34. Sever proti všem

122 8 0
                                    

Ve své dnešní recenzi se zaměřím na příběh Sever proti všem od autorky ereadelanight. Pokud čtete moje recenze a toto jméno vám přijde povědomé, tak ne náhodou, recenzovala jsem totiž další její příběh The Calling of Fate: Eclipse.

Jako obvykle začínám coverem. Tady bych měla jen dvě věci k vytknutí, jež se ale týkají jednoho místa na coveru, a to jména autorky, respektive nápisu "written by Ërea".

První věcí je styl písma - k celkovému vzezření coveru mi nesedí, zvolila bych klidně stejné písmo, jakým je napsán název. A druhou věcí je barva tohoto nápisu - vyloženě bije do očí, jak se tam ta modrá nehodí, navíc to, co je napsané modrou, ani nejde přečíst. Zvolila bych jinou barvu - například stejnou žlutooranžovou, jakou jsou ty zářící náušnice (snad to jsou náušnice).

Jinak se mi cover líbí a myslím, že se k příběhu hodí. Kompozice je jednoduchá, ale zároveň krásná, velikost přebalu je přesně v rozměrech pro Wattpad. Rozhodně chválím a pokud sis ho tvořila sama, tak chválím dvojnásob (pokud ne, tak by to chtělo někde pod anotací uvést autora coveru).

Když už jsme u té anotace...

""Z nebe se snesla jedna vločka. A za ní druhá. Ale nebyl to obyčejný sníh, na jaký jsem zvyklá. Byl těžký a šedý.
Z nebe sněží popel.
A právě tento poletavý prach, který ale vypadal tak neškodně, nevěštil nic dobrého. Nikdo netušil, že bude začátkem našeho konce...."
Armia žije se svým bratrem a otcem v jedné z osad a žijí si svůj rutinní život. Živí se tradičním lovem a všechno je, jak má. Jednoho dne se však u pobřeží vylodí podivní lidé s ještě podivnějšími stroji a začnou celý sever okupovat. Armii se do cesty připlete velitel celé okupace, pohledný Niac, který však na nic nebere ohledy a jeho jediným cílem je najít zdroje magie, které jim podle něj severský lid ukradl. Armia najednou neví, na jakou stranu se přiklonit. Má se svými blízkými bojovat za sever , nebo má jít s Niacem proti své vlasti? Je jasné, že země je ve válce. Je to sever proti všem, všichni proti severu a nepřítel je silnější, než se zdá...

Příběh o světech z prachu, hranicích postavených z nenávisti, tajemství , která se neustále objevují, pravidlech, která nikdo nerespektuje a lidech, kteří se i se svoji vlastí propadají do hlubin neznámá a iluzí, kde končí a začíná vše.

" Všichni sedí doma a doufají. Ale měli bychom se zvednout ze židlí a začít s tím něco dělat!
Protože kdo, když ne my?
Protože kdo nás zachrání, když ne my sami?""

(Pozn.: Dvojité uvozovky na začátku a konci citace jsou schválně, jelikož já vždy dávám citaci do vlastních uvozovek a zde je použita v anotaci přímá řeč, která v uzovkách také musí být.)

Začnu mezerami, které ti v této anotaci dělají evidentně velké problémy. Už od prvního pohledu je viditelné, že hodně mezer je dvojitých a některé jsou dokonce umístěny špatně, a to před čárkami ve větách. Nejspíš se jedná pouze o překlepy (kdo z nás někdy nějaký neudělal), ale chtělo by to opravit.

Další věcí jsou přebytečné mezery na začátcích řádků. Z mého pohledu bych je odstranila a raději bych volila odsazení odstavce prázdným řádkem. V anotacích jsem nejspíše nikdy neviděla odsazení na začátku řádků, ať už na Wattpadu či v reálných knihách. 

A když už jsme u toho odsazování, tak jsem si nemohla nevšimnout, že v přímých řečích odsazuješ, vcelku náhodně, věty na nový řádek (aniž by přímá řeč byla již ukončena, viz obrázek).

A když už jsme u toho odsazování, tak jsem si nemohla nevšimnout, že v přímých řečích odsazuješ, vcelku náhodně, věty na nový řádek (aniž by přímá řeč byla již ukončena, viz obrázek)

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
KritikyKde žijí příběhy. Začni objevovat