1

722 22 3
                                    

Seorang yeoja sedang mempersiapkan dirinye utk ke sekolah, dia makai sedikit bedak dan lip balm supaya bibirnya tidak kering. Tambah lagi dengan rambutnya yg dilepaskan dari ikatan membuatkan wajah nye teramatlah cantik. Dia tersenyum suka melihat dirinya di pantulan cermin di dalam biliknya.

" Perfect " kata yeoja itu.

Dia mengalas beg sandannya yg berwarna coklat, dan kakinya laju keluar dari biliknya dan menuruni anak tangga.

" Sinb? dah siap? " soal appanye yg sedang membaca surat khabar di meja makan bersama anak sulungnya yg sedg menjamu selera sementara menunggu sinb itu turun.

" Haah. Harini sinb pegi sekolah dengan minhyun oppa tau " kataku lalu melabuhkan punggung disebelah oppaku.

" Ha yela "

*****

Selesai je makan aku dengan segera menyarungkan kasut puma ku ke kakiku dan berlari menuju ke motorsikal besar oppa.

" Hwang eunbi! cepatlah oii "

Heish org tua ni! tak pandai bersabar betol!

" Ye! i'm coming! bawa bawa lah bersabooo " kataku dengan pandangan menyampah.

" Kang oppa tinggal tahu lah kau "

" Halah! cepatlah. Tadi nk cepat sangat! nampak sangat nak jumpe yura unnie kan? "

Buat pengetahuan kalian! yura tu yeojachinggu oppa aku, hahahah tu suke bahan tuuu.

" Shuttt! kau ni.. Nanti appa dengar lah "

Tau takot.

" Dah tu tunggu apa lagi? "

Aku terus amik topi keledar yg disediakan dan dipakai.

*****

Aku memasuki perkarangan sekolah dan macam biasa mesti semua namja pandang aku. Oppa aku pon tak suka sangat aku kene layan macam pincess , jeles lah katakannn.

" Sinb yah! "

Dengar je suara ni aku dah cam sape, mesti minah netizen sekolah ni.

" Ye umji "

" Hehe.. Awal datang? "

" Awal lah "

Dalam kitorg bersembang tu, muncul lah sorg acah diva sekolah kat aku.

Aku perhati je minah ni dari atas sampai lah bawah...
Dengan kipas pinknye, plus cermin takleh lepas, makeup tebal macam dtg fashion show. Kau fikir kau spe? anak raja?

" Ye yeri nak apa? "

" Kau masuk ke pertandingan queen tahun ni? " soalan yg sama tiap tahun.

" Soalan yg sama, heish penatlah nak jawab bende yg sama. Ada otak kan? takkan bende simple takleh ingat " aku ni tengok je baik huh sekali aku bukak mulut.

" So that's mean kau tak masuk lah? hahaha great! maksudnye kau pengecut "

Aku menjeling dengan senyuman sinis.

" You know what? sinb msuk or tak pertandingan QUEEN kau tuu, tetap nama dia yg lekat kat papan tanda tu "
Tau takpe

" Yeri? aku taknak gadoh pasal hal remeh ni. Kau yg buat pertandingan tu so kau yg uruskan, aku masuk or tak itu urusan aku "

Korg bayangkan lah ye, dia yg buat that pertandingan just nak kasi tau dia yg pling lawo lah kononnya. Huh penat aku nak melayan, ajak nye aku je tiap tahun plk tu.

Terus aku berjalan meninggalkan yeri dengan muka nampak sangat tak puas hati dengan aku.

*****

aku memasuki kelas dan terus melabuhkan punggung di atas kerusi, tepat je msa cg pon masok sambil membawa kertas keputusan exam.

" Ok result ada kat tangan saya, so.. Are you ready? "

" Nae.." Tersengih aku dengan jawaban diorang.

" Ok saya sebut top 5 ye, ke 5 jihoon ke 4 mingyu ke 3 the8 ke 2 umji and yg pertama semestinya penolong kelas kita yg amat lah cantik, pandai dan sangat behave, sinb "

aku bangun dan terus berjalan kehadapan utk mengambil result.

" Tempat yg terakhir adalah yeri. Huh tolonglah jangan asik jaga muka jee, jgn asik study makeup je, study lah subjek yg awak lemah, faham tak yeri? "

" Nae "

Aku tersenyum melihat resultku.

" Emm, sinb? bole kasi ni kan jungkook?"

" Nae?! jungkook? "

memang taklahhh weyhhh. Seram kot mamat tu, scary!

" Yup, ksi result ni kat dia, and saya nak jumpa awak di bilik guru kejap "

aku terus bangun dan membuntuti cg sampai ke bilik guru.

" Ye? "

" psal jungkook. Saya tau dia budak pandai sebab selalu dpat top 10. Tapi yg saya heran, Dia selalu tak dtg. kalau exam je dia dtg. So saya nak kasi awak satu Misi sebagai seorg penolong kelas "

" mission? " antara sebab knp aku tak suka jadi penolong.

*****

BERSAMBUNG

©Bad Boy And Good Girl©[J. JUNGKOOK](S2)Where stories live. Discover now