Sewaktu sesi pembelajaran bermula, aku masih lagi termenung memandang keluar tingkap.
' Kenapa mingyu tu? sejak ada jungkook ni lain macam je dia tu '
" Sinb! "
Aku terus memandang ke hadapan setelah cg memanggil nama ku.
" Hei kamu termenung apa tu hah? datang depan jawab soalan ni "
" Nae.. " Aku bangun dan terus menuju ke hadapan utk menjawab soalan yg tertera di papan putih.
Siap. Perfect!
" Nasib baik betul. Lain kali jangan hayal "
" Nae.. "
" Dah pergi duduk " aku berjalan menuju ke tempat duduk ku.
Jungkook yg dari tadi perhatikan aku tersenyum sinis.
*****
Tamat sesi.
" Sinb? jom balik " kata umji sahabatku.
" Ermm takpelah, kau balik lah dulu.. AKu balik dengan mingyu "
" Ouh ok "
Aku berdiri dan melangkah meninggalkan kelasku lalu menuju ke kelas mingyu.
" Eh awal nya awak keluar? " kata mingyu.
" Kenapa? tak bole? " kataku sambil menggunakan suara ala ala manja gitew." Bukan tak bole just... "
" Oppa jom ba-- "
Aku memandang yeoja yg gedik panggil mingyu oppa, hamboi siap pegang tangan lagii.
" Eemm sape? " soal yeoja tersebut kepada mingyu.
" Emm kawan kawan " kata mingyu.
What?!
" Apa awak kata? kawan? " kataku dengan nada yang menahan marah.
" Ouhh kawann.. Hai saya sumin yeojachinggu mingyu "
Membulat mataku apabila yeoja yg bernama sumin itu berkata macam tu.
" Hai, aku namchin sinb " aku memandang wajah namja yg berada di sebelah aku. Jungkook.
" Sejak bila aw-- "
Tiba tiba jungkook menarik pinggang ramping ku supaya lebih dekat denganya.
" Kan mingyu? "
kata jungkook.Aku memandang reaksi wajah mingyu, ya dia juga agak terkejut. Well sape start dulu kan? meh lah kite main kan peranan.
Aku terus memeluk tangan sasa milik jungkook dan tersenyum.
" Mingyu saya balik dulu, by sumin. Jom jungkook? " aku terus menarik tangan jungkook pergi meninggalkan mingyu dan sumin.
Di hadapan pagar sekolah aku melepaskan tangan jungkook.
" itu ke namchin kau yg kau syg sngt? "
AKu diam dan terus berjalan tanpa memandang sesiapa.
Dalam perjalanan aku terfikir. ' Kenapa mingyu buat aku macam tu? apa kekurangan aku? aku ni jahat ke? '
Perlahan lahan air mataku mengalir.
Tiba waktu malam.
Semasa aku melintas jalan aku langsung tak tengok kanan kiri. Tiba tiba...
PIN!!
" SINB! "
Tiba tiba tangan ku ditarik oleh seseorang dan aku tahu ianya jungkook. Dia menarikku kedalam dakapannya.
" Kau gile ke! " sebelum jungkook melepaskan pelukannya, aku memeluk jungkook dengan erat sekali dan terus menangis sekuat hati aku. Jungkook membalas pelukan ku dan menepuk nepuk belakangku.
****
Jungkook menghantarku pulang ke rumah, tiba di hadapan rumah. Aku melihat mingyu yg menunggu seseorang di hadapan rumah ku.
APabila dia ternampak aku, dia terus pergi ke arah aku.
" Sinb? "
" Kenapa awak buat saya macam ni? " soal mingyu.
Tu soalan yg patut aku tanya kat kau lah!
Tiba ii mingyu memegang bahu ku dan memandang tepat kedalam anak mataku.
" Tak betul kan? jungkook bukan namchin awak kan? "
Kau memang mencari penyakit.
Dengan tenaga yg ada aku menjawab.
" Ya, dia namchin aku"
Takde lagi bahasa saya awak!
" Saya tak percaya. " kata mingyu
" tak percaya? then look "
Aku berjalan ke arah jungkook, aku menjengketkan kakiku dan terus mencium bibir milik jungkook sekali imbas.
" Still tak percaya? " kataku.
Baru sahaja mingyu ingin membuka mulut tiba tiba..
Jungkook menarik tangan ku dan memeluk pinggang ku dan terus mencium bibirku. Membulat mataku kerana terkejut. Dalam beberapa saat kemudian jungkook melepaskan ciumannya.
*****
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
©Bad Boy And Good Girl©[J. JUNGKOOK](S2)
De TodoSinb seseorang yeoja yg sangat baik, dia adalah penolong kelas dan pelajar terbaik di sekolah di seoul. Dia di beri misi utk mengembalikan seorg pelajar yg bermasalah supaya kembali ke sekolah. Tetapi dalam misi tu, lain pulak jdinya... Sekelip mata...