2️⃣3️⃣

145 13 0
                                    

Sziasztok!

Ha nem baj, picit még visszakanyarodok Patrick Melrose-hoz és hozok nektek egy interjút Benedicttel a sorozattal kapcsolatban.

Nem hosszú, de több, mint a semmi. 

Kellemes olvasást!

(Az interjú a Blikk.hu oldaláról származik és eredetileg az HBO tulajdona!)

*****

– Hogyan kapta meg a sorozat főszerepét?

– Gondoltam, sok színészt kipróbálnak majd a szerepre, ezért kellően ideges voltam a könyv jogtulajdonosaival való találkozás előtt. Ráadásul egész éjjel nem aludtam, hogy még egyszer átlapozhassam az utolsó két regényt. Csak a helyszínen derült ki, hogy nem színpadi feldolgozásról, hanem filmes adaptációról lenne szó, és a jogtulajdonosok rám gondoltak a főszerepben.

– Milyen ember ez a Patrick Melrose?

– Kétségbeesett figura, aki szörnyű terhet cipel a hátán, és emiatt felnőttként drog- és alkoholfüggő ember válik belőle. Tudatmódosító szerekkel igyekszik pótolni a gyermekkorában elmaradt anyai ölelést, feledni az apai erőszakot, enyhíteni a mindennapok szenvedéseit. Mindez kitűnő lehetőséget nyújt a színészi játékra, hiszen Patrick nagy utat tesz meg, amíg elbotorkál a józan harmincas évekig és az apaságig.

– Találkozott a könyvsorozat írójával?

– Előbb csak virtuálisan, majd személyesen is. Nagylelkű, társasági ember, hihetetlenül művelt, empatikus és szellemes. Egyáltalán nem titkolja, hogy a saját életét vetette papírra. Fel nem foghatom, hogy ennyi negatív élménnyel a háta mögött hogyan lehet ilyen nyíltszívű, jó ember.

– Még 2012-ben azt mondta, a Hamlet után ez a másik szerep, amit mindenképpen szeretne eljátszani.

– 2011-ben jelent meg az utolsó regény, és annyira a hatása alá kerültem, hogy a Hamlet után Melrose szerepét is felvettem a bakancslistámra. Őszintén szólva nem volt annyira idegen tőlem az arisztokratikus cinizmus és irónia hideg ragyogása. A nagymamám például nagyon empatikus, barátságos ember volt, mégis igyekezett elfojtani az érzelmeit, mert az volt a társadalmi elvárás, hogy az életben minden habkönnyű és pezsgő, akár egy koktélbeszélgetés.

– Tehát a történet az arisztokrácia világában játszódik.

– Igen, de a családon belüli erőszak, a drogfüggőség nem csak a legfelsőbb társadalmi rétegekben dívik, ez univerzális jelenség.

– Producerként is jegyzi a sorozatot. Nem sok ez a jóból?

– Producerként az előkészítő fázisban vettem részt, amikor pedig kamera elé kellett állni, a munkámnak ezt a részét másra bíztam. Gondolnom kellett a családomra is: két kicsi gyermek vár otthon.

Minden, ami Benedict CumberbatchWhere stories live. Discover now