3

578 17 6
                                    

[Sorry for at denne ble litt lang]
Kapittel 3

NB: Jeg bor ikke i Oslo så jeg vet ikke helt hvordan byen er eller ser ut, så sorry hvis noe jeg skriver er feil, bare rett meg hvis det er nødvendig.
Jeg går heller ikke på elvebakken vgs så selvfølgelig har jeg ikke peiling på hvordan det ser ut inni(fant bilder på google) og ingen personer jeg nevner i historien min er ekte bare så det er sagt. Jeg måtte bare finne en skole som var stor og i Oslo. Så grünerløkka er også helt fremmed for meg.
Så da vet dere det!

Oslo. Hovedstaden i Norge. Først kalt Kristiania.
Jackson, og meste parten av klasse kameratene ble født i denne byen, og skjenner den som sin egen lomme.
Selv bor Jackson i Grünerløkka og ganske nært skolen: Elvebakken vgs. Først var Jackson usikker på om han skulle gå dit eller en av de andre mange i byen, men så fikk han vite at fleste av de han gikk i klasse med skulle gå dit, så han fulgte etter.
Han var ikke særlig interessert i skole, men ville jo ikke komme no sted i livet uten. Han bestemte seg ganske sent hva han skulle studere, men vet fortsatt ikke helt hva han skal bli. Det eneste han virkelig liker er trening(fotball, basket, etc) og dataspill. Han følte seg ikke avhengig, men hvis han ikke hadde noe å gjøre etter skolen, satt han kanskje til kvelden. Han var ikke ensom da, selv om han ikke var veldig god til å sosialisere, hadde han venner. Johnny, Matt og Noah var de eneste han hang med på skolen og fritiden utenom Nicolas. De hadde alle gått på samme skole fra første klasse på barneskolen, til første på videregående. Det var ganske imponerende faktisk, de fire guttene var venner, men kjempe forskjellige. Johnny er skikkelig nerd og bruker briller og leser matte bøker i lunchen. Mathias er playboyen. Dater ikke samme jente to ganger og aldri for lang tid. Noah er en pyse. Han tror han er allergisk mot nesten alt, men alle vet det bare er i hjernen hans. Jackson er laid-back og den rolige, tøffe i gruppa.
Jackson låste motorsykkelen sin før han gikk mot skolen. Hundrevis av elever både eldre og unge strømmet inn i bygget. Han så Olias og gjengen hans tulle ved siden av bygget. Nicolas stod ved siden av Olias og virket veldig ukomfortabel. Da de fikk øyekontakt smilte han og Jackson smilte tilbake. Men bare i noen sekunder før Olias gikk foran han og la armen rundt han.

- Dust.

Jackson fortsatte inn i bygget og gikk til skapet sitt for å hente bøker. Plutselig hoppet Johnny ut fra bak skapdøra. Jackson falt nesten over ende av sjokk.
- Hva i?! Prøver du å skremme livskiten ut av meg?!
Johnny fikset på brillene sine.
- Jack, jeg har endelig funnet ut hvordan man lager et stoff som kan rense all slags skitt! Uansett hvor størkna, hvor vått eller hvor dypt inn i klær skitten har gått, kan man bruke dette stoffet så det går vekk! Johnny stod i en stolt «victory» posering og skinte av smarthet.
- Eh, sorry Johnny, jeg er ganske sikker på at det er no allerede...
Johnny ble med ett gloomy og så ned i gulvet.
- Ja, jo, det tror jeg og, men jeg prøver så hardt å finne på noe som ikke er gjort før...
- Det kommer til å være vanskelig! Alt menneskeheten trenger er allerede funnet opp, John!
Det var Mathias, han hadde nettopp kommet gjennom døra la armen over skuldrene til Jackson.
- Uansett, gjett hvem som hadde en threesome i går!
Jackson lagde en rar grimase og Johnny glitret av beundring.
- Seriøst?! Du er så utrolig Matty!
Jeg klarer ikke prate med jenter en gang!
Jackson bare rullet med øynene.
«Idioter» tenkte han.
- Hei hva kan jeg si? Ingen klarer å motstå selve kongen av elvebakken!
- Ha! Det er litt overdriving trur'u ikke? Lo Jackson.
- Haha, bare le du Jack, jeg blir ivertfall laid! Når var sist gang du
lå med noen? Sa Mathias og la armene i kors og hevet et øyenbryn.
- I går faktisk.
- No way! Er'u serr?! Du tuller ikke?! Mathias' lyne ble store og Jackson angra med en gang på at han hadde sagt det ut høyt.
- Eh-jo-jeg mener-ja!
- Med hvem?!
Blikkene til de to kompisene trengte seg inn i sjela hans og han skulle ønske han hadde holdt kjeft.
- Neei, med en i samme trinn som oss...
- Wow! Hvem?!
- Nei, det er alt jeg sier!
Mathias ga han et irritert fjes.
- Argh! Hvorfor? Hvordan vet vi at
du ikke bare bløffer for å se kul ut?
- Trenger jeg å bløffe for å se kul ut? De bare stirret på hverandre.
- Nei, det gjør du vel ikke...jeg misliker deg sterkt!
Jackson lo, så gikk de sammen inn til timen.

