DAY 32
*******DENVER POV
************Hari ini entah hari yang ke berapa Mel menghilangkan diri bersama baby Amber. Call tidak angkat. Whatsapp hanya blue tick sahaja. Kalau dia reply pun pendek2 saja..and I can’t stop thinking what have I done wrong? Walaupun dengan jelas Mel mention dalam whatsapp dia yang dia ke rumah Kimberly untuk tenangkan fikiran tetapi entah kenapa saya rasa ada sesuatu yang tidak kena. I just don’t know what. Saya binggung. Puas saya berfikir. Mencari punca kenapa secara tiba2 Mel ingin bersendirian namun semuanya menemui jalan buntu. Should I just go and see her at Kimberly’s house?? But I know Mel too well, if she says she wanted to be alone..that’s exactly what she want. Kalau buat juga apa yang dia tidak mahu it means war dan saya tidak mahu begitu. I love her..Love my wife..love my family. Tetapi kenapa dengan tiba2 dia mahu bersendirian sedangkan dia masih dalam confinement?? Betul2 sangat tidak masuk akal!
“Dad, I missed mommy so much” saya dikejutkan oleh suara halus Amanda.
“Daddy misses her too baby but mommy do not want to be disturb now”
“But I want her to hug and tuck me in”
“I know baby”
“I want to talk to her”
“Me too. Tell you what, how about I read you the story book we bought this morning?”
“I don’t want!! I want mommy! I want mommy!”
“Sshhhh…it’s okay baby. Mommy will be back very soon. I promise you”
“Promise?? Pinky promise??”
“I promise”Selepas saja Amanda tidur, saya cuba tidur tapi fikiran saya terlalu bercelaru. Terlalu banyak persoalan yang bermain di fikiran saya. Kenapa Mel tiba2 saja berperangai pelik? Apa salah saya? Saya berjalan mundar mandir dalam bilik kami. Sudah lah parents Mel pun tiada di rumah sekarang. Anna, pengasuh Amanda pun cedera di bilik air. Qistina confinement nanny Mel pun masih cedera akibat kejadian hari itu. Rumah besar parents Mel tiba2 terasa sangat kosong dan sunyi dan dalam kesunyian itu fikiran saya melayang jauh kembali kepada kejadian lama sebelum saya dan Mel berkhawin.
Malam itu, saya diraikan oleh kawan2 bujang lelaki yang ditugaskan bersama2 saya untuk satu job di daerah T, memandangkan minggu berikutnya adalah majlis kawin saya. Majlis keraian itu kawan saya Kevin yang sponsor sepenuhnya sebab Kevin merupakan Project Manager job yg saya dapat ini. Sebenarnya yang bagi saya job pun Kevin. Masuk kali ini entah keberapa kali sudah Kevin offer saya job di daerah ini. Kevin ini kawan saya sejak kecil dan merupakan saingan terbesar saya dalam mendapatkan Mel.
Bila Mel memutuskan untuk memilih saya, Kevin mengundurkan diri secara baik dan kami tetap berkawan baik seperti dulu. Saya sendiri tidak tahu apa yang merasuk saya malam itu. Teguk beer beberapa gelas saja pandangan saya sudah mula berpinar2 dan rasa ghairah semacam yang datang secara tiba2. Saya seolah-olah hilang ingatan dan kewarasan. Saya tidak ingat banyak akan apa yang saya buat dan cakap malam itu.“Bro, cuba ko tgk waitress yang bawa minuman ini hot ka nda badan dia?” Kevin mencuit bahu saya sambil menudingkan jari dia ke arah pelayan yang sedang berjalan masuk membawa beer. Saya merenung sepintas lalu, memang betul badan pelayan ini boleh tahan. Gunung kembar dia sangat menonjol disebalik baju uniform dia. Tapi kenapa muka pelayan itu sekejap jadi Mel sekejap lain lagi???Pinggang dia agak ramping dan bibir dia agak mungil. Secara tiba2 ‘Mr D’ berdiri tegak seperti budak darjah 1 yang terdengar lagu Negara ku..oh..sh!t!! Saya tarik tangan pelayan itu dan suruh dia duduk di atas paha saya tetapi dia enggan. Kevin dan gang yang lain seolah2 faham masalah ‘Mr D’ meninggalkan kami berdua.
“Have fun bro! Ini lah hadiah saya untuk ko” Kevin sempat berbisik ke telinga saya sebelum keluar dengan senyuman yang sungguh pelik dan semuanya berlaku terlalu cepat. ‘Mr D’ mula mengganas tanpa mengenal mangsanya.Setelah ‘Mr D’ selesai dengan urusannya baru saya tahu yang pelayan itu masih virgin. Patut la dia kuat melawan dan menangis begitu kuat tadi. But what’s the big deal? Saya rasa agak bersalah juga terhadap dia sebenarnya, sebab saya bukan jenis lelaki yang suka mengambil kesempatan terhadap perempuan tetapi entah kenapa beer yang saya minum malam ini agak berbeza. Beer malam ini buat saya hilang pertimbangan dan kewarasan fikiran and furthermore, there is something about this girl that makes me wanting to touch her more….and more. Saya terasa seperti ada suara yang sedang berbisik ditelinga saya…seolah-olah mendesak saya untuk menyentuh pelayan itu dan yang lebih gilanya saya seolah-olah hilang kawalan terhadap diri sendiri mengikut saja bisikan yang saya dengar di telinga saya dan sekarang saya merasa sangat bersalah!
YOU ARE READING
40 Hari Dalam Neraka(Based On True Story)
HorrorMelanie yang baru saja melahirkan anak kedua telah mendapatkan khidmat Confinement Nanny dari agent tempatan yang bernama Qistina. Sejak bekerja dirumah Melanie pelbagai peristiwa bahaya, pelik dan menyeramkan berlaku kepada Melanie dan ahli keluarg...