Sebulan kemudian.
Jungkook mengambil keputusan untuk kembali ke hawai utk mencari istrinya sinb..
Sampai sahaja di hawai.. Jungkook terus berangkat ke hotel yg ditempahnya utk istirahat.
Selesai sahaja jungkook membersihkan diri, handphonenya berbunyi menandakan notification masuk. Jungkook membuka handphonenya dan membuka chat nya bersama umji.. Rakan sinb
-Jungkook. Cuba kau bukak instagram.. Sinb ada up story lah!-
-hah?!-
" Sejak bila sinb ada ig nih? " soal jungkook pada dirinya sendiri.
Dia serta merta membuka ig dan mencari nama sinb..
" Sinbiii_' "
Dia membuka profile sinb lalu melihat gambar bunga yg di post melalui instagramnya itu.
" Bunga ni.. "
JUngkook bergegas memakai pakaiannya lalu keluar dari biliknya.. Dia berlari mencari taxi dan mengatakan tempat yg harus ditujunya itu.
Sampai sahaja di sebuah cafe.. Jungkook ternampak bunga yg sama seperti di dalam gambar yg di post oleh sinb sebentar tadi.
" Aku harap sangat dapat jumpa dia " kata jungkook dengan penuh harapan.
dia berlari lari mengelilingi kawasan itu.. Akibat kepenatan, dia mengambil keputusan memasuki cafe tersebut.
Semasa jungkook berada di cafe, dia terlihat seorang yeoja yg duduk di buaian sambil menghirup udara yang segar di tepi pantai itu.
Disebabkan dari belakangnya seperti sinb, jungkook terus bangun dan beredar dari cafe itu dan berlari menuju ke tempat yeoja itu..
Dengan penuh harapan, jungkook perlahan lahan mendekati yeoja itu.
Dia menyentuh bahu yeoja itu membuatkan yeoja itu memalingkan wajahnya dan ternyata ia bukannya sinb..
" Sinb.. Awak kat mana " kata jungkook sendirian. tiba tiba
" HYE SINB! " tiba tiba sahaja ada seorang yeoja menyebut nama istrinya itu. Jungkook terhenti seketika, beberapa minit kemudian dia segera memandang ke belakang dan terlihatlah seorang yeoja yg dicari carinya di situ.
" Sinb ya "
Sinb memandang namja yg memanggil namanya itu dengan wajah yg hairan.
" Sape tu? " soal rakannya tadi
" Donno " kata sinb sambil memandang jungkook lalu terus pergi meninggalkan nya.
" Jomlah " ajak rakannya yg mula gerun melihat jungkook yg memandang sinb dgn wajah yg sedih.
" Eo? " kata sinb yg matanya masih belum lepas dari memandang jungkook.
Rakan sinb menarik tangannya dan tiba tiba sahaja langkah mereka terhenti.
" Weyh, aku nak jumpa namja tu kejap " kata sinb pada rakannya itu.
Rakannya terkejut dengan kelakuan sinb itu.
Sinb terus membuka langkahnya menuju ke jungkook yg masih berdiri di situ tanpa bergerak walaupon seinci." Annyeonghaseo " kata sinb pada jungkook. Jungkook hanya memandang sinb dgn matanya yg hampir berkaca.
" Eemm saya tak tahu sinb sapa yg awak cari... Tapi... Saya harap awak bertabah ye.. Saya yakin mesti awak jumpa org tu.. " Kata sinb dengan semangat. Sinb melihat jungkook yg sedih itu membuatkan hati sinb gelisah.. Tak tahu mengapa.. Tetapi sangat gelisah.
" Awak jangan sedih sedih tau! sa..Saya pergi dulu! " kata sinb yg sudah tidak mampu melihat namja itu merenungnya dengan wajah sedih itu. Dia terus berlari menuju ke arah rakannya.
" Kau ni suka hati je bercakap dengan org yg kau tak kenal " kata rakan sinb.
" Tapi kan... Kenapa hati aku rase gelisah ha? " tanya sinb kepada rakannya.
" Ha? gelisah? kau asal? takkan baru tengok muka dah falling in love? " soal rakan sinb itu dengan wajah hairan.
" Tak.. Bukan falling in love.. Tapi.. Aku macam pernah nampak dia tu... " Kata sinb yg masih memikirkan namja itu.
" Halahhh.. KAu ni memacam lah.. Dahlah jom " ajak rakannya lalu terus meninggalkan jungkook bersendirian dengan tanda tanya.
" Kenapa.. Kenapa dia lupa aku?.. " Air mata jungkook yg ditahan begitu lama akhirnya jatuh ke pipinya dengan deras.
****
" Kau. Aku nak kau siasat kat mana hospital yg sinb duduk dulu " kata jungkook kepada orang upahannya.. DIa bukan org upahan sebenarnya, dia lebih kepada orang yg paling jungkook percaya.
" Baik boss "
Beberapa jam kemudian terdapat notification masuk. Jungkook segera mengambil phone berjenama itu lalu melihat chatnya bersama org yg dipercayai itu.
-boss, sinb masuk hospital --- di hawai
Jungkook terus mengambil jaketnya dan terus menuju ke hospital yg di katakan itu.
DI HOSPITAL
Jungkook menuju ke counter di situ.
" Nurse saya nak tanya.. Ada tak kat sini nama patient Hwang Eunbi / sinb? "
" Maaf sebelum saya chek ni.. Tuan siapa? " soal nurse tersebut.
" Saya suami dia.. Beberapa bulan yg lepas awak ada call saya sbb istri saya masuk hospital " kata jungkook
" Sebentar ye " nurse tersebut mengechek list yg pernah dia hubungi pada beberapa bulan lepas.
" Encik jungkook? " kata nurse tersebut.
" Ye saya "
" Okey.. Puan sinb pernah memasuki hospital ini dan dia sudah discharged pada 3 minggu lalu.. " Kata nurse tersebut kepada jungkook.
" Okey.. Sekarang saya nak tahu.. Sinb ada sebarang masalah ke? " soal jungkook dengan wajah yg penuh tanda tanya.
" Sekejap.. Ye.. Dia ada sedikit masalah iaitu dia mengalami hilang ingatan atau lebih dikenali sebagai amnisia. "
" Mwo?! " jungkook sungguh terkejut dengan jawaban nurse tersebut.
" Dia.. Hilang ingatan? " jungkook mula terduduk." tak mungkin.. "
" Aku akan pastikan dia ingat balik kat aku! aku akan pastikan! "
BERSAMBUNG.
Hey there! i'm back! maaf lah lambat.. Btw minggu depan author exam PPT so maybe dah jarang update sbb 3 minggu author exam.. Jadi doakan lah author dapat jawab dengan baik.. HAppy reading!
YOU ARE READING
©Bad Boy And Good Girl©[J. JUNGKOOK](S2)
RandomSinb seseorang yeoja yg sangat baik, dia adalah penolong kelas dan pelajar terbaik di sekolah di seoul. Dia di beri misi utk mengembalikan seorg pelajar yg bermasalah supaya kembali ke sekolah. Tetapi dalam misi tu, lain pulak jdinya... Sekelip mata...