalan kaki.
Aku naik kat perahutu tanpa bagitau tujuanpun diadah tau aku nak pergi sekolah,pakcikni selalu ambik aku.. Kadang kadang belum aku sampai kat jeti dia dah tercegat tunggu aku haih! Bukan main perasan akuni terjangkit penyakit perasan Solarkut?
Perahu mula bergerak cepat woah sejuk angin pepagini.
"Terima kasih, "
"sama sama, "
Selepas ucap terima kasih aku terus naik tangga jetitu menuju pagar sekolah. Woah sunyi semacam je.. Hey rugi betul diorang tak datang harini tulah asyik nak berdating je dengan bantal,tilam,selimut dan eii sebagainyalah.
YOU ARE READING
Titian pilu.
Fanfictionkisah tentang seorang pemuda yg bernama Boboiboy Gempa hidup dgn keluarganya.Sejak kecil hidupnya penuh dengan sejarah yg memilukan hingga ia bingung adakah ia anak kandung dari keluarga itu? masa kecilnya penuh dengan halangan dan penipuan hingga b...