Rambut digosok sehingga kering sebelum diikat sanggul.
farhana zulaikha memandang ke arah cermin yang memantulkan mukanya. lantas dia tersenyum. dia tersenyum bahagia. gila? tk.
farhana mula bangun dari duduknya.
katil dituju. telefon milikknya mendail nombor seseorang. sekarang, dia hanya berharap bahawa panggilannya diangkat.tuttt..
"haih..sampai bila kau nk jadi mcm ni? kenapa kau tk angkat telefon aku."
telefon berjenama iphone diletakkan di ats meja di sebelahnya. dia meraup muka kasar. pandangan dilontarkan pada siling.
farhana zulaikha memandang ke arah pintu apabila terdengar ketukan daripada luar.
"masuklah. tk kunci pun."
"erm..aku nk pinjam buku sains kau jap. nk study." farhana hanya memandang sinis ke arah kembarnya itu.
"oh serius? betulke nk study? bukanke kau berfoya foya dengan lelaki kat luar sana? am i right?" kakinya di atur pada rak buku. buku sains diambil.
"kau jgn nk masuk campur hal aku lah ika. aku ni kakak kau so better hormat." kembarnya hanya memeluk tubuh sambil memandang ke arah farhana.
"hmm..betulke kau kakak aku? aku tkdek akak mcm kau lah setan. so behave yourself. kau tu lahir 5 saat l
dulu je kut."farhanni zulaikha memandang adiknya dengan geram.
ya, farhanni zulaikha namanya. memang cantik tetapi dalamannya hitam.
"nah ambiklah buku ni. dh blah." sebaik sahaja membaling buku kepada farhanni pintu ditutup dengan kuat.
'serabut sia. dtg dtg cari pasal. dia ingat dia tu sape herh.' bisik hati farhana.
kenapa mereka tk rapat mcm kembar lain?
farhanni banyak menghabiskan masanya keluar dengan lelaki. ya, setakat ini perkara ini hanya diketahui oleh farhana. ini pun kerana tk sengaja ternampak di cafe haritu. mahu saja dia bagitau ibunya. atas sebab rayuan farhanni dia batalkan niat.
farhana duduk di meja belajarnya. buku bahasa malaysia diambil di rak.
farhana memulakan ulang kajinya kerana peperiksaan pertengahan tahun tinggal lagi dua minggu.
******
farhana zulaikha membetulkan dirinya.
rambut nya diikat sanggul dengan kemas. beg sekolah yg berada di tepinya diambil.
suasana di meja makan hanya kedengaran bunyi sudu dan garfu berlaga.
"ehem."
farhana zulaikha memalingkan mukanya ke arah ayahnya. air diambil lalu diteguk sedikit.
"ayah dah belikan kereta yg ika nk haritu. jaga kereta ni. nah kunci. ika kereta mini cooper" farhana mengambil kunci tersebut lalu berterima kasih.
ya, memang dia ada meminta kereta daripada ayahnya. mini cooper, kereta idamannya sejak daripada dulu lagi.
"ayah! mana boleh mcm ni! hanni pun nk jugak kereta. suzuki swift~ ayah kan dh janji nk beli."
farhana di sebelahnya hanya memandang farhanni dengan sinis. dia tk ingat ke janji tu?"eh bukan papa ckp kena dpt straight A ke dalam ujian bulan lepas?"
farhana membetulkan duduknya. tangan disilang ke dada sambil memandang farhanni dengan sinis.
"eish!" farhanni membentak geram kerana dia tidak dpt kereta.
ya, kerana result nya yg cukup cukup makan membuatkan dia tidak mendapat kereta. satu A, nk buat apa kan?
"erm k lah. ika pergi dulu ayah, ibu. assalamualaikum." farhana menyalam ibu bapanya.
kunci yg berada di atas meja diambil. kasut sukan berjenama nike yg berwarna hitam merah di sarung pada kaki nya.
iphone miliknya yg berada di dalam piket seluar diambil. chat dengan qila dibuka.
you
> woi mak nenek, harini aku drive. nk tumpang?qilalabae❤
> mau dong. bentar bentar tungguin gue pakai itu baju sih.you
> indon pulak kau eh?qilalabae❤
> ofkos indon AGAGAGAyou
> gila. lagi 10 minit aku depan umah kau. cepat ah.akibat mls nak tunggu, farhana terus drive ke rumah qila. rumah qila terletak dekat dekat sini je. 4 km.
"weh uh uh sorry ah lambat. aku makan tadi ehehehe." farhana hanya menjeling qila.
"dh ah masuk. pukul berapa dh ni." pedal minyak ditekan sebaik sahaja qila masuk ke dalam kereta.
*******
"wei far kau nk lepak mana ni? kerja sekolah aku dhla tk siap lagi ni." farhana hanya diam sambil matanya fokus kearah jalan raya.
"woi far, aku tanya kau ni." soalan dibalas dengan angguk. aqilah mendengus geram dengan kelakuan farhana.
"kalau kereta kau kotor jangan salahkan aku eh?"
"berani ke kau nak buat? kalau rasa nak mati awal buatlah." farhana hanya tersenyum.
"ngeh. habistu aku tanya ni jawabla. jgn la duk angguk pastu senyap je. kau ingat aku ni tungg—"
"yaaaaaaa, aku nak bawak kau keluar kejap je. lagipun malam ni ada masa nak buat kan? jangan kau duk menghadap benda alah tu sudahla." matanya bergerak ke kanan untuk melihat wajah aqilah.
"hehe. manala tau nanti kalau duduk enjoy sangat sampai lupa kerja sekolah kan?"
"aku bukan mcm kau AQILAH ADRIANA." nama aqilah sengaja ditekankan. melihat wajah cemberut aqilah membuatkan dia nenahan dari ketawa.
"ok! ok! fine kau menang. dh bawak kereta kau sekarang sebelum terbabas nanti!" wajah cemberut ditayangkan.
"mulut kau kan, sebijik mcm mulut babi tau."
"diam la kau!"
-----
7
71 words
YOU ARE READING
ketua pengawas itu suami aku?!
Ficção Adolescente;; farhana zulaikha. Siapa tk kenal dia? Gangster kat smk sri damai. Percayakah budak perempuan berumur 16 tahun mampu membuli? Ya mesti percaya kerana farhana zulaikha lah pembulinya. Sebut sahaja nama farhana zulaikha mampu mengejutkan satu sekola...