19. Láska mezi kapkami deště

89 7 2
                                    

Po dlouhé době jsem tu konečně s další recenzí. Mám tolik práce a Londýn je tak úžasné město, že na psaní nějak nezbývá čas. 

Dnes se budu věnovat jednodílovce Láska mezi kapkami deště od womiska. Je to fanfikce na příběhy o Harrym Potterovi, konkrétně na ship Draco Malfoy a Harry Potter.

Jako vždy začnu coverem. Vytkla bych jen dvě věci. První je ta čára na levé straně. Přijde mi tam naprosto zbytečná, kdyby tam nebyla, tak tam vůbec nechybí. A druhá je, že jméno autora v horní části jde špatně přečíst. Chtělo by to nějak zvýraznit, aby trochu víc vystoupilo z pozadí. Jinak se mi cover velmi líbí, jsou skvěle udělané ořezy, není přeplácaný. S radostí tento přebal chválím.

Anotace...

"Po pádu Voldemorta se kouzelnický svět pomalu dostává do starých kolejí a mladí čarodějové se, po dlouhém čase strachu a bolesti, snaží nalézt alespoň nějaké rozptýlení. Famfrpálový zápas se jeví jako dobrý nápad pro chvilkové zapomenutí na všechny utržené ztráty."

K jednodílovce mi přijde tato anotace naprosto dostačující. Pokud by se jednalo o vícedílný příběh, tak bych asi vyžadovala něco víc, ale v tomto případě to takto stačí. Nemám co dodat.

Nyní k samotnému příběhu. První věcí, na kterou musím upozronit, jsou přebývající čárky. Hned v prvním odstavci jsem našla dvě, které tam jsou navíc. Znovu si to projeď a přečti si to nahlas, určitě je taky najdeš.

Poté v druhém odstavci máš větu "Avšak dnešek si hodlal užít, i kdyby měl na poslední chvíli někde sehnat povzbuzující lektvar." V kontextu textu toho odstavce se jedná o dvě věty vedlejší, které nelze postavit samostatně. Odstraň slovíčko avšak nebo je připoj k předchozí větě. Bude to vypadat i znít mnohem lépe.

Také si dávej pozor na chybějící slova. Například ve druhé větě třetího odstavce ti chybí "z" - "v jedné z nejvyšších lavic", máš tam "v jedné nejvyšších lavic". A to je ohledně chyb vše.

Ohledně námětu... Dalo by se to označit za klišé, dva rivalové se do sebe zamilují, klasika. Jenže tohle je zpracované tak dobře, že i když je to klišé jako hrom, tak to musím hodnotit pozitivně. Máš úžasný styl psaní a občas je prostě taková totální slaďárna potřeba.

Pokud chcete pohodovou jednodílovku, u které nemusíte nic řešit, jen si užít skvěle napsaný příběh, tak toto rozhodně doporučuji.

Doporučení na závěr - V tomto případě pouze doporučuji znovu příběh přečíst, případně svěřit nějakému korektorovi, aby se podíval na ty drobné chybky.

KritikyKde žijí příběhy. Začni objevovat