CHAPTER 12

6.5K 419 40
                                    

ESTELLA POV


Sepanjang dalam kapal terbang saya diam saja. Langsung tidak bersuara. Mr Ace saya jeling tajam yang busy dengan tablet di tangannya tu. Sudah la main kidnap saja bawa pergi airport terus terbang balik LA dengan hanya sehelai sepinggang.

"You like staring at me so much baby girl?" Bilang Mr Ace tiba-tiba tapi mata dia masih lagi tertumpu pada tablet di tangan dia.

"You kidnapped me from my work place and bring me back to LA! Who do you think you are?" Bilang saya dengan nada yang geram.

"Your soon be to husband and the father of our children. I want a dozen kids with you." Jawap Mr Ace dengan selamba. Saya pula macam mahu tumbuk saja muka Mr Ace biar muka dia yang handsome tu jadi tidak handsome sudah. Haha.

"In your dream Mr Ace. I won't get marry with you. I will marry Leo soon." Bilang saya. Terus Mr Ace pandang saya lalu tersenyum sinis.

"Still playing that role?" Bilang Mr Ace yang menjadi persoalan untuk saya.

"What do you mean?" Tanya saya. Hairan.

"I know your engagement with that guy named Leo is faked. I know that guy didn't have a taste on woman." Kata-kata Mr Ace membuatkan badan saya mengeras sekejap. Mr Ace tahu akan hal tu?

"W... what do you mean? M... my engagement with Leo is real." Jawap saya dengan nada yang tergagap-gagap. Tiba-tiba rasa panas pula saya dalam kapal terbang ni, padahal air con kena ON sudah.

"Stop dreaming getting marry with another man baby girl because I won't let you. You're mine only. Estella Anastasia Brown belong to Ace Ryan Storm." Bilang Mr Ace dengan nada yang serious.

"I'm not yours." Bilang saya. Tidak mahu mengalah.

"You're mine from the moment you signed that contract. Do really want to marry that prick?" Tanya Mr Ace. Tu tablet tidak sudah jadi keutamaan dia. Saya sekarang keutamaan Mr Ace.

"Yes." Jawap saya. Berkerut muka saya bila tengok Mr Ace tiba-tiba ketawa tanpa sebab. Kenapa sudah ni lelaki? Kena sampuk syaitan apa sampai tiba-tiba ketawa?

"I know that Leo guy is not straight, in other meaning he is G.A.Y." Bilang Mr Ace siap tolong saya ejakan lagi tu perkataan 'GAY'. "I also know you only pretending to be his fiancée because his mother didn't know about his true sexuality." Sambung Mr Ace. Saya telan air liur sudah, tidak menyangka sama sekali Mr Ace tahu cerita sebenar.

"H... how do you know?" Tanya saya.

"Before I came here I already asked Dante to investigate you just in case you already married but luck on my side you are still single. I don't have to waste my energy to kill the man you called husband if you are already married." Bilang Mr Ace dengan nada yang sedikit keras di hujung ayat dia tu. Gerun juga saya kalau betul-betul Mr Ace bertindak bodoh pergi bunuh husband saya kalau saya betul-betul sudah kahwin. Tidak pasal-pasal saya pegang title Widow.

"You are really insane Mr Ace." Bilang saya sambil buat gaya orang angkat tangan menyerah kalah. Kalau bertikam lidah dengan alpha male ni sampai esok pun belum tentu habis. Ada saja tu nanti kena jawap. Bagus saya diam tengok awan di luar lagi aman.

"Yes, I'm insane but I'm insane on you." Jawap Mr Ace dengan nada yang mengoda. Pick-up line ka tu dia lelaki bagi saya?

"Whatever." Bebel saya dengan nada yang perlahan.

"What?"

"Shhh... Don't talk. I don't want to hear your annoying voice." Bilang saya siap buat gaya letak jari di bibir suruh diam.

BABY CONTRACT (COMPLETED)Where stories live. Discover now