Hoofdstuk 4

4.7K 285 63
                                    

Hoofdstuk 4 Emily

  Er komen miljoenen zoekopties voorbij en ik klik gelijk op de bovenste, ''Symptonen van nachtmerries.'' staat er, dus ik heb er volle hoop in dat hier informatie in staat, maar ik kom uit op ene slaapstoornis site. Dat is dus niet wat we willen, ik klik weer weg en klik de volgende zoekoptie aan. Het eerste wat me opvalt is een zin die in schuine letters is geschreven;

''Nachtmerries zijn angstaanjagende dromen waaruit de dromer doorgaans wakker schrikt.'' Oké, dit is wat er met Louis gebeurd, maar dat zegt nog niks. De volgende site die ik aanklik zegt weer wat informatie;

''Nachtmerries kunnen zorgen voor extra stress en angst bij het wakker worden of in het leven overdag.'' Ja, het was eng hoe Louis een soort van wakker werd, maar hij ziet er relaxted en absoluut niet stressend uit.

Ik neem nog een hap van mijn broodje, terwijl ik de site doorscroll. ''De oorzaken van nachtmerries.'' Oeh, dit kan nog is wat opleveren. Ik slik de hap die ik nam van het broodje door en begin te lezen.. ''Oorzaken kunnen zijn: een vervelende gebeurtenis, een te levendige fantasie in combinatie met snel angstig zijn en/of het gebruik van middelen zoals drank of drugs.'' Ik zag nergens drank in Louis' appartement en als hij drugs gebruikte zag hij er veel slechter uit. Een vervelende gebeurtenis? Kan, hij is alleen.

Een te levendige fantasie in combinatie met snel angstig zijn. Ik heb geen idee, ik ken hem daar nog niet genoeg voor. Misschien moet ik hem beter leren kennen, dan kan ik uitvinden wat voor persoon hij is en wat er mis met hem is. Hoe leer ik hem beter kennen? Met een date!

Het klinkt alsof ik hem gebruik in mijn hoofd.. Maar ik vind hem een leuke jongen en ik zou het niet erg vinden om met hem op een date te gaan. Ik bedoel, hij is best schattig. Alleen elke keer dat ik denk: 'Hij is schattig' dan komt dat beeld van die nacht in mijn hoofd.

Ik wil gewoon weten wat dat was die nacht, en ik ga het uitvinden ook. Dat ga ik in dit geval doen om meer met Louis om te gaan. Ik duim in mijn hoofd dat dit niet gebruiken wordt genoemd en ruim het lege bord in de afwasmachine. Doe even wat make-up op en ga voor de tweede keer vandaag richting Louis' huis. Ik ga hem op date vragen. Normaal hoort een jongen dat te doen dacht ik, maar ja, wat scheelt het.

Ik klop aan en hij doet wrijfend in zijn ogen de deur open. ''Hey,'' Zegt hij zo vrolijk mogelijk als hij mij ziet.''Hey Louis, ik wilde je wat vragen.'' Ik val maar gelijk met de deur in huis. ''Oh?'' Zegt hij, knipperend met zijn ogen. Hij is duidelijk aan het wennen aan het daglicht. ''Wil je op een, eh.. date. Met mij?'' Zijn ogen schieten mijn kant op en er ontstaat een glimlachje op zijn gezicht. Dit is een goed teken, toch?

''Í-is, er iets?'' Vraag ik en hij schud gelijk z'n hoofd. ''Nee, ik eh.. ben nog nooit op een date gevraagd, laat staan dat ik het zelf aan iemand heb gevraagd.'' Glimlacht hij en iets in mij heeft medelijden met hem. Hij zal toch niet zo alleen zijn? Ik bedoel, die blonde jongen die langs kwam. Ook al was het niet echt een leuke situatie, het is wel iemand die deel uit maakt van zijn leven had ik het idee.

''Dus je gaat mee?'' Vraag en hij knikt glimlachend. Dit kan nog wat worden ook! ''Oké! Dan zie ik je vanavond om zeven uur, oké? Oh, sinds ik deze buurt niet ken, kies jij wat we gaan doen.'' Vertel ik hem, maar zijn ogen worden groot. ''Vanavond al?'' Vraagt hij duidelijk geschrokken en ik vraag me af wat er mis mee is. Hij doet de hele dag al niks?

''Oh sorry, heb je al plannen?'' Vraag ik perongelijk op de verkeerde toon, zodat het er nogal gemeen uitkwam. Alsof hij gedwongen is om met mij op date te gaan. ''De date stelt trouwens niet zoveel voor, het is meer een date om elkaar beter te leren kennen.'' Hij lijkt opgelucht en knikt even. ''Is goed, ik zie je vanavond.'' Zegt hij zachtjes en sluit de deur weer. Dan is dat geregeld.

