11

214 16 3
                                    

WAKTU LUNCH

SINB POV

Aku melihat jam di tanganku menunjukkan jarum pukul 1. Aku merenggangkan sedikit badanku dan melihat jungkook di dalam pejabatnya sedang khusyuk menaip sesuatu di computar nya.

" Dia lupa ke nak lunch dengan aku harini? " aku masih melihat jungkook yg khusyuk menyelesaikan tugasnya.

' Dia ni... Takkan tak nak makan? '

" Yah "

" Hah? "

" Jom lunch sama. " Ajak umji

Aku melihat jungkook yg masih tiada respon.

" Jom lah " emm tak pe kot.. Lagipon dia tengah busy. Takkanlah aku nak kacau dia semata mata pasal lunch je?

******

Aku menyuapkan nasi ke dalam mulutku sambil termenung.

" Kan sinb? "

" eo? eo.. " Huh

" Kau ni kenapa? biul semacam "

Aku memandang umji sambil mengeluh.

" Kau fikir pasal apa ni? " soal umji lagi.

" Entah lah.. Hmm "

" Aku dah habis makan ni... Aku masuk dulu ye sebab banyak lagi bende yg aku tak siapkan "

Aku menganggukan kepalaku sambil menongkatkan daguku.

' Kenapa aku kene risaukan dia? dia yg tak makan aku plk yg risau. Huh.. Okey sinb... Rendahkan ego kau bole? '

*****

KNOK KNOK KNOK

Aku mengetuk pintu pejabat jungkook.

" Masuk.. " Kata jungkook.

Aku membuka pintu dan memasuki pejabat jungkook. Perlahan lahan aku berjalan menuju ke arah mejanya.

" Awak tak makan lagi ke? "

Tangan jungkook yg tadi menulis sesuatu terus terhenti apabila aku menyebut perkataan lunch.

" Hah lunch! " dia melihat jam tangan miliknya dan membulatkan matanya.

" Dh-- dh lepas?! "

dia memandangku dengan wajah ' maaf '

" Takpe.. Saya dah lunch dah dengan umji.. "

Jungkook mengeluh kesal.

Aku meletakkan sesuatu di atas mejanya.

" Disebabkan saya ni PA awak yg baik hati... Saya belikan aku makanan kat cafe tadi.. Makan lah.. Takkan buat kerja nak perut kosong kan? "

Jungkook mengambil makanan itu dan membuka penutup bungkusan itu.

" Teman aku "

" Nae? "

" Kan tak dpt lunch sama tadi.. So now teman aku makan kat sini "

Aku hanya dapat menganggukan kepalaku.. Huh.. Boss yottt kau nak aku kene pecat?

Aku duduk di sofa yg berada di dalam pejabatnya.

" Ingat next week? "

" nae.. " Iyekan sajalahh. Kau nak expected aku ckp apa?

*****

(SKIP) singapore DAY!

Aku melihat kawasan sekeliling di singapore itu.

" Wah.. Lawanya... "

©Bad Boy And Good Girl©[J. JUNGKOOK](S2)Where stories live. Discover now