メєnαмメ

3.4K 159 0
                                    

"fuh, akhirnya boleh jugak aku lepaskan lenguh lenguh badan. kalau nak harapkan kat atas flight tadi memang tk la duhh. sakit gila kot." kata iqram yang jalan terbongkok bongkok sambil memegang pinggangnya.

spesies mak nenek pun ada aku tengok dia ni

"kau memang, kalah nenek kau tu. baru empat jam. duduk pulak tu, bukannya kau yang bawa kapal tu." bidas izuan sambil menjeling iqram.

"diamla kau muka kerek."

"kau lah diam muka nenek."

"kau jangan eh, kerek eh tk. jangan sampai senget kepala kau nanti."

"buatla, ada aku kesah? ha mari sini mari." balas izuan sambil menyinsingkan bajunya sampai ke lengan

"boleh diam tk? kau tahu kan aku tengah semak sekarang ni? pinjamkan aku mata kau then cari family aku kalau kau rasa kau nak balik awal and kau tak nak tido sini."

tanpa melayan mereka, aku cepat cepat mencari. tknk aku duduk sini mcm orang gila. dhla airport ni penuh. boleh mati kesesakan dekat sini.

"abang!"

"abang!"

"abang!"

"mangkuk! aku dekat sini lah!"

dengan cepat aku meluku kepala qila. nilah padah dia berkawan dengan si farhana tu. gangster, mulut cam hanat. mcmla aku tk tau mangkuk dalam bahasa ***** tu apa. tch.

"sakitlaaaaa hurm." mukanya yang tadi ceria berubah menjadi cemberut.

"dh dh, tk payah nak pasang drama tk berbayar kau dekat sini. ha mana abah dengan umi?" sekali lagi mata aku meliar mencari kelibat umi dengan abah aku.

"ada je hurm, dia suruh adik pergi jemput abang. tu ha sekali dengan member sakai abang tu sekali."

"ei apa benda ni qila, berani qila panggil sakai dekat abang? hati abang sob-sob hiks sedih tau hiks." dengan muka yang sudah terlakar hodohnya itu makin dibuat hodoh.

qila? mana tk menyampah budak tu. gaya biasa dia, mata ke atas. dua dua tangan kat bahu.

"aku bla dulu."

"TUNGGULAH!"

**********


"alahh far, sorrylaaaa lambat sikit jee. lagipun tadi aku jemput someone speSIAL sikit tadi kat airport." kedua dua tangan dilekapkan bersama.

farhana memandang lama qila dihadapan. macam ni la kawan. janji pukul lain sampai pukul lain.

"tetap juga lambat. lain kali ckpla kau pegi mana dulu tadi. tak ada la aku tunggu sampai sekarang."

aqila senyum penuh makna sambil memandang ke arah farhana. tubuhnya makin merapat

"apa kat kan, kalau aku belanja kau ais krim? on tk?"

keningnya sengaja diangkat berkali kali. mcm tahu tahu sahaja aiskrim kelemahan farhana.

"um, yela yela jom."

"OK!!" jarinya menunjukkan simbol ok.

"cepat!"












k hambar HAHAHA


ketua pengawas itu suami aku?!Where stories live. Discover now