CHAPTER 4

5.8K 280 20
                                    

ESTELLA POV

Tidak tahu sejak kebelakangan ini Mr Ace layan saya baik saja tidak macam selalu layan saya dingin saja sampai saya sendiri naik menyampah dengan layanan dingin dia tu. Dia takut kali saya tarik diri dari baby contract yang dia cipta ni.

"Oi!" Sergah Mikayla kawan baik saya. Lupa pula saya yang saya sekarang tengah keluar shopping dengan Mikayla, itu la asyik sangat teringat dengan alpha male tu sampai terlupa yang saya ada dengan Mikayla di mall.

"What?" Saya buat-buat suara marah sebab main sergah saya macam tu saja padahal salah saya juga badan ada di sini tapi fikiran tu di sana dengan Mr Ace.

"Where are you going? Moon? Sun?" Seloroh Mikayla sambil ketawakan saya.

"Moon." Jawap saya dengan nada yang sinis.

"Hahaha. So what are you thinking about?" Tanya Mikayla sambil menyumbatkan Blueberry pie ke dalam mulutnya. Mikayla ni kalau benda manis laju saja dia lahap suka sangat makan makanan manis nanti kena kencing manis baru dia tahu. Sempat lagi saya mengumpat best friend saya ni.

"Nothing." Jawap saya acuh tak acuh.

"Oh, you must be remember about your Mr Ace." Bilang Mikayla sambil main kenyit mata sama saya.

"For what I thinking about him? Wasting my time." Bilang saya cuba menafikan kata-kata Mikayla walaupun hakikatnya saya memang tengah fikirkan tu alpha male.

"Maybe your mouth said different thing but who know what your heart thinking." Bilang Mikayla dengan selamba terus saya tengok kawan saya ni. Macam tahu-tahu saja dia apa yang saya tengah fikirkan.

"Hurry, eat your pie I need to go home and prepare dinner for Mr Ace." Bilang saya dengan kelam kabut menghabiskan kopi saya. Tiba-tiba handphone saya berdering minta kena angkat tu call. Saya keluarkan handphone saya dari handbag dan saya nampak nama Mr Ace tertera di skrin handphone Vivo saya. Tanpa buang masa terus saya jawap tu call. "Hello Mr Ace."

MR ACE: Why I didn't received any transaction on that credit card I gave you?

Tiada hello tiada hai Mr Ace terus tengking saya atas alasan yang tidak masuk akal iaitu saya tidak guna langsung kad kredit yang dia bagi saya. Bukan saya tidak mahu pakai tapi memang saya tidak mahu pakai pun tu kad, selagi saya masih mampu beli barang keperluan saya sendiri menggunakan duit saya sendiri saya akan buat melainkan saya betul-betul memerlukan bantuan dari segi kewangan. Lagi satu saya tidak mahu kena cop sebagai gold digger.

"Errr... I..." Belum habis saya cakap sudah Mr Ace potong cakap saya.

MR ACE: Where are you right now?

Tanya Mr Ace dengan nada yang dingin. Ini alpha male ni kenapa ah marah-marah saja dari tadi. Datang bulan kali ni lelaki sebab tu la dia bad mood.

"Still at the mall." Jawap saya dengan tenang. Mr Ace marah-marah saya tapi saya tenang saja. Chill.

MR ACE: I want you buy anything use that card. I don't care what you going to buy but what I want is I want to see transaction on that card if you don't do what I ask you, I know what I going to do with you. Do you understood?

Bilang Mr Ace dengan nada yang keras siap main ugut saya lagi. Apa la ba masalah dia kalau saya tidak guna tu card credit? Saya garu kepala saya yang tidak gatal memikirkan apa yang patut saya beli guna tu kad.

"O... okay." Jawap saya dengan nada yang tergagap-gagap.

MR ACE: Good. I will see you later at home. Bye

Terus Mr Ace letak telefon tanpa menunggu jawapan saya. Dengan keluhan yang lemah saya lepaskan, saya masukkan balik handphone saya ke dalam beg saya. Si Mikayla saya tengok masih lagi melahap blueberry pie dia yang tidak pandai habis dari tadi, betul-betul menikmati ni perempuan.

"Let's continue our shopping but this time we going to buy a very expensive things. You can choose anything you want Kay I will paid for you." Bilang saya dengan Mikayla yang sedang hirup mocha dia. Mr Ace mahu sangatkan saya guna kad dia tu baiklah saya sahut cabaran tu billionaire, nanti saya beli barang yang mahal-mahal baru puas hati tu alpha male. Eee, geram pula saya rasa dengan Mr Ace ni. Pasal saya tidak guna kad kredit dia bagi tu pun boleh jadi masalah.

"Hah?" Terkejut Mikayla bila saya cakap saya mahu belanja dia.

"Ishh, let's go." Tanpa buang masa terus saya tarik tangan Mikayla bawa dia keluar dari café ni.

"Where are we going?" Tanya Mikayla.

"We going to buy very expensive dress, handbag, heels and anything expensive. You take anything you want I will paid for you." Bilang saya dengan langkah yang laju. Geram ba saya dengan Mr Ace dengan arahan yang tidak munasabah dia tu.

Saya dan Mikayla masuk kedai yang jual dress yang mahal. Mula-mula bila nampak harga tu dress macam mahu terkeluar ba mata saya tapi bila teringatkan arahan Mr Ace saya buat buta saja tengok tu harga dress. Saya beli dress jenama Coco Chanel, Kate Spade, Dior dan Giorgio Arman lepas tu saya beli lagi handbag brand Gucci dan Burberry. Si Mikayla pula ambil dress jenama Prada dan Hermes dan handbag jenama yang sama dengan saya. Apabila saya dan Mikayla selesai ambil dress dan handbag yang kami mahu kami letak semua barang yang kami beli di counter untuk buat pembayaran.
Dengan hati yang berdebar saya tunggu tu pekerja kedai selesai scan semua dress dan handbag yang kami beli.

