*Part 4*

106 7 1
                                    


Hmm.. Hari terakhir kat sekolah takdela bosan sangat aku takdepun jumpa classmates aku tapi aku still ada sahabat or adik beradik aku dari class lain.

"woah harini sikitje orang hadir," kata Blaze.

Aku mengangguk jelah "well bagi aku diorangtu rugi sebab tak datang, "

"hehe aku datangpun sebab cikgu nak mintak tolong kat aku kalau tak, takde aku nak datang, " kata Blaze jujur. Aku just like 'ouh really?'

Takde yang aku buat kat sini cikgu cikgu pulak buat aktiviti bertemakan Hawai. Setiap sorang cikgu pakai baju bunga bunga macam dekat pantai.

Aku dahlama berkeliaran kat sini dengan Blaze tapi ada sekali sekalalah juga bantu apa yang patut seperti bantu angkat kerusi.

Hmm 9.30am

"okaylah Blaze aku nak balik, kautak? " tanyaku eiip jangan pikir aku balik sesuka hati okay? Ni Pengetua sekolah dah inform kat semua pelajar yang hadir yang kitaorang boleh balik jam 9.30am.

"kau balikla dulu Cikgu Hafiza suruh aku bantu dia lepas acara Hawaini tamat, " katanya.

"yelah,bye aku balik dulu!"

"Bye,"

...

Didalam perjalan dari sekolah aku bermain dengan fikiran sendiri, nilah kebiasaan aku datang sekolah pakai perahu balik guna jalan kaki ehehe.. Akupun tak tau kenapa biarlah tak terungkap soalantu..

Huh jalan dari rumah ke sekolah boleh ambik masa 15 minit tapitu kalau jalan laju kalau jalan lambat memang 30 minitla jawapandia.

..

"Gempa,jam berapa kau nak pergi hantar tepungtu? " tanya mama,timetu aku tengah tengok TV 3 tu rancangan Favorite akutu.

"hmm, " fikir bila patut aku hantar yeah?  Kalau aku hantar sekarang terlepaslah aku nak tengok cerita.. Hmm

Takpelah kalau terlepaspun esok adajuga sambungan dialagikan? Lagipun bukannye penting sangat ceritani.

"Gempa nak hantar sekarang, " jawabku.

"yelah,"

Well tu just tepung biasa bukannya yang dilarangtu okay, kitaorang tau haram halal tau! Tepungtu aku selalunya hantar kat auntie aku rumah dia dekatje.

...

"hah dah hantar dah?" tanya mama setibanya aku dirumah.

"dah ni auntie ada bagi Cekodok," balasku sambil meletakkan cekodok yang auntie bagi tadi,panas panas!  Baru lepas masak! Sedaptuu..

"papa mana ma? " tanyaku.

"biasa pergi rumah kawan dia, " jawab mama. Aku diam jelah, kak Nadia kerja malam baru balik. Haih esok dah kene pergi bandar hish!  Bencinya aku!

....










Wow... Ehehehe... Ahahahaha!  Jom gelak sama sama! Ahaha hei korang tau tak? Ni aku dah ada dalam kereta!  Ye harini hari jumaat!  Hari dimana startnya cuti! Papa tengah pandu kereta menuju ke bandar nama bandartu korang takyah naktau!

Sesampainya kitaorang kat rumah. Aku bukakan pintu kereta untuk mama aku.

"sini ma," panggilku dan oh aku rasa aku belum bagitau yang mak akutu takboleh nak melihat tapi takbuta, just mata dia rabun teruk sampai dia langsung tak nampak jadi terpaksalah aku tuntun mama aku. Si Zazatu pulak buka pintuje eih tolonglah barang banyak kat bonet kereta! Nak aku jerit baru dianak tolong? Hish sabarjelah kalau orangtu !?'$@/!" tetap !?'$@/!" faham?  Aku biarkan mama masuk dulu then baru aku ambik semua barang barang pakain aku mama kak Nadia sekaligus. Aku memang macam lemah tapi korang pernah dengar

Titian pilu.Where stories live. Discover now