CHAPTER 8

6.1K 353 39
                                    

ESTELLA POV


Saya masih tidak percaya yang sekarang saya tengah mengandungkan anak Mr Ace anak yang diinginkannya selama ini. Sampai sahaja di penthouse seperi biasa saya akan masak makan tengahhari untuk kakak-kakak Mr Ace yang akan datang sini tengahhari ini tapi baru saja saya mahu masuk dapur Mr Ace pergi halang jalan saya.

"Mr Ace, please move aside. I need to cook our lunch." Bilang saya sambil mahu menolak badan Mr Ace dari menghalang jalan saya.

"From today you don't need to do all the house work including cooking my maid will do it." Bilang Mr Ace dengan nada yang tegas dengan muka yang serious.

"But..." Baru saya mahu cakap sudah kena potong.

"No more but or any house work. All you need is enough rest and you have to remember you are carrying my child in your worm right now so please listen to me." Bilang Mr Ace dengan nada yang serious. Sedikit sebanyak saya terasa dengan kata-katan Mr Ace, dia tidak risaukan pasal saya tapi dia risau akan kandungan saya iaitu bayinya.

"Okay." Saya mengalah lalu mengatur langkah naik ke atas untuk pergi berehat dalam bilik.

Masuk sahaja dalam bilik saya terus masuk bilik air, di dalam air mata yang saya tahan akhirnya terkeluar juga. Saya menagis secara senyap-senyap takut Mr Ace dengar saya menagis dalam bilik air tangan saya memegang perut saya yang ada nyawa yang sedang membesar di dalam.

"I'm sorry baby that I have to leave you after you're born but no matter how far are we mommy always loves you baby." Bilang saya bersama air mata kepada anak dalam kandungan saya. Tiba-tiba pintu bilik air diketuk dari luar.

"Baby girl, are you okay?" Tanya Mr Ace dengan nada yang cemas. Cepat-cepat saya lap air mata saya lalu cuci muka saya. Mata saya merah akibat menagis, harap-harap Mr Ace tidak perasaan yang saya baru lepas menagis. Saya keluar dari bilik air dengan muka yang selamba tiada muka sedih. "What are you doing inside the bathroom?" Tanya Mr Ace.

"Nothing. I just need to pee." Balas saya sambil cuba mengelak dari bertentang mata dengan Mr Ace.

"What's wrong?" Tanya Mr Ace sambil tangan dia mengusap lembut pipi saya, dari mata Mr Ace dia kelihatan risau tapi saya tidak tahu risau akan saya atau baby ini.

"Nothing, you don't to worry about anything I will take good care of myself and this baby." Bilang saya dengan nada suara pura-pura ceria.

"Good. You know how important that baby to me right?" Bilang Mr Ace yang bagaikan pisau yang sangat tajam menucuk ke jantung saya. Air mata saya sekali lagi bagaikan mahu keluar tapi sebaik mungkin saya tahan tidak mahu ia keluar di hadapan Mr Ace.

"I know." Jawap saya dengan nada suara yang perlahan. Semestinya bayi ini lebih penting dari saya.

"I don't want anything happen to the baby because I really need an heir. Thank you for giving me an opportunities to be a father to my own child." Bilang Mr Ace terus menarik saya dalam pelukannya. Saya membiarkan sahaja Mr Ace memeluk saya.

"Let's get ready your sister will arrived soon." Saya leraikan pelukan Mr Ace lalu tersenyum kepada Mr Ace. Saya baru mahu melangkah keluar dari bilik tapi nama saya dipanggil oleh Mr Ace.

"Estella." Panggil Mr Ace. Saya toleh kepala saya ke belakang.

"Yes."

"After the baby is born you can leave and out of my life. You have no right on this baby because that is state in our contract." Kata-kata Mr Ace membuat saya diam seribu. "Do you understood?" Perlahan-lahan saya angguk kepala saya faham apa yang Mr Ace cuba sampaikan kepada saya.

BABY CONTRACT (COMPLETED)Where stories live. Discover now