Part 7-"Kembali Ke Malaysia"

14 2 0
                                    

Afi cuba memberitahu Hannah yang Afi dan keluarganya akan pulang ke Malaysia semula. Tetapi, dia masih tak mampu untuk meluahkan apa yang hendak dikata. Perlahan-lahan, Hannah mulai curiga tentang Afi. "Why you look so weird honey? "Soal si Hannah dengan nada kebingungan. "Oh nothing. I'm just thinking about something precious. " Jawab si Afi dengan terketar-ketar. "Babe, are you hiding something from me? Tell me! "Tanya si Hannah lagi. " I wanted to tell this darling. But I couldn't make it.It just like I killed myself if tell you.How hard is it! "Dia melepaskan nada kegeraman. Mereka berdua saling berpandangan satu sama lain.

"Then, tell me now! Don't keep it. Just express it. I'll accept whatever the situation is. "Nada Hannah kedengaran seperti sedih. "Urmm! Just forget it Hannah. Nothing important. "Jawapan tak munasabah keluar dari mulut Afi. "I know! You just afraid to tell that you're moving back to your state right? Malaysia? "Nada marah Hannah muncul. Walau di bulat wajah Hannah dia kelihatan marah, tapi di dalam hatinya bagaikan remuk, hancur dilanggar badai. Afi pula terkejut sambil berkata dalam hati, "bagaimana dia bole tahu ini? "

Afi bersuara, "actually, I'm just scared to leave you. As i guess, this will hurt your heart. Although I'll be back to Malaysia, I promise to come here to seek for you. For sure, I promise. "Hannah mula mengeluarkan kata-kata, "No! I won't trust you anymore. This kinda bullshit. Are you trying to play me like a toy? Hahaha, how funny you're. I'm not that dumb Afi! Remember that always! " Hannah lari pulang ke rumah tanpa menoleh ke belakang pun. Afi terkedu, sedih. Hatinya di belah dua. Antara Hannah atau ibu bapanya. Tapi, Afi terpaksa akur akan keputusan kedua ibu bapanya.

Malam hari, Afi terdengar bunyi telefonnya berdering. Dia mendapati Hannah menghantar pesanan ringkas kepadanya. Katanya Hannah di situ, "Afi, i know this is such hurtful thing ever. But for our sake, we need to break up. Sorry, I have someone new. I can't lie you. "Selepas membaca mesej dari Hannah itu, Afi seakan tergamam kerana perbuatan Hannah memutuskan hubungan itu jauh sekali dari pandangan dia. Tambahan pula, Hannah sudah mempunyai teman lelaki baru. Betapa berkecamuknya hati Afi.

Beberapa kali Afi cuba menghubungi Hannah, tetapi tidak berjaya. Mereka juga pernah terserempak di salah sebuah jalan di tengah bandar Perth. Kelihatan Hannah sedang bermesra dengan teman lelaki barunya. Namun apa daya, apa yang Afi boleh lakukan adalah mengeluarkan tangisan sahaja.

Esok, lusa, tulat. Waktu berputar pantas tanpa Afi perasan. Hari ini, mereka akan pulang ke Malaysia semula. Tiba di lapangan terbang, Afi mula berasa sayu. Sepatutnya, hari ini Hannah akan datang untuk melihatnya kali terakhir. Lebih kurang sejam lagi mereka sekeluarga akan berlepas pulang ke Malaysia.

Tiba-tiba Hannah muncul tepat di hadapan Afi. Dia terus memberi pelukan hangat kepada Afi sambil berkata, "this is our last hug".Afi dengan segan silunya menitiskan air mata di tempat awam.

Afi melebarkan senyumnya yang terakhir dan begitu juga Hannah sebelum Afi naik ke kapal terbang. Walau jauh di pangkal hati Afi dia berasa sedih, tapi dia tetap menabahkan hatinya untuk terus senyum.

"Aku Bukan Yang Sempurna"Where stories live. Discover now