Nicolas lente seg mot stein veggen mens han så på alle de fremmede elevene og lærerne gå inn i skole bygget. Olias stod ved siden av han og prata med kompisene sine mens de hersa med hverandre. Han lurte på om Jackson snart kom. Han hadde en rar følelse i magen og ønsket å se han igjen. Det var som om han nettopp hadde fått sitt første kyss, bare at han hadde både kysset Jackson for første gang, og hatt sex med han for første gang...
Kyssing var ikke noe nytt for Nicolas, men når det var med Jackson, var det liksom bare...magisk...
Nicolas ristet med en gang på hodet, flau over den cheesy tanken hans. Han rødmet av de barnslige tankene sine.
Plutselig parkerte en rød motorsykkel på parkerings plassen foran skolen og Nicolas fulgte Jackson med blikket.
Da han kom inn på plassen smilte han til han og han smilte tilbake. Olias må ha sett det for han kom med en gang foran fjeset til Nicolas og la armen over skuldrene hans.
- Forresten, du sa ikke hvor du gikk i går, sa Olias med smale øyne.
- Jeg bare gikk hjem litt tidlig, det var en lame fest uansett. Nicolas så ikke på han mens han prata.
- Åh. Olias kikket bak seg på Jackson som gikk inn i bygget igjen. Men sa ingenting.
- Vi burde gå, timen starter snart, sa Nicolas og de gikk inn i bygget mens kameratene til Olias fortsatte å tulle.

Lunsj. 20 minutter med spising, sladder og bare ren helvete.
De fleste elevene spiste i kafeteriaen mens de satt ved faste bord som i tenårings filmer. Det var en klisjé alle var klar over.
Selv om Jackson synes det er teit sitter han fremdeles med Johnny, Matt og Noah. Han hadde ikke no særlig valg, det var som en usagt regel. Han kjøpte maten sin og satte seg ned med kameratene.
Akkurat i det han satte seg gikk Nicolas og Olias forbi. Som i sakte film smilte Nicolas til han og han fikk en bølge med sommerfugler i magen.
Han så etter Nicolas som satte seg ved et bord med Olias' gjeng og noen jenter.
Da Jackson flyttet blikket til kompisene sine så alle tre på ham.
Han skvatt litt.
- Vel, vel, vel, hva er det som foregår her? Sa Matt og hevet øyebryna.
- Hæ? Spurte Jackson.
- Å ikke spill dum Jack! Vi vet alle at du har crusha på Nicolas siden 7 klasse!
- Hæ?? Hvordan- Jeg mener-
- Serr?! Du crusher på Nico?! Spurte Noah med lav entuastisk tone.
- Det er jo åpenbart, Noah, åpne gløgga dine!
- Så? Har «senpai» endelig lagt merke til deg, eller no? Spurte Johnny.
- Du er en skikkelig anime fan er du ikke? Sa Matt og så på Johnny.
- Er jeg ikke! Jeg bor bare ikke under en stein!
- Ok, ok! Hold opp! La oss gå tilbake til det med Nicolas og meg, Jackson kikket bort på Nicolas som prata med to jenter.
De andre så på han igjen.
- Vi...har kanskje en greie...men jeg sier ikke mer enn det!
- Hæ?! Kom igjen! Fortell oss! Er ikke Nicolas sammen med Olias?!
Matt lente seg over bordet med store øyne.
- Det...det er...det er komplisert....

BARE OSS TOWhere stories live. Discover now