🌸Chapter 2

90 7 0
                                    

Aku mengenakan baju sendat tidak berlengan berwarna putih disertakan seluar jeans berwarna biru tua . Rambut panjang ku dilepaskan. Sungguh anggun ku ketika ini.

Perfect !

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Perfect !

Aku terus mencapai beg tangan ku dan terus ke kereta Myviku .

**di aeon**

Aku melangkah masuk ke dalam pasar raya Aeon itu. Aku terus menuju ke kedai aiskrim. Ya, dari dulu sampai sekarang, aku hanya menggemari aiskrim durian.

Setelah membeli aiskrim ku itu, aku terus duduk di bangku yang berhampiran.

"Ainur Marisa.." Aku terus mendongakkan pandangan ke hadapan.

Cikgu Rafi!

"Eh cik..gu Rafi.. cikgu buat apa kat sini ? " gagapku bertanya. aku pun tak tahu kenapa aku gementar sebegini. Cinta pandang pertama maybe ?

"Cikgu tengah cari novel untuk perempuan kesayangan cikgu ni , tapi tak tahu yang mana. Teman saya pilihkan boleh tak ?" Perasaan cemburu mula muncul. Siapa perempuan tu ? Cantik ke ? Erghh serabut.

Tanpa membuang masa, aku hanya mengganguk kepala tanda setuju dan mengikuti langkah Cikgu Rafi ke arah kedai buku di situ.

"Buku ni okey tak, Risa " tanya Cikgu Rafi sambil menunjukkan buku 'Misteri Rumah Kecil' kepadaku.

Lantas aku menggelengkan kepala ku tanda tidak setuju. Tak kan la nak beli buku macam tu kat kekasih kut ? Cari lah yang jiwang sikit. Acewahh.

Tangan ku laju mengambil buku yang bertajuk 'Mr Nerd itu Suami aku' lalu diberikan kepada Cikgu Rafi. cikgu Rafi membelek belek isi sinopsis yang berada di belakang buku itu lantas dia tersenyum.

'Good. Pandai awak cari, Risa.. Sebagai hadiah, pilih la buku yang awak nak " mataku bersinar sebaik sahaja dia berkata begitu.

Maaf pendek. Harap korang suka :')

Pengemis Cinta✔Where stories live. Discover now