"Total all is 16,000 euro miss." Bilang tu cashier setelah selesai scan semua dress dan handbag yang saya dan Mikayla beli.

"Hah!" Punya saya terkejut bila dengar harga keseluruhan belian saya dan Mikayla. Tidak pernah saya berbelanja sebanyak ini, dengan tangan yang tergetar-getar saya keluarkan card credit Mr Ace dari purse saya lalu berikan kepada tu cashier.

"Where you got all the money to pay all of this?" Bisik Mikayla di telinga saya.

"Mr Ace give me his credit card to me this morning and he want me to spend on it." Balas saya dengan nada yang perlahan.

"Here you go miss, thank you for shopping with us and please come again." Tu cashier menyerahkan semula kad kredit saya selepas buat pembayaran. Saya tersenyum sumbing dengan tu cashier lalu ambil beg kertas yang berisi semua dress dan handbag yang kami beli. Tidak la saya mahu datang balik ke kedai ni semua dress dia branded dan mahal.

"So where next?" Tanya Mikayla.

"Enough with the shopping, I want to go home now." Tidak la saya mahu spend kad kredit ni lagi.

"Let's go to Victoria's Secret. I need to buy a new bra and panties." Bilang Mikayla lalu menarik saya masuk ke kedai Victoria's Secret. Kebetulan pula kami lalu di hadapan ni kedai terus la Mikayla tarik saya masuk sekali.

Sedang Mikayla sibuk cari bra dan panties saya cuci-cuci mata di bahagian perfume. Satu-satu perfume saya test bau sememangnya perfume Victoria's Secret tidak pernah mengecewakan semuanya wangi-wangi tapi saya lebih suka bau fruity floral. Apabila saya test perfume Bombshell Summer terus saya terpikat dengan baunya yang haram sesuai dengan cita rasa saya. Tanpa berfikir panjang terus saya ambil tu perfume sekali dengan Bombshell Summer Lotion dan sudah tentu saya bayar guna black card Mr Ace.

Akhirnya selesai juga saya dan Mikayla shopping setelah seharian kami shopping sakan. Pasal arahan tidak masuk akal Mr Ace la ni saya berbelanja begini banyak. Mikayla turunkan saya di hadapan bangunan terletaknya penthouse Mr Ace.

"Thanks for the ride Kay." Ucap saya.

"Thanks too for the expensive dress and handbag." Bilang Mikayla dengan nada yang gembira.

"Sure no problem. See you next time, bye Kay." Saya turun dari kereta Mikayla lalu saya buka pintu belakang mahu ambil paper bag yang berisi semua hasil shopping saya dengan Mikayla tadi. Selepas mengucapkan selamat tinggal kereta Mikayla melunjur meninggalkan perkarangan penthouse Mr Ace.

Dengan 7 paper bag di tangan saya jinjing bawa naik ke tingkat paling atas iaitu rumah sementara saya penthouse Mr Ace. Dengan bersusah payah saya membawa naik barang hasil shopping saya dan apabila saya masuk ke dalam rumah keadaan sekeliling masih sunyi sepi, mungkin Mr Ace belum balik lagi. Saya tengok jam masih ada masa lagi untuk saya masak dinner untuk kami berdua, tanpa membuang masa lagi saya terus masuk dapur dan mula memasak.

Setelah setengah jam saya berperang di dapur akhirnya siap juga dinner untuk saya dan Mr Ace. Hari ini saya masak Salmon with black pepper sauce dan mix salad juga pencuci mulut Apple cake yang saya singgah beli sebelum balik. Sedang saya sediakan meja makan tiba-tiba saya terdengar bunyi pintu dibuka dan saya tahu Mr Ace sudah balik sebab penthouse ni hanya boleh dimasuki oleh saya, maid Mr Ace dan Mr Ace sendiri.

"Welcome home Mr Ace." Sapa saya dengan nada yang ceria. Muka Mr Ace nampak keletihan sangat saya tengok.

"You did what I said to you this afternoon. Good girl." Mr Ace pergi usap rambut saya macam tu budak kecil yang baru buat sesuatu yang baik sama parents dia.

"Because of you silly instruction I have to spend 16,000 euro on that card you gave me so you cannot blame me if I spend too much on that credit card." Bilang saya dengan nada yang geram.

"I don't mind how much you spend on that credit card you worth it. By the way why are you preparing dinner? We can eat at outside." Tanya Mr Ace.

"Home cooked is better than food from the outside beside I like cooking." Bilang saya dengan senyuman. "Oh, I make you favourite Salmon with black pepper sauce." Bilang saya lagi. Expresi muka Mr Ace nampak terkejut dan saya tidak tahu apa sebabnya. Saya ada cakap sesuatu yang mengejutkan dia ka? Berberapa saat kemudian Mr Ace tersenyum kepada saya.

"I will go take my shower first and then we can eat our dinner." Bilang Mr Ace lalu berdiri naik ke tingkat atas tapi sebelum naik Mr Ace bisik sesuatu di telinga saya.

"Thanks baby girl." Bisik Mr Ace lalu mencium pipi kanan saya terus Mr Ace naik pergi mandi.

Saya tergamam dengan tindakan spontan Mr Ace yang mencium pipi saya. Perlahan-lahan tangan saya pegang pipi bekas Mr Ace cium tadi dan tanpa saya sedar bibir saya mengukir senyuman. 

To Be Continued...

Stay Tuned...



P/S: Bila saya akan update chapter seterusnya saya akan kasi tahu di wall FB saya.  

BABY CONTRACT (COMPLETED)Where stories live. Discover now