ESTELLA POV
Rasa kekok pula saya rasa duduk dengan boss dan boss saya punya boss dalam office ni. Tu alpha male pun tidak berkelip tengok saya sampai membuatkan saya rasa tidak selesa, apa la tujuan boss saya mahu jumpa ni? Risau juga saya kalau saya ada buat kesalahan terus Mr Roberto mahu pecat saya nanti macam mana saya mahu bayar hutang Along tu kalau saya hilang kerja ni.
"Roberto, can you leave us? I have something to discuss with Estella." Bilang Mr Ace dengan nada yang tegas kepada Mr Roberto.
"Okay boss." Tidak mahu membantah cakap boss besar Mr Roberto keluar meninggalkan bilik office ni. Kini tinggal saya berdua dengan Mr Ace saja dalam office ni.
"You seem like need a money?" Bilang Mr Ace memulakan bicara.
"Y..Yes." Jawap saya tergagap-gagap. Mr Ace tengok saya dengan pandangan yang tajam dan dalam pandangan mata dia tu ada sesuatu yang dia mahu.
"Roberto told me you have debt to pay and of course not your debt but your parents debt. Is that true?"
"Yes." Sekali lagi saya jawap yes.
"I can help you paid all your parents debt." Bilang Mr Ace yang membuatkan saya terkejut beruk. Terus saya tengok alpha male billionaire depan saya ni.
"What?"
"I will help you settle all your parents debt but in one condition. My offer is not free." Bilang Mr Ace lagi.
"What Mr Ace want from me?" Tanya saya. Takut juga saya kalau Mr Ace minta bukan-bukan.
"I want you pregnant with my baby." Bilang Mr Ace dengan nada yang serious.
"What??" Terteriak juga la saya bila dengar permintaan Mr Ace. Mengandungkan anak Mr Ace? "Sorry Mr Ace but I can't do it. It's impossible for me to pregnant with your baby." Tolak saya. Gila punya tawaran.
"Think about it Estella, all the debt will be clear and the Along won't bother you again." Pujuk Mr Ace.
"But your request is impossible! Why me? Just get marry Mr Ace your problem is settle because your wife will pregnant with your baby." Jawap saya. Turun naik turun naik sudah nafas saya cuba menenangkan diri saya dari kejutan yang Mr Ace bagi saya.
"I don't want to be bound with marriage what all I want is a child from my blood. I need someone to bear my baby." Bilang Mr Ace dengan lagak yang selamba.
"So your idea is you want me pregnant with your baby?" Tanya saya. Betul-betul Mr Ace ni tidak betul otak dia.
"Yes." Dengan selamba Mr Ace jawap saya.
"But why me?" Tanya saya. Mahu juga saya tahu sebab Mr Ace mahu saya yang jadi ibu tumpang untuk lahirkan anak dia. Punya la banyak perempuan di luar sana kenapa juga saya yang dia pilih.
"Because I can feel it you suitable woman who can be my surrogacy mother to give birth of my child." Bilang Mr Ace terus saya tengok Mr Ace dengan pandangan mata yang tajam. Punya tidak munasabah alasan Mr Ace pilih saya sebagai ibu tumpang dia. "Beside I will give you big amount of money if you agree about my deal." Bilang Mr Ace lagi.
Lama saya berfikir mahu terima ka tidak tawaran Mr Ace yang tidak masuk akal ni tapi bila difikirkan balik ada baiknya juga saya terima tawaran Mr Ace sebab Mr Ace akan tolong saya langsaikan hutang daddy dan mommy dengan Along dan kalau hutung tu habis kena bayar Along-along tu tidak akan ganggu saya lagi.
"I'm sure they will be other condition about this deal." Teka saya terus Mr Ace tersenyum sinis dengan saya.
"Yes, they another condition about this deal." Jawap Mr Ace.
"Shoot."
"This deal only valid until you gave birth of my son or daughter and after that you can leave. Our deal is off." Bilang Mr Ace. "So what do you said Miss Estella? Are you agree with my help?"
"Can I think about it first? I can't give the answer now." Bilang saya. Perkara ni bukan benda main-main saya perlu fikir masak-masak sebelum setuju dengan tawaran Mr Ace.
"Sure, I give you time until tomorrow. This is my card come to my office to give me your answer." Bilang Mr Ace lalu meletakkan contact card di atas meja lalu berdiri bersedia mahu meninggalkan office ni. "I will be waiting for your answer Estella." Bisik Mr Ace di telinga saya terus keluar meninggalkan saya seorang dalam bilik ni.
"What should I do?" Tanya saya dengan diri saya sendiri.
