Love Without Restriction
#Lilia_NinaPart 9
Amanda seperti cacing kepanasan. Kejap berdiri, kejap duduk, kejap mundar mandir tak tentu arah. Berkali2 dia sudah hubungi Liberto tetapu langsung tiada jawapan. Dia dapat rasakan sesuatu yang buruk akan menimpah dirinya.
'Saya akan bongkar semua kejahatan kau.' kata-kata terakhir daripada Liberto semalam kerap bermain di pikirannya. Semalam dia ada menghubungi Liberto dan yang dia dapat hanya ceramah minta bertobat.
"Kau memang mau cari mati sama saya kan." kata Amanda. Dia menatap gambar Liberto di tangannya dengan tajam.
Seketika kemudian dia mengambil telefon bimbitnya. Nombor seseorang di dail. "Hello saya ada kerja buat kau."
"Kerja apa. Tapi sebelum tu saya mau bayaran 2 kali lipat daripada yang kelmarin." balas lelaki itu.
"Masalah duit kau jangan risau. Saya akan bagi berapa jar yang kau mau. Asalkan tugas kau selesai dengan sempurna."
"Okay kerja apa yang patut saya buat."
"Saya sudah hantar gambar seseorang. Saya mau kau habiskan dia sekarang juga. Dan ingat jangan sampai ada sesiapa yang tau."
"Baik boss." kata lelaki itu.
Amanda menarik nafas lega. Ada senyuman 'setan' di wajahnya. "Saya takkan pernah biarkan orang lain bocorkan rahsia saya." katanya lalu ketawa kuat bak orang kerasukan setan.*****
Alex segera keluar apabila mendapat panggilan daripada Liberto. Hatinya kembali panas bila mengingat semula agenda pelukan Liberto bersama isterinya itu. Pikirannya mula melayang agaknya Liberto ingin berterus terang lalu merebut isterinya itu. 'Tidak!!! Saya takkan pernah biarkan hal itu terjadi.' kata Alex dalam hati.
Dia tau dia bersalah dengan isterinya itu. Hati Lily pasti terluka kerana perlakuannya yang kurang ajar. Dia tersenyum kembali bila mengimbas semula kejadian malam itu.
"Apa kau mau? Cakap cepat saya banyak lagi kerja mau buat." kata Alex. Dingin. Hatinya kembali sakit kerana imbas kembali gambar yang di tunjukkan oleh Amanda.
"Saya mau kau dengar baik2. Buang ego kau tu. Jangan percaya kata2 Amanda."
Sebelum berjumpa dengan Alex c Liberto sudah pergi jumpa sama Agnes. Dari sanalah dia tau kenapa Lily bersedih. Hatinya panas mendengar perlakuan Alex terhadap Lily.
Mula2 Agnes tidak mau menceritakan semua itu. Tetapi Liberto terus merayu dan memberitahu alasannya. Barulah Agnes terbuka hati untuk bercerita.
"Kenapa?? Sebab Amanda ada bukti pasal kau main kayu tiga dengan bini saya."
"Bro... Kau sudah pikir buruk pasal Lily. Dia tak pernah terpikir pun mau duakan kau. Walaupun kau banyak kali dah lukakan dia. Tu gambar saya boleh explain. Masa tu saya tak sengaja jumpa Lily dan sana pun ada Agnes. Lily tersandung kayu hampir jatuh dan saya tahan. Tu jar. Agnes salah satu saksi yang nampak kejadian tu."
"Macam mana kau mau kasih yakin saya kalau semua tu tak sengaja."
"Saya susah mau kasih yakin. Tapi buka pikiran kau. Amanda cuba rosakkan hubungan kau dan Lily. Dia upah orang ambil gambar saya sama Lily."
"Tapi Lily yang bayar Amanda supaya pergi tinggalkan saya."
"Tu kau silap besar. Kau mesti dengar cerita dari mulut Lily sendiri. Amanda yang bayar Lily untuk batalkan prkhwinan kamu 2. Tapi Lily tak mau. Lily tolak duit yang Amanda bagi sebab buat Lily tengok kau bahagia dia sudah happy."
"Tapi kenapa Amanda mau batalkan wedding kami."
"Dia masa tu mengandung anak salah satu lelaki yang selalu dia jumpa di pub. Lupa mau pakai safety langsung mengandung. Saya ada masa tu dia bergedik dengan lelaki lain. Bukan seorang lelaki dia pernah tidur. Ramai lagi. Semua sebab duit."
"Tapi saya ingat dia baik. Pasal pub tu dia selalu bagi alasan kalau kawan2 dia buat party."
"Party apa kalau tiap hujung minggu kalau boleh tiap malam pergi sana."
"Yang saya tau dia pergi sekali dua jar."
"Kau salah." balas Liberto. "Kau buang permata macam Lily dan kau percaya kata2 kaca yang akan gores luka kau. Amanda tak lebih daripada perempuan ular. Dia hanya mengejar kekayaan bukan cinta."
"Ya Tuhan. Apa yang sudah saya buat sama isteri saya nie."
"Baru kau mau menyesalkah??? Dengan apa yang buat sama dia. Macam dia perempuan tak betul."
"Sorry bro saya perlu pergi jumpa Lily sekarang. Thank you sebab kau sedarkan saya."
"Lily ada di sini bro."
