Ve své dnešní recenzi se budu věnovat jednodílnému příběhu Nauč mě od FemmeFragile. Jedná se o fanfikci na příběhy o Harrym Potterovi od J. K. Rowling, konkrétně na femme slash Madame Rosmerta a Minerva McGonagall.
Cover je jednoduchý, ale roztomilý. V tomto případě mi vůbec nevadí, že se jedná jen o obrázek s nápisem, jelikož jsou tam správné rozměry i se k příběhu hodí. Ovšem jednu věc bych vytkla, a to je centrování písma. Myslím, že vhodnější by bylo ho vycentrovat do středu obrázku. A více bych zvýraznila jméno autorky. Na pozadí celkem zaniká.
Anotace...
"I malá gesta mohou mít velký význam a i při zdánlivě běžné činnosti, jako je pečení, je možné zažít něco hlubokého, krátký, prchavý okamžik dokonalého štěstí, který ve vzpomínkách přetrvá do konce života. Jaká je nejsilnější vzpomínka Minervy McGonagallové?"
Jedinou chybou, kterou ovšem musím vytknout, je první věta. Jedno obrovské, šíleně dlouhé a nepřehledné souvětí. No fuj. Co takhle tohle?
"Malá gesta mohou mít občas velký význam. I při zdánlivě běžné činnosti, jako je pečení, je možné zažít něco hlubokého. Jeden krátký, prchavý okamžik dokonalého štěstí, který ve vzpomínkách přetrvá do konce života."
Hned to vypadá lépe a je to srozumitelnější. Jinak je anotace dostačující, příjemná na čtení a obsahuje vše, co by obsahovat měla.
Nyní k samotnému příběhu.
Hned v první větě příběhu vidím špatné skloňování. "... pod nohami obutými..." - spojení "pod nohami" by bylo správně v případě, že by se jednalo třeba o nohy stolu nebo židle. Pokud se jedná o část těla, což je i tento případ, pak je správně "pod nohama obutýma". Zdá se to sice nespisovné a leckde to i učí, že je to nespisovné, ovšem je to správná varianta. A hned následuje "... ve šněrované černé kozačky..." - správná varianta je "ve šněrovaných černých kozačkách". Dávej si na to skloňování pozor.
Dalším problémem je časté opakování slov, například slova "už". Přitom by se dalo místo toho napsat třeba "již" nebo v některých případech by tam nemuselo být vůbec. Toto by rozhodně chtělo opravit, příběh se díky častému opakování slov hůře čte.
Také se zde opakuje to, co již v anotaci. A to zbytečně předlouhá souvětí. Občas jsem na konci věty nevěděla, co jsi psala na začátku a musela jsem si to číst několikrát.
Jinak jsem ráda, že jsem nenašla žádné pravopisné chyby. Čárky ve větách dáváš tam, kam patří, y/i píšeš správně. To rozhodně chválím.
Také máš úžasný styl psaní. Četla jsem tento příběh prakticky jedním dechem. A na konci mne mrzelo, že je to tak kraťoučké.
Jsem ráda, že jsem mohla tuto jednohubku recenzovat a doufám, že si z mojí kritiky něco vezmeš. A já tento příběh s klidným srdcem doporučuji všem k přečtení.
ČTEŠ
Kritiky
RandomPROZATÍM UZAVŘENO Na vlastní příběhy mám sice kupu nápadů, ale čas na psaní ne. Takže jsem se rozhodla psát alespoň kritiky, jelikož čtení knih mě více než baví. Co nečtu - cokoli s k-pop, anime, j-pop... (prostě vše kolem Číny, Japonska a Korey jde...