Pada malam tu saya tidak dapat tidur langsung memikirkan tawaran Mr Ace kepada saya. Kalau saya terima semua hutang langsai tapi saya kena mengandungkan anak Mr Ace. Apa yang patut saya buat ni? Mahu naik buntu saya memikirkan apa jawapan yang patut saya bagi dengan Mr Ace yes or no.
Keesokkan harinya saya pergi jumpa Mr Ace di syarikat miliknya Stone Empire Holdings. Kedatangan saya disambut oleh reception di pintu masuk.
"May I help you miss?" Tanya tu pekerja bahagian reception yang namanya Elly.
"I want to meet Mr Ace." Bilang saya.
"You already make appointment with Mr Ace?" Tanya Elly dengan sopan.
"No."
"Let me ask Mr Ace first." Bilang Elly lalu membuat panggilan memberitahu tentang kedatangan saya. "You can go on the top floor of this building miss." Bilang Elly dengan senyuman.
"Thank you." Ucap saya dengan senyuman lalu jalan pergi lif. Besar juga bangunan company Mr Ace ni tapi tak heran la alpha male billionaire macam Mr Ace tu pemilik bangunan ni tidak lupa juga reputasi Mr Ace sebagai playboy no 1 di LA ni. Perempuan mana tak kenal Ace Ryann Stone kecuali saya. Haha
Sempat juga saya google pasal Mr Ace cari maklumat sikit tentang Mr Ace, taip saja nama penuh Mr Ace berjuta info dan gambar Mr Ace dengan perempuan di laman media. Boleh tahan playboy juga Mr Ace ni hari-hari tukar perempuan macam tukar baju. Bila terdengar bunyi lif menandakan saya sudah sampai di tingkat paling atas iaitu di mana terletaknya office Mr Ace. Kedatangan saya disambut oleh seorang perempuan.
"Mr Ace already waiting for you Miss Estella. Let me take you to him." Bilang tu perempuan lalu menunjukkan saya office Mr Ace. Selepas dapat kebenaran masuk baru saya masuk.
"Estella, I been waiting for you." Bilang Mr Ace dengan senyuman penuh makna. "Jenny, can you make coffee for us." Arah Mr Ace kepada pekerjanya dengan nada professional.
"Yes sir." Tanpa buang masa terus pekerja Mr Ace yang namanya Jenny keluar meninggalkan kami berdua mahu pergi buat kopi.
"So what your answer Miss Estella?" Tanya Mr Ace sambil tangannya jadi tongkat menahan dagu dia.
"I agreed with your deal Mr Ace." Bilang saya terus terang. Setelah semalaman saya berfikir akhirnya saya memutuskan untuk setuju dengan tawaran Mr Ace.
"Good to hear that. How about we sign our contract." Bilang Mr Ace lalu mengeluarkan satu sampul surat warna coklat dari laci mejanya. Tu sampul diletakkan di hadapan saya. "This is our contract, you can read first before you sign it." Bilang Mr Ace sambil menyandar di kerusi hitam macam tu boss-boss tapi Mr Ace memang seorang boss pun.
Tiba-tiba pintu bilik office Mr Ace diketuk, Elly muncul membawa 2 cawan kopi untuk saya dan Mr Ace lalu dia keluar meninggalkan bilik Mr Ace untuk menyambung semula kerjanya.
Saya membuka sampul yang berisi contract antara saya dan Mr Ace lalu membaca satu-satu isi kandungan contract tu.
Condition's to be complied:• Stay at Ace penthouse until pregnant
• Cannot go out with another man
• Ask permission from Ace before going out
• Cannot intervene with Ace life
• Can leave after the baby is born
Dan banyak lagi syarat yang perlu saya turuti. Kalau dibaca balik semua syarat ni boleh gila juga saya tapi saya sudah terlancur setuju dengan tawaran Mr Ace terpaksa la saya sign ni baby contarct. Saya menurun tandatangan pada ruang tandatangan di atas contract tu lalu menyerahkan semula kepada Mr Ace.
"I'm happy to be working with you Miss Estella Anastasia Brown." Mr Ace hulurkan tangan dia untuk bersalam dan saya pun menyambut salam Mr Ace.
Maka dengan ini bermula saya peranan saya sebagai ibu tumpang yang bakal melahirkan anak Ace Ryann Stone seorang billionaire di LA. Saya harap keputusan yang saya buat ni betul.To Be Continued...
Stay Tuned...
P/S : Harap pembaca dapat bersabar untuk chapter seterusnya.
YOU ARE READING
BABY CONTRACT (COMPLETED)
RomansCopyright © 2018 by Aurora Mikealson @ Zessica Mei All rights reserved. This story or any portion thereof may not be reproduced or used in any manner whatsoever without the express written permission of the writer.