"Hah!!!" terkejut Alex melihat Lily yang mula berdiri. Ternyata Lily dan Agnes hanya duduk di meja belakangnya.
"Bincang bagus2. Buang ego." kata Liberto terus dia mengajak Agnes sedikit menjauh. Bagi ruang buat pasangan itu berbincang.
"Saya banggalah sama kau. Rela lepaskan orang yang kau sayang." kata Agnes.
"Cinta tak harus memiliki. Cukup dengan melihat dia tersenyum saya sudah happy." balas Liberto.*****
"Lily. I'm sorry."
"Lepaskan saya?"
"No. Please jangan buat macam nie."
"Saya bukan pelacur Alex. Saya ada hati juga apa yang kau buat betul2 melampau. Maruah saya terasa di pijak2."
"Saya tau. Sorry buat semuanya." balas Alex.
"Cinta itu sederhana. Jika kau tak mampu buat dia tersenyum jangan buat dia mengalirkan air mata."
Belum sempat Alex menjawap kata2 Lily terdengar jeritan Agnes. Dorang pantas pergi ke tempat Agnes.
"Kenapa nie???"
"Liberto. Dia kena siram asid. Ada orang guna motor tadi."
"Agnes kau call ambulance saya call polis."******
Keadaan yang begitu panik membuat mereka belum dapat bernafas lega. Siasatan polis sedang di jalani. Lelaki yang menyiram asid ke Liberto sudah di kenal pasti. Ada rakaman cctv yang berhasil merakam wajah orang itu.
"Minum dulu." bilang Alex sambil menghulurkan kopi di gelas buat Lily.
"Thank you."
"I Love You." kata Alex. Lily hanya terdiam. Dia masih terkejut dan keadaan Liberto masih belum di ketahui.
"Doctor. Macam mana dengan kawan kami." soal Agnes.
"Ada ahli keluarga pesakit kah???"
"Saya sudah hubungi dorang. Dan sekarang dalam perjalanan." balas Alex.
"Kawan kalian lukanya cukup parah di area tangan kerana mungkin dia cuba melindungi wajahnya. Dan ada sedikit lecuran di area wajahnya tapi tak teruk. Untunglah kalian cepat bawa dia pergi sini."
"Boleh kami lawat dia???"
"Boleh tapi jangan buat bising." jawap doctor.*****
"Okay kah kau??" soal Agnes.
"Tangan saya macam mumia sudah kena balut nie. Nasib bilang tu doctor tu asid tak terlampau kuat. Kalau tak hilang kali tangan saya nie."
"Itulah kau siapa suruh kau tolak saya tadi. Sepatutnya saya yang kena tadi tu." balas Agnes.
"Takkanlah saya mau kasih biar kawan saya kena. Lagipun rosak kulit cantik kau nanti." seloroh Liberto. Matanya memandang Lily dan Alex. Nampaknya hubungan mereka mula membaik.
"Btw thank you bro sebab kasih sedar saya. Kalau tak saya kehilangan queen dalam hati saya nie."
"Saya hanya tolong jar. Jaga dia bagus2 tu." balas Liberto.
Alex mengangguk tanda setuju. Dia lega kerana Lily tidak melanjutkan permintaannya untuk melepaskan Lily. Dia amat mencintai Lily dan apa yang dia tau dia takkan pernah mnyakitkan hatinya Lily lagi.*****
Amanda turut di penjara atas kesalahan percubaan pembunuhan dan pembunuhan yang pernah dia lakukan terhadap salah satu pengusaha. Kes ini sudah lama di siasat oleh polis.
Amanda membunuh lelaki yang telah mengandungkan dia kerana lelaki itu tidak mau dia menggugurkan kandungannya. Dan lelaki itu juga mengugut untuk menyebarkan gambar2 dan video lucah milik mereka.
Puan Maya berasa gembira. Tidak salah dia memilih Lily sebagai menantunya. Lily memang dapat merubah Alex. Itulah kuasa cinta sejati.
*****
"Wahhh akhirnya bertunang juga kawan saya nie." tegur Lily.
"Babe. Omg saya nervous ohhh tadi." balas Agnes.
"Tapi sekarang kau jadi tunang Chris sudah kan. So boleh lah lega sikit."
"Saya happy. Macam nie pula perasaan dia kan kalau dapat terikat dengan lelaki yang kita cinta."
"Saya lagi yang masih single." sampuk Liberto. Tangannya masih ada parut.
"Itulah kau. Cari pasanganlah cepat2." balas Alex.
"Saya jadi madu kau lah. Lily kau boleh kan ambil saya jadi laki kau juga." seloroh Liberto.
"Lily saya punya. Tidak boleh kongsi2." kata Alex. Mengundang ketawa mereka berempat.TAMAT...
Cinta
Ia tak datang daripada mata,
tetapi dari hati.
Saat diri tidak mampu berpikiran jernih,
Percayalah pada kata2 hati. (Lily)Kalau bukan mata memandang, hati mana boleh berpaut (Alex)
YOU ARE READING
LOVE WITHOUT RESTRICTION by LILIA NINA (Complete)
Любовные романыLove Without Restriction #Lilia_Nina Sinopsis Perkahwinan antara Lily dan Alex tidaklah sebahagia seperti dalam khayalannya Lily. Alex adalah crush Lily sejak zaman sekolah lagi tapi malangnya Alex sudah mempunyai kekasih. Akibat mau penuhi permin...