" Ok sinb kau boleh ! "
Kakiku laju memasuki kedai tempat permainan, ok aku masuk je dah ada perasaan yg tak kene ngn tempat ni.
Gelap!
" Kau buat apa kat sini? "
Terkejut aku. Nth dari mana namja bertubuh chubby ni kat depan aku je tetiba.
" Nae? aaa saya cari kawan "
Dia membelek belek tubuh kecilku.
" Budak baik macam kau ni dtg sini? hah suka hati kau lah "
Dah kenapa mamat tu? huh peduli apa aku.
Ok baik aku tanya org sekeliling.
" Maaf, saya nak tanya. Kat sini ada tak pelajar bernama jungkook? " soalku kepada seorang namja.
" Jungkook? ouh... Tu hah yg tidur tu " tunjuknya.
" Nae.. Kamsahamnida "
aku mendekati diriku ke tempat jungkook." Ini ke? tapi muka jungkook macam mana ye? kalau dtg tu pon asik tidur je "
Aku duduk di sebelah kerusinya dan melihat seisi wajahnya.
Aku mendekatkan wajah ku kearahnya.
handsome jugak....
Tiba tiba tanpa aku sedar, jungkook perlahan lahan membuka matanya dan memandang tepat kearah mataku dan membuatkan aku tersedar.
" Hah jung--jungkook.. Ermmm awak dah bangun? "
Jungkook bangun dan menyambung bermain game tanpa menjawab dan menghiraukan aku.
Dia ignored aku?
" Ehem. Em hai saya penolong kelas and kite sekelas... Nah ni result exam awak.. Saem suruh saya kasi kat awak "
Dia mengambil result itu tanpa memandangku dan mencampakkannya ke belakang.
" Yah, knp awak baling? " aku mengutip kembali result examnye.
Dengan perasaan yg agak geram aku memuncungkan bibirku.
" Ok, ini mission saya. Cg suruh saya kembalikan awak ke sekolah. Tolong lah saya jangan jadi selfish"
ok dia ignored aku lagi. Takpe takpe.
Aku memegang tangannya dan menggoncangkannye supaya dia memandangku.
" Dengar lah cakap saya! dengar lah ca-- "
GAME OVER!
OMG! dia kalah disebabkan aku ke? Hah sudah haduhh matilah akuu.
" Awak dah ka..Kalah " tiba tiba jungkook bangun dan terus mendekati aku.
" Kau!-- "
" Lari lari! polis dtg! " jerit salah seorang pelanggan di situ. Semua berlari dan melanggar badanku sehinggakan aku merasakan seperti ingin terjatuh.
Aku menutup mataku tetapi takde rase apa pon, aku buka mata dan melihat betapa rapatnya wajah ku dan jungkook.
Tiba ii dia menarik tanganku supaya berlari mengikutinya.
" yah! lepas lah! sakit lah! "
Jungkook berhenti berlari dan melepaskan tanganku.
" jungkook? saya tau awak baik. So tolong saya bole? "
Diam..
Ok sabar sinb.
" Tolonglah dtg sekolah. Tapi terserah awak nak dtg or tak. Yg penting saya dah suruh awak dtg sekolah ok! "
Kataku dan berjalan meninggalkan jungkook.
" Kalau aku dtg esok, kau kene cakap YA dalam apa juga aku ckp kat kau. Deal? "
Aku memusingkan badanku memandang jungkook.
" OK deal ! "
*****
Aku dtg ke sekolah seperti biasa. Tapi kali ni lain sebab namchin kite kat sebelah kite ni hah..
" Ermm mingyu? nanti rehat saya duduk kat libary tau "
" Takpe saya ikut awak. Yelah.. Kan saya tak dtg semalam... So harini kene lah spend time ngn org tu jee "
Ngada ngada nyeee! ni melting nii.
" wahhhh! oppa! "
BUK!
Hah kene langgar lagi.
" Sinb ok? "
" He ok je, dah kenapa dorg tu lari lari? "
" Nth lah.. Eh tu bukan jungkook ke? "
" Bwo?! "
Hah jungkook dtg sekolah harini? takkanlah sebab dia nak balas dendam kat aku.
mataku dan jungkook bertembung. Kaki jungkook melangkah mendekati aku.
Sampai je dia di depan aku, dia membongkokkan sedikit badannya dan memandang seisi wajah ku.
" Hi hwang eunbi? "
*****
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
©Bad Boy And Good Girl©[J. JUNGKOOK](S2)
RandomSinb seseorang yeoja yg sangat baik, dia adalah penolong kelas dan pelajar terbaik di sekolah di seoul. Dia di beri misi utk mengembalikan seorg pelajar yg bermasalah supaya kembali ke sekolah. Tetapi dalam misi tu, lain pulak jdinya... Sekelip mata...