Regels & Informatie

492 39 13
                                    

Bij Wallflower horen regels om de club en de samenwerking goed te kunnen laten verlopen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Bij Wallflower horen regels om de club en de samenwerking goed te kunnen laten verlopen.

- Lees altijd het boek dat je toebedeeld is.

- Hoeveel hoofdstukken je leest, bepaal je zelf. Als je in de eerste groep zit, Madelief, is het de bedoeling dat je één hoofdstuk leest. Bij de tweede groep, Lavendel, lees je twee hoofdstukken van één boek  en bij de derde groep, Zonnebloem, gaat het om drie hoofdstukken. Heb je het boek al eerder moeten lezen als taak voor de boekclub? Lees dan het volgende hoofdstuk (en, afhankelijk van de groep waar je in zit, die daarop volgen). Notities, voorwoord en samenvattingen tellen niet mee als hoofdstukken waar reacties op mogen worden achtergelaten.

- Laat drie zinvolle reacties achter. Iedere reactie is minstens één zin lang en heeft inhoud waar de schrijver iets mee kan, zoals: Je dialogen zijn goed, maar probeer iets meer details te geven, zoals uiterlijk of de toon van de stem. Schrijf over de positieve punten, vertel over verbeterpunten en wijs spelfouten en onduidelijkheden in het verhaal aan. Het is de bedoeling dat de schrijver iets met jouw reactie kan doen om het verhaal beter te maken of weet wat zijn/haar sterke punten zijn.

- Reageer op het hoofdstuk waarin de weektaak staat 'Klaar' wanneer je je taak hebt afgerond. Zo weet ik dat je nog actief bent en dan zal je de week daarop weer een nieuw boek toegewezen krijgen.

- Het wachtwoord is boekenwurm. Dit moet je gebruiken bij het formulier zodat ik zeker weet dat je de regels hebt gelezen.

- Als je je opzettelijk niet respectvol naar andere schrijvers gedraagd, kan je de club uitgezet worden. Kritiek op een boek is niet automatisch onbeleefd, maar scheld elkaar niet uit, alsjeblieft.

- Je mag maar één boek selecteren waarvan je wilt dat het gelezen wordt door de leden van Wallflower. Dit mag je altijd later aanpassen, zo vaak als je wilt, door mij een berichtje te sturen. Let er wel op dat dit boek het aantal hoofdstukken heeft passend bij de groep waarvoor je kiest.

- Volwassen (18+) boeken zijn niet toegestaan. Onder volwassen worden de richtlijnen van WattPad aangehouden: seksuele inhoud, zelfmoord, eetstoornissen, automutilatie en ernstig, gedetailleerd beschreven geweld.

- Alleen Nederlandstalige boeken zijn toegestaan. Andere talen en vertalingen van boeken van een andere auteur vallen hierbuiten en worden niet geaccepteerd als clubboeken. Als het een vertaling is van een oorspronkelijk zelfgeschreven boek, mag dit wel.

- Boeken in het genre fanfictie, paranormaal, horror, spiritueel, weerwolf of vampier zullen niet worden toegestaan. Voor boeken in het genre Humor, Klassiekers, Non-fictie en Willekeurig zal toestemming moeten worden gevraagd. (Niet alle boeken in deze genres zijn geschikt voor de boekenclub.)

- Het boek moet minstens één volwaardig hoofdstuk hebben. Notities, samenvattingen, het voorwoord of prologen (tenzij de laatste langer dan 500 woorden is) tellen niet mee. Als je kiest voor de groep Lavendel zal het twee hoofdstukken moeten hebben en voor Zonnebloem moeten dit er drie zijn.

- Wees aardig tegen andere schrijvers. Dit is de belangrijkste regel. We zijn hier allemaal omdat we dezelfde hobby hebben en het leuk vinden als anderen kunnen genieten van onze werken.

- Lees altijd de Boeken van de Maand. Dit is net als een weektaak, met als verschil dat iedereen dezelfde boeken zal lezen.

Belangrijke informatie over de boekenclub:

- Er zijn drie groepen: Madelief, Lavendel en Zonnebloem. Het verschil in de groepen is het aantal boeken dat gelezen wordt. Een lid van Madelief leest één boek per week, een lid van Lavend twee hoofdstukken van één boek en Zonnebloem drie hoofdstukken van één boek. Het aantal hoofdstukken dat je leest is hetzelfde als het aantal hoofdstukken dat van jou gelezen zal worden. Je groepskeuze kan altijd gewijzigd worden.

- Voor vragen kan je altijd mij een berichtje sturen of een reactie achterlaten in dit boek.

- De Boeken van de Maand zal willekeurig gekozen worden uit de mensen die de vorige Boeken van de Maand gelezen hebben of kan de prijs van een wedstrijd zijn.

- Als lid is het belangrijk dat je actief bent. Weet je van jezelf dat je maar een keer per maand Wattpad bezoekt, is dit misschien niet de plek voor jou.

Het formulier is hierna te vinden om in te vullen als je zelf lid wil worden. Wacht niet langer met inschrijven!

Wallflower [Boekclub] ❌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu