Sharon
Ik ben net terug van school en zit op de bank, wachtend op mijn ouders totdat ze terugkomen van hun afspraak bij de dokter.
Mijn moeder is misschien ziek. Ze heeft een raar bultje op haar borst.Mijn ouders wouden niet dat ik mee zou gaan, dat zou ik zogenaamd niet aankunnen. Een uur geleden kreeg ik een berichtje dat ze onderweg waren. Ze zijn al een tijdje onderweg, maar ze zullen wel boodschappen halen. Door het, hopelijk, goede nieuws zijn ze waarschijnlijk vergeten dat ik hier nog in spanning zit.
Gelukkig heb ik mijn tekenblok voor me liggen. Ik teken, zoals altijd, de jongen die ik leuk vind. Mijn buurjongen.
Al jaren vind ik hem leuk. Ik wil meer zijn dan vrienden. Ik krijg hem maar niet uit mijn hoofd.
Dit is Shawn. Je kent hem wel. Wereldberoemde zanger van het liedje 'Stiches'. Ondertussen heeft hij al meer dan een miljoen fans en is hij al een aantal keer op tournee geweest. We appen soms, maar ik heb het gevoel dat hij me niet ziet staan.
Dan gaat de deurbel. "Kom eraan!" Roep ik als ik mijn tekenblok aan de kant leg en richting de deur ren. Met een enthousiaste zwaai gooi ik de deur open. "En?" Vraag ik meteen, hopend mijn ouders met een grote glimlach te zien staan.
Dan zie ik niet de ogen van mijn vader of die van mijn moeder. Er staat een vreemde man, in pak, voor mijn deur. In zijn handen heeft hij een zwart mapje vast.
"Sharon van Eck?" Vraagt hij. Ik knik voorzichtig en vraag hem wat er aan de hand is. "Mag ik even binnenkomen?" Weer knik ik.
Mijn moeder heeft me altijd gezegd dat ik geen vreemde mensen mag binnenlaten, toch doe ik het. Hij ziet er belangrijk uit en hij had een batch van de politie.
We nemen plaats aan de eettafel en de man schuift het mapje naar me toe. Hij knikt en zegt dat ik hem mag openen. Ik sla hem open en zie een foto van een auto die helemaal ingedeukt is. Onze auto.
"Het spijt me om dit slechte nieuws te brengen, maar je ouders zijn vanmiddag helaas verongelukt tijdens een auto ongeluk."
JE LEEST
A Little Too Much
FanfictionEen meisje verliest haar ouders door een auto-ongeluk. Ze is alleen, denkt ze. Haar buurjongen, Shawn Mendes, voelt meer voor haar dan hij dacht. Maar soms bedenkt je je dat te laat. Sometimes it all gets a little too much