Ook al is het een vriendschappelijke date, ik moet er wel een beetje formeel uit zien vind ik. Ik heb eerlijk gezegd geen jurk of iets, dus dat wordt tijd dat ik weer iets ga kopen. Ik besluit mijn tijd daar aan te bezitten vandaag.

Uit mijn eigen appartement pak ik mijn handtas en stop m'n mobiel erin. Op weg naar de stad.

-

Ik schuif de hangers door, op zoek naar iets leuks. Overal staat een bedrag op die nog duurder is dan mijn hele appartement. Jeez, wat is het hier duur. Ik loop de winkel uit en vind het eigenlijk heel beschamend. Als je een winkel binnenkomt, één prijskaartje bekijkt en het te duur vind, en vervolgens loop je weer weg. Ach ja, volgende winkel dan maar?

Twee straatjes verder zie ik een lange zwarte jurk in de etalage aangekleed bij een paspop van een andere winkel. Ik ben geïnteresseerd dus loop naar binnen. Ik zie een jongen en een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd met elkaar kletsen en ze merken mij op, aangezien ik de enige ben in deze winkel.

''Hallo!'' Roept de jongen met vele krullen op een aparte manier, terwijl hij éénmaal in zijn handen klapt. Ik gok dat hij op mannen valt, maar ik kan me vergissen. ''Kan ik u helpen?'' Glimlacht hij en ik ben overdonderd door de leuke glimlach die hij heeft. Kuiltjes. Wat schattig. Hij leunt op één been en kijkt me doordringend aan. Deze jongen is een homo, ik weet het zeker en ik grinnik in mezelf, ik hou van homo's. ''Hoi! Ik eh, ik zag een jurk in de etalage en vond 'm prachtig. Mag ik vragen hoeveel hij kost?'' De jongen denkt even na en komt zo te zien niet op een antwoord.

''Gemma!'' Roept hij naar het meisje met paars haar die gelijk op kijkt, ''Wat is er, Harry?'' Vraagt ze lief terug. ''Hoeveel kost die zwarte?'' ''Ik dacht, tachtig euro? Kijk dan effe!'' Tachtig euro? Dat is zo weinig vergeleken met die andere winkels! Ik wil 'm hebben!

''Deze bedoelde je, toch?'' Vraagt blijkbaar Harry en ik knik hevig. ''Ik wil niet raar overkomen, maar val jij toevallig op mannen?'' Ik schrik er zelf nogvan dat ik het vraag, maar ik wil het gewoon weten. ''Ja, is daar iets mee?'' Vraagt hij op een grappige manier en ik grinnik. ''Nee, ik hou van mensen zoals jij! Je kan er lekker mee kletsen en ze geven goed kledingadvies.'' Zeg ik en hij lacht, hoe leuk zijn homo's nou? Je kan ze altijd heel snel opvrolijken, in de meeste gevallen dan. Dacht ik.

''Dat kleding advies zullen we nog wel zien!'' Roept het meisje dat blijkbaar Gemma heet en ik lach, terwijl Harry haar een boze blik geeft. Hij meent die boze blik niet, meer zovan ik krijg je nog wel terug. ''Moet jij eens opletten! Ze zal deze jurk geweldig vinden.'' Probeert hij Gemma te overtuigen, terwijl Harry me leidt naar de pashokjes.

''Ze heeft 'm zelf uitgekozen, sukkel.'' Roept ze vanachter de kassa en Harry duwt me in één van de mooie gedecoreerde pashokjes. ''Blabla.'' Mompelt hij en je hoort Gemma grinniken. ''Is dat je beste vriendin?'' Vraag ik aan hem en hij schud glimlachend zijn hoofd, ''Nee, dat is mijn zus.'' Oh wat leuk dit. Hij heeft een winkel met zijn zus, té schattig.

''Wat leuk!" Reageer ik enthausiast en hij glimlacht breed terug. ''Ja ja, trek die jurk aan!'' Zegt hij, terwijl hij me weer terug het pashokje induwt en ik de gordijnen sluit.

//omfg don't judge me, ik wilde een keer iets anders dan die womanizer in elke fanfiction! ik vind dit wel grappig! harry en niall komen nog vaker voor in het boek later enzo. oh en die gif waar harry zich een beetje gay -kuch- gedraagd is gewoon even voor een indruk hoe harry is als hij gay is als je dat nog nooit had gedacht. thanks for reading, don't forget to vote if you liked it (://

2:59.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu