×ℓιмα×

3.6K 178 2
                                    

"wei riz, aku dengar tadi cikgu kamal ada telefon. asal? ada pape je jadi kat sekolah?" wajah iqram ditatap lama. ckp pasal sekolah, dh dua tahun aku tinggalkan.

ini pun sebabnya pertukaran pelajar.

"cikgu kamal telefon sebab kes buli sekolahla. biasa farhana lah pembulinya." kataku lalu membetulkan baru kemeja yg tersarung pada badan.

"serius ah? dh byk kes buli si farhana buat tu. pehal siot ngan pompuan tu?" bibir aku segera menyungging. senyuman sinis dibuat.

"ha betullah tu. tk sabar aku nk balik sekolah." kata izuan yg baru sahaja keluar daripada tandas.

"betul apa?"

"farhana tu lah aduh. ada otak tpi lambat pickup. mkn kismis berbotol tpi hampeh sebab lupa jugak." perfume di ambil lalu di sembur beberapa kali ke baju.

just abaikan. dua mangkuk ni mmg camni. ada free time sikit gaduh.

"eh eh sudah sudah la gado lamak. kau nk pergi ke tk? kalau tknk sudah. aku pergi sorang. dh lambat la."

kunci kereta ferrari merah di atas meja diambil. beg luggage yg terdapat baju aku di tarik. daripada duduk sini cam babi baik aku pergi start kereta dulu. haih.

"cepatlah!!"

****

[[farhana]]

"harini ayah dengan mak balik lambat."

"k."

aku mengeluh. kenapa? mesti lah mengeluh!

setiap hari dipinggirkan. kau rasa? balik rumah mesti sunyi. tiada gelak ketawa mcm dulu. aku just bosan. lepastu balik balik sekolah kena hadap si hanni ngok tu.

kaki dibawa ke bus stop yang berada di hadapan ku. apabila bas berada di hadapan, pantas sahaja kaki menaikinya. mcm hari hari yang lalu, tempat itu sahaja aku ambil.

aku turun dari bas apabila bas sudah berhenti. cepat cepat aku keluar daripada perut bas apabila sudah selesai membayar.

jam ditangan ditilik.

6;50 pagi

pukul 7 nanti si qila datang jadi, mungkin aku patut lepak dekat gate b? atau mungkin patut aku buat kerja yang berfaedah dari tu? um.

aku memberhentikan langkah di pondok bacaan. buku subjek kegemaranku dibawa keluar. baru sahaja ingin menyelak muka surat satu suara kedengaran.

"FARRRRRRRR!!!"

ha mengacau la lagi lepasni.

dasar tk bagi orang membaca dengan tenang. aku melihat ke arahnya yang sedang berlari sambil memegang roti. ahh cutenya. luar cute, dalam hampeh. pft.

"weh weh weh. aku tkle bayang betapa happynya aku lepas tahu pasal ni daripada ayah aku semalam!"

mesti berita yang happy sangat sampai setan ni melompat. mujurla pakai seluar woi.

"hurm? berita apa yang buat kau melompat cam babi kena cucuk ni?"

"mulut kau kan, kalau sehari tk menggila cam babi tk boleh ke? setiap hari carut mesti ad— jdjfksjdjsks."

belum sempat dia habiskan bebelan dia tu cepat cepat aku sumbat mulutnya dengan roti yang dipegangnya.

"cepat bagitahu. dh pukul berapa dh ni. nanti loceng bunyila."

"yela yela hurm. yang aku nk ckp tu, abang aku dari australia tu dh dtg sini!! yeahhhhh. happy gila aku time tu. dhla dh lama aku tk jumpa dia. entah entah kan, bila jumpa tuuu aku dpt kakak ipar? mesti cantik jekdkajeiajs tkle bayangg huw— adoi!"

"kau mengarut apa mangkuk? kakak ipar?! dia pergi sana kan sebab lain. ni tk, tiba tiba balik kakak ipar. kau kena sampuk apa woi!"

dia memandang aku tersengih sambil menggosok kepalanya.

ngeh

mengarut lagi. tula makan dia.

——————————
lambat menghupdate jekfjwnendjw

hambar

noted!

ketua pengawas itu suami aku?!Where stories live. Discover now