"sedarke tak diorangni?, aku buat apa yang diorang semua suruh aku buat,tapi...diorang sedarke, silap diorang aku yang kene salahkan..aku memang mudah diperbodohkan,tapi itu dulu..walaupun aku masih muda aku dah dapat banyak pengalaman,di mana aku akan berusaha untuk menjadi yang terbaik.Tapi...aku takberjaya, lepastu diorang fikir aku main main dalam pelajaran sehingga diorang pancing aku dengan kemewahan kalau aku berjaya..tapi malangnya tu semua tak berjaya..sebab aku tak mudah terpancing,kerna aku tau,semua itu hanya sebutan sahaja, sehingga aku berjumpa dengan sahabat baru..diorang ajar aku apa erti berjaya dan macammana nak berjaya..
Aku hanya perlukan sokongan dan dukungan..tapi sokongan dan dukungan itu tidak berpihak seratus peratus dari keluarga..tapi seratus peratus dari sahabat,tapi aku tak peduli hingga aku mendapat keputusan yang hampir cemerlang sebelum angka 1,2 dan 3..tapi..diorang masih fikir aku masih belum sepenuhnya berusaha..diam,itulah jalan yang terbaik daripada terus melawan,aku tak tau samaada aku harus membiarkan hati ini terus terluka atau..
takpelah aku pendamje jadi kenangan,aku tak mau orang yang aku sayangi merasakan apa itu sakit hati yang sebenar tapi..berbaloike? aku jaga hati diorang,tapi diorang langsung tak faham aku..hari demi hari,bulan semakin berganti..
Aku takkan lepaskan korang..parut besar yang ada kat hati akuni takkan pernah hilang..aku tetap diam, aku cuba menjadi orang yang tabah.."Benci lah aku orang yang tak reti bila kene panggilni!!!!"
"EH B****!! HAH KENE KAU SEKALI!!"
"Eiih! biarkanlah dia,dia bukannya pandaipun,"
bagai di sambar petir,bagai dihiris pisau..sakitnya lebih perit dari tertetak tangan sendiri,
bila maruah aku diorang calarkan,nama baik aku diorang hilangkan..diorang puji aku bila aku berjayaje, diorang tu talam dua muka!, bila depan orang diorang berlakon jadi orang baik!, diorang tak pernah tau apa erti tanggungjawab,erti adil! diorang bijak..tapi disekolahje! tapi kat rumah..
taulah sendiri!,
mesin basuh,singki,mangkuk tandas,batu,semen,lantai,kura kura,tulah saksi bisu aku di mana aku luahkan segala tangisan dalam diam, kalau 'dia' benci sangat kenapa tak halau je akuni! taulah diatu lagi tua daripada aku! tapi takpayahlah nak letak kakitu kat atas kepala aku!! aku tak pernah lupa memori masa kecil,
hingga aku dapati aku bercakap dengan seseorang dalam diri aku,"diorangni aku penatpun bukannyanak ambik tau,"
'sabarjelah,kau kan tabah jadi kau kene buktikan yangkautu kuat,'
"siapatu?"
'ini aku dirikau sendiri tapi beza nama,'
"apa nama kau?'
'aku adalah...'
dengan dia aku meluahkan perasaan bila berseorangan,dia sebenarnya baik,suka bantu bagi aku nasihat tapi kadang kadang diani phsycho tapi taklah phsycho sangat baruje tahap satu phsycho diatu,
entahlah aku tak tau apa jadi kedepannya nanti..
bacalah kisah akuni okay!!"for 15+
okay ke? perluke aku sambung cerita akuni?
YOU ARE READING
Titian pilu.
Fanfictionkisah tentang seorang pemuda yg bernama Boboiboy Gempa hidup dgn keluarganya.Sejak kecil hidupnya penuh dengan sejarah yg memilukan hingga ia bingung adakah ia anak kandung dari keluarga itu? masa kecilnya penuh dengan halangan dan penipuan hingga b...