*DI HAWAI*
Seorang yeoja menghirup udara yang segar di sebuah pantai..Dia melihat pemandangan yang amat indah di situ.
" Sinb " panggil seseorang dari arah belakangnya.. Dia menoleh ke arah lelaki yang memanggilnya itu. Perlahan lahan dia mengukirkan senyuman apabila melihat namja itu..
" awak buat apa? " soal namja itu yang sudah berada disebelahnya.
" Huh.. Makan nasi. Nape? nak sikit? " kata sinb dengan wajah yg ' kau dh tau tanya lagi'
" Eleh eleh.. "
" Awak dah packing baju belom? esok kita dah kena balik " kata jungkook sambil memeluk pinggang sinb iaitu istri jungkook.
" Dah.. awak? " soal sinb kembali
Jungkook menanggukkan kepalanya..
" Awak tak rindu mingyu ke? " soal sinb secara tiba tiba.. Aku tau maybe aku tak patut tanya soalan ni kat dia..
" Saya? entahlah.. "
Angin bertiup sepoi sepoi bahasa memenuhi kesunyian di pantai itu..
*****
Sinb pov'
Perlahan lahan aku membuka mataku dan terpampang wajah jungkook yg masih lagi dubuai mimpi.
Kenapalah suami aku ni handsome sangat..
Aku membelai lembut kepalanya turun kemata miliknya yang indah dilihat itu dan turun ke bibir mulus milik jungkook.
Jungkook membuka matanya dan memandang tepat ke arah mataku membuatkan aku malu terus aku berselubung dalam selimut.. Aduh sinbbb apa kau buat niii!
" Sinb .... " Panggil jungkook. dia menarik selimut itu perlahan lahan sampailah terlihat wajah ku yg dah merah macam tomato
" Merahnya muka bini kita ni " kata jungkook sambil mencuit hidung mancungku
" Mana ada " balasku.. Orang malulahhhh!
Jungkook terus memelukku dengan erat sekali. Dia mencium dahiku sekali imbas membuatkan aku tersenyum shy shy cat!
+++
" Jungkook! cepat sikit! org awak nak sampai dah! " jeritku. Mana taknya aku menjerit, punya lah lama dia bersiap mengalahkan perempuan.
Masih tiada jawapan..
Heh! geram pulak aku dengan laki aku sorg ni! gigit kang!
Sementara dia bersiap nii, baik aku tengok pantai! lagi seronok!
Aku terus berlari ke arah pantai tersebut sambil melihat orang yg sedang bermandi manda di pantai tersebut.
" haaa indahnya! " kataku sambil menghirup udara yang segar.
Aku melihat jam di handphoneku yg sudah menunjukkan pada pukul 10 pagi.. Aku dengan bergegas lari menuju ke rumah sewa kami..
BIP BIP BIP,!!!
Semasa aku melalui jalan raya, aku terlihat sebuah lori yg memandu begitu laju menghampiriku dan keadaan terus menjadi kabur seterusnya gelapp....
*****
" sinb? mana pulak bini aku ni? " soal jungkook sambil melihat sekeliling.
" Tuan jungkook, kereta sudah siap sedia untuk berangkat " kata pemandu kereta jungkook itu.
" Jap, kau nampak tak sinb? " soal jungkook pada pemandunya.
" Mungkin rakan saya sudah ambil dia tuan " Kata pemandunya itu dengan keadaan tak pasti.
" Habis? beg bagasi dia ni kenapa kat sini lagi? " soal jungkook lagi
Kali ini pemandunya tak mampu menjawab dan hanya menundukkan kepalanya sahaja takut jika salah bicara buruk padahnya.
" Ermm mungkin betol kata kau. Tapelah kita balik, maybe dia dah balik dulu " kata jungkook yg masih tidak tahu dimana istrinya itu.
Jungkook memasuki kereta dan terus bergerak menuju ke rumahnya.
****
Jungkook pov'
Tiba sahaja di rumah, aku terlihat omma dan appa yang menunggu di hadapan rumah dengan wajah yang agak risau.
