Sinb pov
Aku mencampakkan badanku ke katil empuk di bilik ku. AKu mengeluh sambil memandang siling. Tah apa yang istimewa pon aku tk tau lah.
perlahan lahan air mataku mengalir apabila aku terkenang balik apa yang mingyu buat kat aku. Aku ni bodoh ke? kenapa aku mudah je suka kat dia dulu? kenapa aku tak pernah perasan yang dia main kayu tiga kat belakang aku?
Kelamaan mataku jadi kuyu dan terus masuk ke alam mimpi.
aku tak tau kenapa tapi bagi aku mimpi lagi indah dari reality.
***
Aku membuka kelopak mataku dan terpancarlah sinaran dari luar tingkap.
seperti biasa aku mempersiapkan diriku utk ke sekolah.
" omma. Sinb pergi dulu! " terus aku melangkah keluar dari perkarangan rumahku.
Tiba tiba sewaktu aku berjalan terdapat satu tangan yang menarik tangan ku. Jungkook.
" awak nak apa? " soalku. Takde mood ni.
" jom aku teman kau " terus jungkook berjalan sambil menarik tanganku. Apa dia ingat aku tak tahu jalan?
perlahan lahan aku ingin menarik tanganku. Tapi semakin kuat aku tarik semakit erat genggaman tangan jungkook padaku.
Ok aku kalah. Aku mana boleh lawan tenaga lelaki.
*****
Sampai sahaja di sekolah jungkook melepaskan tangan sinb dan tersenyum ke arahnya.
" hati hati kalau terjumpa mingyu nanti " kata jungkook.
Sinb selamber berjalan tanpa menghiraukan jungkook di belakangnya. Dia segera memakai earphone apabila terdengar bisikan org yang mengatakan dia perampas.. Yes ini semua kerja yeri..
" sinb! " jerit umji dari belakang.
Terus sahabatnya itu meletakkan tangannya pada bahu sinb.
" Apa.? "
" Aku tau kau buka macam tu.. diorang dahlah tak tau pape pastu suka hati je kutuk kawan aku ni. Nak aku belasah dorg ke-- "
" Tak yah over. Biarkan je.. Lama lama tutup lah mulut diorang tu " kata sinB. Yelah dia malas nak layan org macam ni. Lagi kite lawan lagi diorang bising.
Terus rakannya itu terdiam.
" alolo majuk ke? " soal sinb. SInb tersenyum dan mencubit pipi umji.
" tak comel lahh majok majok nii...Jangan majokk... AKu just taknak susahkan kau jee "" tapi kau ni baik sangatlah. Selalu bagi muka kat org jenis yg mcm ni. Lagi lagi si mingyu tuhah " kata umji
" Huh. Kalau aku tegur pon diorang tetap dengan pendirian diorang. So apa yang aku boleh buat senyap jelah. "
Sebenarnya bukan kali pertama mingyu curang dengan sinb. Dah banyak kali. Tapi sinb tetap percaya mingyu and percaya yang dia and yeoja lain tu just kawan. Now depan mata dia kan? so memang dia dah tak kasi muka dah kat mingyu tu.
*****
Sinb berjalan masuk ke dalam kelas dan dia melihat mejanya penuh dengan contengan.
" Tulah padahnya kalau perampas. Aku pikir kau ni baik rupanya! perampas! "Kata salah seorang pelajar perempuan.
Sinb memegang mejanya dan menggenggam kuat penumbuknya. Dia cuba menahan supaya air matanya tak mengalir.
" hoi! korang kalau tak tau cerita tu senyap lah! korang pikir sinb ke yg rampas mingyu dari pompuan tu hah! mingyu yang -- "
" Stop umji. Kejap lagi saem masuk jangan buat hal "
" See? dah kene macam tu pon still acah baik? huh "
PAKKK!
tiba tiba ada bunyi yang memecahkan pergaduhan itu.
Jungkook datang ke arah sinb dan melihat mejanya yang penuh dengan contengan. Dia melihat wajah sinb yg menahan tangisannya.
" Siapa yang buat semua ni? "
Senyap..
" SIapa aku tanya! "
" Kenapa kau bela sangat perempuan tu? muka je baik tapi rampas mingyu dari kawan kitorang! "
" Heh perempuan! Korang dengar semua ni dari mulut sape? mulut sape?! "
" Jungkook stop! "
Jungkook memandang kearah sinb.
" Please.. Kejap lagi kelas dah nak start. Jangan buat kecoh " terus jungkook terdiam.
Toktoktok!
" Hai semua! aikk kenapa dengan suasana ni? "
semua duduk di tempat msing ii kecuali sinb.
" Sinb? kenapa? " tiba ii saja saem datang ke meja aku dan melihat contengan di meja.
" Sapa buat ni?! " marah saem..
Sinb tak sampai hati ingin mengatakan kawan sekelasnya.
" Saya. "
" Kamu? saya tak percaya! "
" Memang saya saem "
" ok kalau betuk kamu sinb. saya nak kamu bersihkan meja ni sampai bersih berkilat faham! "
" Nae. " Terus sinb mengambil kain lap dan membersihkan mejanya.
Jungkook tidak dapat focus dan melihat sahaja kelakuan sinb.
" Focus lah " kata sinb perlahan setelah perasan yang jungkook memandangnya.
" Taknak " kata jungkook dan memandang sinb tanpa henti.
*****
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
©Bad Boy And Good Girl©[J. JUNGKOOK](S2)
SonstigesSinb seseorang yeoja yg sangat baik, dia adalah penolong kelas dan pelajar terbaik di sekolah di seoul. Dia di beri misi utk mengembalikan seorg pelajar yg bermasalah supaya kembali ke sekolah. Tetapi dalam misi tu, lain pulak jdinya... Sekelip mata...