*Part 2*

220 8 1
                                    

Dear diary,
Harianku.. Kadang kadang menyeronokkan tapi lebih banyak menyakitkan... Tapi aku tahan sakittu.. Aku taknak luahkan, buat apa akunak luahkan.. Bukannya ada orang kesahpunkan??  Aku sakitke aku matike ada diorang kesahke?  Mungkin diorang akan menangis  tapitu air mata palsu!!  PALSU!

Akunak bagitau apa yang aku rasa tapi aku tak rasani masa yang sesuai, diorang nampak aku macam orang lemah diorang samakan aku dengan diorang korang ingat akuni robotke!?  Korang kontrol aku sana sini korang ada kaki ada tangan ada akal gunajelah jangan nak perintah perintah aku yang tengah sebokni!  Aku sumpah korang aku yang kene marah korang sumpah aku!? Bukannya korang kene marahpun!?  Dahlah berlagak eih!  Nak muntah aku tengok talam dua muka!! Akuni darah daging korang tapi.. Disebabkan satukisah menyebabkan nama ayah aku kene tukar dengan nama lain. Kenapa korang tak bagitau orang sebenarnya yang akuni darah daging korang..kenapa?

Aku ingat masatu..

"mana satu adik angkat kauni? "

"ni adik angkat aku,"

"ni?  Yeke muka dia macam sama dengan kauje? "

"eih taklah ni memang betul adik angkat aku,"

Sakit... Sakit tautak bila korang tak mengaku akuni darah daging korang..

Siapaaku?  Betulke akuni datang dari keluargani?  Sentiasa menangis tanpa ditemani..
Kurang kasih sayang..matang sebelum usia..takpe..tunggujelah bila korang sedarnanti..

Phsyco..tumemang aku tapi bukan  kesedaranku ianya personalitiku yang kedua cuma tak terlalu  psycholah. Dia yang dengar semua rintihanku  didunia ini selebihnya aku  mengadu kat Yang Maha Esa.
Yeah aku psycho tapi still ingat tuhan okay?

...

"haaah, " keluh seorang pemuda  dengan cap yang menghadap kebelakang ia menutup buku catatan hariannya. Kemudian menyimpannya di dalam beg miliknya.

"Hai Gempa!!  Kau tak pergi kantin? " tanya sahabatnya Taufan.

"kau? "

"akunak pergini tapi akutengok kau tengah duduk sorang sorang aku ajak lah sekali,Jom!" ajaknya ria.

Gempa mengangguk kemudian pergi mengikuti Taufan.

GEMPA POV

Sakitnya kepala akuni.. Kenapalah kepalani buat hal.Aku berhenti dalam perjalanan menuju ke kantin.

"Gempa?  Kau okayke? "

Aku menggeleng taknak buat sahabat aku Taufan risau.
"betulke? Aku tengok pucatje mukakauni,"

Hah diani..lagi sekali aku menggeleng dan buat senyum palsu supaya dia tak risau, "aku okay jomlah nanti habis pula waktu rehat, " kata ku.

"jomlah,"

..

"wei gempa lepasni pelajaran apa ye? " tanya Taufan sambil memakan roti sandwich yang di belinya tadi.

Aku tak beli apa apa entahlah aku takde selera badan aku rasa nak tumbang, hawa kat sini sejuk  tak panas tapi aku berpeluh.. Kalau sakitpun takyahlah kat sekolah hadui..

"Gempa.. Aku tanyani lepasni pelajaran apa? "

Okay akudahlupa yang taufan tanya aku tadi sebab terlalu berkhayal.

"BM, "

Jawabku singkat. Entahlah aku rasa betul betul tak larat tapi aku boleh tahan sebab aku dah biasa rasa sakit bukannya ada orang peduli selain kawan kawan aku tapi aku terpaksa tipu diorang aku taknak diorang risau. Aku betul betul taknak!

Titian pilu.Where stories live. Discover now