Aku segera turun dari kenderaan itu dan terus berlari menuju ke arah omma dan appa
" Omma, kenapa ni? " soalku yang sudah mula risau
" Mana istri kamu.. mana sinb? " soal omma yang masih mencari cari bayangan sinb di belakangku.
" Si..Sinb? dia tak balik lagi ke? " soal ku pada omma dan appa.
" Pemandu kamu kata, masa dia dtg kat rumah tu.. Sinb dan kamu takde.. " Kata appa lagi.
" Jap, apa appa cakap ni? kook tak fahamlah " soalku yang masih bingung tentang keadaan sekarang.
" Maksudnya sinb... "
TRIT TRIT TRIT!
telephone ku yg berdering itu segera aku angkat.
" Hello " kataku
" Hello, adakah tuan ini suami kepada puan sinb? " soal seseorang yg bersuara lembut itu.
" Ermm ye saya? awak siapa? " soalku pada yeoja itu
" Ha.. Kami dari hospital, dan istri tuan sedang berada dalam keadaan yang kritikal sekarang oleh sebab dia mengalami kecelakaan pagi tadi.. Maaf kerana kami baru sahaja memaklumkan kepada tuan " kata yeoja itu, jantungku berhenti berdegup seketika.. tanganku menggeletar dan tidak bermaya membuatkan omma dan appa tertanya tanya
" Kook? kenapa? " soal omma yg sudah mula gelisah.
" Omma... Sinb... Dia... "
" Tak! kamu bohong! omma tak percaya cakap kamu! " jerit ommaku yg masih tidak boleh menerima kenyataan.
Aku terus mematikan panggilan tanpa mengetahui dimana hospital itu berada.
Aku..Adakah aku tak mampu jaga dia dengan baik?.. Aku tak boleh jaga dia macam mingyu jaga dia ke? kenapa? kenapa!!!
Mingyu.. AKu minta maaf.. Sinb.. Maafkan saya..Tiba tiba sahaja omma tumbang membuatkan aku bertambah risau.. Takut.. Dan rasa bersalah.. Aku terus mengangkat omma dan bawanya ke dalam bilik miliknya.
Aku terus memasuki bilikku ditemani oleh appa yang sepertinya memahamiku.
" Jungkook.. "" Appa.. Ni semua salah jungkook.. Jungkook ni bukan suami yang terbaik untuk sinb.. "
" Jungkook, jangan salahkan diri sendiri.. Jungkook tak salah.. " Kata appa menenangkan aku yg sudah tidak tentu arah, yg sudah tidak jumpa hala tuju.. YG sudah buntu dan menyalahkan diri sendiri!
" Jungkook memang tak guna lah appa! " jerit ku sambil memukul dadaku dengan sekuat hatiku.
" Jungkook!! berhenti! "jerit appa sambil menahan tanganku dari mencederakan diriku sendiri.. Appa terus memelukku Dengan erat.
" Bila bila kita pergi hawai cari sinb ok? " kata appa sambil menenangkan aku yg masih serabut ini.
Adakah ni semua salah aku tak jaga sinb dengan elok.. Adakah salah aku kenal sinb? salah aku ke?.. Ni je soalan yg timbul dalam kepala aku sekarang..sinb.. Saya harap awak selamat..
~BERSAMBUNG~
I'M BACK! HYE BAD BOY GOOD GIRL READERS! HARINI AUTHOR SUDAH BUAT YINI S2 PUNYAAA! HARAP KORANG MAAFKAN LAH AUTHOR PUNYA AYAT YG MACAM KELING NI TAMBAH LAGI TYPO..Ok by!
YOU ARE READING
©Bad Boy And Good Girl©[J. JUNGKOOK](S2)
عشوائيSinb seseorang yeoja yg sangat baik, dia adalah penolong kelas dan pelajar terbaik di sekolah di seoul. Dia di beri misi utk mengembalikan seorg pelajar yg bermasalah supaya kembali ke sekolah. Tetapi dalam misi tu, lain pulak jdinya... Sekelip mata...