12. V rouše beránčím

143 11 6
                                    

Už mám zase nutkání napsat recenzi, jenže čas veškerý žádný. Takže jsem mezi příběhy, které mám k recenzi, hledala nějakou "jednohubku". Příběh o pár kapitolách, kde by to mělo jít raz dva. A našla jsem...

Ve své dnešní kritice budu věnovat příběhu V rouše beránčím od RaSoKim. Tento příběh spadá do žánru fanfikce. Jedná se o ship Larry - Louis Tomlinson a Harry Styles ze slavné skupiny One Direction.

Cover... To se snad nedá ani popsat. Je to naprosto otřesné. Text je na pozadí nečitelný, LGBT nálepka je šílená. Celé to působí jako pěst na oko. No na obranu autorky musím říci, že ona o tom ví. Je si vědoma toho, jak ten cover vypadá a upozornila mne, že budu nejspíš zděšená. Takže od toho radši rychle pryč.

Anotace...

"„Působil jako nevinný beránek, ale v jeho nitru dřímal oheň, který dokázal probudit jen ďábel s duší anděla."
Jeden z nich se nesnaží skrývat své pravé já a dokonce si na tom zakládá.
Avšak ten druhý je jiný, nepotřebuje, aby každý věděl, jaký je ve svém nitru.
V kolotoči předstírání je však všechno jen velkou lží."

Oproti coveru se mi anotace velmi líbí. Patří rozhodně mezi ty lepší, které jsem již viděla. Rozhodně čtenáře přitáhne. Líbí se mi, že není ani krátká ani dlouhá. Obsahuje vše potřebné. Chválím.

Nyní se přesunu k samotnému příběhu. Sám o sobě má pět kapitol. Ovšem obsahuje ještě úvodní dopis a dopis na závěr.

Velkým překvapením pro mne byl tvůj úvodní dopis. S tímhle jsem se ještě u žádného příběhu nesetkala. A bylo to relativně milé překvapení. Je vidět, že máš k příběhu a celkově ke psaní velmi dobrý přístup. Jen tam máš drobnou chybičku, a to, že ti jeden odstavec "utekl" - není kurzívou. Jinak k tomu nemám celkem co vytknout.

Musím ti vyseknout obrovskou pochvalu. Nenašla jsem jedinou pravopisnou chybu. Tedy alespoň já jsem žádné chyby v tomto směru nepostřehla. Ovšem, co se ti čas od času v příběhu objevuje, jsou překlepy z nepozornosti (např. natisknutí místo natisknutý, teš místo teď apod.) Také tam máš občas výrazy, u kterých si nejsem jistá, zda se jedná o překlep nebo o to, že jsi "přepnula" do nářečí - například okamih místo okamžik. A, prosím, vysvětli mi význam slova "opantaný".

Celý příběh je naprosto skvělý a četla jsem ho jedním dechem. Na konci čtvrté kapitoly jsem dokonce začala brečet a s pláčem jsem pokračovala i u páté (poslední) kapitoly. Naprosto neskutečná bolest mnou prostupovala, protože jsem najednou, díky tvému popisu, cítila to, co Louis. K čertu s mojí představivostí (což je mimochodem celkem zajímavé hlavně u sexuálních scén, a to nejen v tomto příběhu).

Takže nezbývá nic jiného, než napsat doporučení. Myslím, že tento příběh můžu s klidným srdcem doporučit. Je to naprostá bomba a jsem moc ráda, že jsem na tento příběh mohla dělat recenzi.

A doporučení na závěr? Nebojte, nezapomněla jsem na něj. No dnes tu mám doporučení dvě.

Pro autorku - Cover je otřesný, sežeň si, prosím, grafika a nechej ho přepracovat. Dále ti doporučuji domluvit se s nějakým korektorem, aby příběh znovu celý prošel a opravil překlepy... A možná i slova z nářečí... Opantaný mě bude strašit ve snech.

Pro čtenáře - Nepouštějte si u tohoto příběhu, konkrétně hlavně u čtvrté a páté kapitoly, smutné písničky. Donutí vás to brečet ještě víc.



KritikyKde žijí příběhy. Začni objevovat