Love Without Restriction
#Lilia_NinaPart 3
"Babe? Kelmarin tu mummy c Alex kan. Saya masih ingat lagi masa kita belajar sama2 kat rumah Alex." soal Agnes.
Suasana di kedai cake hari ini tidaklah terlalu sibuk.
"Haah, kenapa?" soalan berbalas soalan.
"Astaga jangan cakap kau sekarang tolong buat persiapan wedding c Alex."
"Kelmarin jar lah. Sekarang tak sudah sebab Alex dah halau saya." kata Lily.
"What. Kenapa pula."
"Entahlah, saya pun tak tau macam 1 kesalahan besar tau tak sebab luahkan perasaan sama dia. Sekarang saya nie macam musuh dia jar."
"Tak salah jatuh cinta. Well, cinta datang tanpa di duga."
"Bila pergi takkan ku cari kerana aku buka pengemis cinta." sampuk Chris sebelum Agnes menghabiskan kata-katanya.
"Jangan menyibuk pigi buat kerja kau." marah dengan Agnes.
"Eleh boss pun tak marah kau lagi yang membebel lebih2." balas Chris.
Bukan Lily tidak tau kalau Chris pekerjanya itu ada hati dengan Agnes. Tapi Agnes nie jenis kuat jual mahal. Katanya Chris tak gentleman lah sebab tak berani ungkapkan perasaan sendiri.
Alahaiii salah Chris juga. Cakap suka tapi tak berani mau kasih luah. Nanti kena kebas orang lain baru menyesal tak sudah.
"Saya pun boss kau. Sekarang kerja." kata Agnes. Lily hanya menggeleng melihat teletah 2 orang di hadapannya itu.
"Baiklah sayang." kata Chris terus berlalu.
"Babe. Saya mimpikah nie?" soal Agnes sambil mengocang kuat bahu Lily.
"Apasal pula." balas Lily yang sedang kebingungan.
"Saya mimpi kan. Chris panggil saya dengan panggilan sayang." kata Agnes. Mata dia tu kalau kalau anime ada sudah kali nampak tu love keluar.
Lily langsung mencubit pipinya Agnes. "Auchhh, sakitlah."
"Tu artinya kau tak bermimpi. Inilah kejadiannya kalau saling cinta tapi masih ego. Yang 1 malu mau kasih luah. Yang 1 lagi masih menunggu kena lamar. Dushhh!!! Sampai jadi tengkorang kali nie baru dapat tengok kamu kapel." balas Lily.
"Elehhh dah buat kerja. Jangan sibuk gosip jar." kata Agnes dengan muka yang merona malu. Tak usah pakai pemerah pipi lagi.
"Amboiii saya yang boss kau yang perintah pula."
Agnes terus tersengih. Macam kerang masak lemak cili api dah tu muka dia.
*****
"Apa kau nak?" kata Agnes.
"Saya mau jumpa boss. Bukan kau." balas Chris.
"Kalau mau dating sana jauh2." sampuk Lily.
"Boss ada orang nak jumpa."
"Siapa?" soal Lily.
"Tak tau lah boss. Perempuan cantik hot. Macam pernah nampak tapi lupa di mana."
"Itulah dalam otak kau ada Agnes jar kan."
"Boss nie macam tau2 jar." sempat lagi Chris menjeling ke arah Agnes yang sedang leka menyusun cup cake ke dalam kotak kerana ada orang memesannya.
Lily bergegas ke tempat di mana Chris tunjukan. Terkejut Lily melihat kehadirannya Amanda.
"Hi ada yang boleh saya tolong." soal Lily ramah.
"Kau pembantu kelmarin tukan."
"Ya." Lily hanya kasih ya jar. Sebab memang dia jadi pembantu pun. Tolong puan Maya kan.
"Saya sanggup bayar kau berapa jar asalkan kau mau tolong saya." kata Amanda.
"Tolong apa."
"Kau buatlah apa sahaja asalkan wedding saya sama Alex kena kasih batal." terbeliak mata Lily mendengar kata2 Amanda.
"Tapi miss. Saya tak buat kerja2 macam tu." balas Lily.
"Apa kata kau khwin dengan Alex jadi saya boleh bebas."
"Miss sorry. Nie perkhwinan miss jadi yang ada hak untuk batalkan adalah miss. Saya tidak mau buat kerja2 macam tu."
Lily terus berlalu dari situ. Gila agaknya bakal isteri Alex tu. Tiba2 suruh dia buat kerja bodoh. Kata Lily dalam hati.
*****
Lily terpaksa juga datang balik ke rumah Alex atas permintaan puan Maya.
"Apa kau buat sini hah!" baru sahaja dia ingin masuk ke dalam rumah c Alex sudah menegurnya duluan dengan nada kasar.
"Anty Maya yang suruh saya datang." jawap Lily.
"Apasal nie. Alex mummy yang minta Lily datang tolong mummy. Jadi Alex diam." sampuk puan Maya.
"Okay. Tapi pastikan saya tak nampak muka kau di sini. Jauh2 dari saya." balas Alex terus pergi dari situ.
'Kenapa masa macam nie baru Lily mau datang lagi. Muncul dalam kehidupannya. Dia tak rasa sakit atau cemburukah dapat tau saya mau khwin.' soal Alex dalam hati. Dia menghembuskan nafas berat.
"Dah tak payah layan sangat budak tu. Emosi sangat ikut otak dia jar." pujuk puan Maya.
Lily hanya mengangguk tanda setuju. Dia masih terkejut kerana di.marah oleh Alex. Baru jar datang sudah kena marah.*****
"Alex dah hubungi dia banyak kali mummy. Tapi Amanda langsung tak angkat." kata Alex. Sudah 3 hari dia tidak dapat menghubungi Amanda.
"Cuba cari di rumah dia atau pub yang sering dia datang." kata puan Maya. Sedikit rasa pelik tapi dia cukup risaukan anaknya yang seperti ayam berak kapur sahaja.
"Sudah mummy."
"Wedding tinggal seminggu lagi. Kalau di batalkan ini akan memalukan keluarga kita sekalian menjatuhkan imej kamu." kata puan Maya.
Alex hanya menarik nafas. Dia sudah berusaha cari Amanda tapi langsung tidak dapat.Bersambung part 4
YOU ARE READING
LOVE WITHOUT RESTRICTION by LILIA NINA (Complete)
RomantizmLove Without Restriction #Lilia_Nina Sinopsis Perkahwinan antara Lily dan Alex tidaklah sebahagia seperti dalam khayalannya Lily. Alex adalah crush Lily sejak zaman sekolah lagi tapi malangnya Alex sudah mempunyai kekasih. Akibat mau penuhi permin...