MATA helang afiq rizqie merenung tajam seorang perempuan dihadapan. dipandangnya dengan perasaan benci bercampur dengan dendam yang lama.
"tch, kau ingat aku akan lepaskan kau macam tu je? kau sabar farhana, tak lama lagi kau akan kenal siapa aku yang sebenarnya."
***************
"dipersilakan tengku afiq untuk naik ke pentas untuk berucap." sebaik sahaja namanya dipanggil, terus sahaja kakinya melangkah naik ke pentas.
"weh, kau tengok tu. siapa dia sia? hensem gila kot."
"kan, wahh aku dpt rasakan dia jadi suami aku nanti."
"ish hensem gila kot. kalah najib ngan luqman podolski u ollss. mahathir dengan donald trump pun kalah la hahahaha!"
"rasa mcm dalam mimpi laaaa~ wah habang tengku afiq milik i."
"walahh."
dan banyak lagi pujian yang didengari oleh farhana. rasa mcm mahu bernanah dengar pujian yang gedik itu.
tch, lagipun bukan penting pun siapa lelaki tu untuk dpt pujian mcm tu. sengaja wajahnya ditundukkan kebawah. malas mahu dengar ucapan sebenarnya. baginya amat rimas.
"pertama sekali yeah, saya ketua pengawas sekolah ini pada tahun 2018. saya akan tekankan bahagian disiplin. rekod pelajar di sekolah ini makin merosot. part disiplin, ofkos membuli. so, disini saya tak nak meneka nama siapa sebab mesti semua tahu bukan? ok, sampai sini sahaja."
suara tu! dengan cepat farhana menaikkan mukanya dan memandang tepat ke arah afiq. matanya membulat kemudian senyuman sinis mula terbit dibibir mungilnya.
"well, nampaknya kita berjumpa lagi tengku afiq rizqie."
****************
"pastikan semua siap kerja yang saya bagi itu ya. hari rabu nanti saya mintak. macam biasa, siapa yang tk siap berdiri luar sepanjang masa saya. saya keluar dulu."
"far, jom pergi tandas jap. aku nak release tension ni. pening otak aku belajar sains." muka sengaja dibuat buat kerutan dihadapan farhana.
"ngeh, kau nak release tension pun agak agak la dekat tandas. tempat setan tu." mulut aqilah sudah muncung sedepa apabila mendengar balasan farhana.
bukan apa, 40% memang nak pergi tandas, lagi 60% nak jalan jalan ambil angin. yekan?
"yelah jom pergi. nak gelak pulak aku tengok muka tenuk kau ni muncung."
"farhana zulaikha! kau ni jahat!"
****************
"weh riz, cuba kau tengok tu. adik kau kan? si qila tu kan? pehal dia dengan farhana tu?" afiq rizqie mula mencari aqilah yang dimaksudkan oleh iqram.
"haah la weh. dia dengan farhana tu. nanti kang tak pasal pasal adik kau kena tempias dengan dia. matila wei bakal isteri aku tuuu. cepat wei selamatkan diaa." izuan memandang iqram dengan pandangan 'dia ni bodo ke bangang? macam bebal je aku tengok.'
"aqilah adriana!" aqilah yang sedang bergelak ketawa bersama farhana itu berhenti. suara tu, suara dia kenal. oh man, tolongla abang dia jangan buat hal dekat sini. ish!
"buat apa kat sini? lepak? tk reti nak masuk kelas? dh rasa diri tu hebat sangat?" bidas afiq sambil memandang tajam ke arah farhana.
"kau tk nampak ke belakang aku ni apa? tandas kan? tempat kau buang hajat kan? chilla. pergi tandas pun nak kecoh kecoh bagai." jawab farhana tenang. well, rasanya dia dh patut kurangkan panas barang bukan?
"tpi masalahnya kau gelak gelak dekat tandas! kau memang tk reti masuk kelas ke?! sekarang ni waktu belajar, bukan nya waktu lepak mak bapak kau." pedas sahaja ayat yang dilontarkan. apa lagi, kesabaran farhana ada limitnya. jantan dekat depan ni memang nak kena.
"eh kau sape nak ckp pasal mak bapak aku?! lagipun aku dah mintak kebenaran nak keluar tandas kot! alahai, nak pergi tandas pon kecoh. semak ah. blah!" farhana cepat cepat menarik tangan aqilah supaya pergi dari situ. malasla mahu layan orang yang tk reti bahasa.
"fuh, garang jugak eh minah tu. nak tercabut jantung aku dengar dia jerit tadi." izuan memegang dadanya berdebar tu. berkali kalu dia menarik nafas supaya debarnya hilang.
"dah ah riz, kau tak payah fikir panjang sangatla. kau lek lek je. nanti okay la tu. dh jom masuk kelas."
****************
suasana di koridor sekolah yang senyap sepi tadi sudah menjadi bising kerana geng afiq. baru sehari sekolah dh jadi pemes.
"weh qila, cuba kau tengok kat luar tu. bising la. aku nak tido pun susah. ish!" farhana kembali melelapkan matanya apabila aqilah sudah pergi.
tpi tk sampai berapa minit aqila pergi, bunyi tu dah hilang. kau pakai magik apa qila? hebat gilo.
PAP!
"aqilah adriana, jgn kacau aku."
PAP!
"aqila, aku bagi kau warning ni. baik kau diam"
PAP!
"aqilah adriana!" farhana membuka matanya. alangkah terkejutnya apabila terdapat afiq di depan. pandangannya sangat tajam. farhana meliarkan mata ke luar. tkda orang, dalam, tkde orang jugak.
oh, dia lupa qila pergi hantar buku tadi!
"dh puas mata kau cari orang?" farhana memandang afiq, senyuman sinis mula terbit di bibirnya.
"wah, jumpa lagi eh tengku afiq rizqie. jadi apa rancangan kau? balas dendam dekat aku? apa? benci?" afiq rizqie memandang farhana lama sebelum menjawab.
"aku rasa, kau dengar apa yang aku ckp haritu bukan? jadi tk perlulah aku ulang benda yang sama-"
"weh far, sorry la aku lambat tadi. uh, aku kena beli air milo untuk cikgu pulak. eh? kau pehal duduk dekat sini? suka hati kau je masuk kelas orang." aqilah mengawal mimik mukanya supaya tidak terkantoi dengan farhana. sengaja ditukar panggilan agar tidak disyaki orang farhana.
"entah, aku rasa kat dalam kelas ni ada aura yang menaikkan rasa benci aku, sebabtula aku masuk. k dahla. nanti nanti lah aku jumpa kau ya farhana zulaikha." senyuman sinis mula terbit di bibirnya. kedua dua tangan dimasukkan ke dalam poket sebelum melangkah keluar daripada kelas 4 bijak.
"weh far, kau oka-?"
"ponteng jom."
***************
"tch, kau nak ponteng?"
*****************
lanje dua bab OHOKKOHKHKHKFJDJDKAKFJSJSJENDJA
anak kang sho shem la❤❤❤❤❤❤😍😍😍😍😍idkfakkfskdkkdjwiriaofjsjsjs
YOU ARE READING
ketua pengawas itu suami aku?!
Novela Juvenil;; farhana zulaikha. Siapa tk kenal dia? Gangster kat smk sri damai. Percayakah budak perempuan berumur 16 tahun mampu membuli? Ya mesti percaya kerana farhana zulaikha lah pembulinya. Sebut sahaja nama farhana zulaikha mampu mengejutkan satu sekola...