Waarom Ik Stop

143 23 34
                                    

Velen van jullie hadden nu waarschijnlijk de lijst van week 52 verwacht, dat is immers wat ik nu al een halfjaar lang iedere week doe (als we november even vergeten). Maar nee, even een iets ander bericht deze keer.

Ik heb besloten te stoppen met de boekclub. Daarmee wil ik gelijk wat zeggen: ik heb er geen spijt van gehad dat ik dit ooit ben begonnen. Er is geen moment dat het niet leuk was. Ik heb veel nieuwe schrijvers kunnen ontmoeten, een hele nieuwe community leren kennen en veel geleerd over het schrijven. Dat had niet gekund zonder jullie en al het enthousiasme voor deze club, iedere keer weer.

Waarom stop ik dan toch, vraag je je misschien af. 

Ik doe dit nu, zoals ik al zei, een halfjaar. Deze club vroeg misschien iets meer aandacht dan ik van tevoren had kunnen bedenken, maar toch was het superleuk was om te doen. Maar nu heb ik veel geleerd over het schrijven en ik zou dat graag weer in de praktijk willen brengen. Ik heb al heel lang niet geschreven en ik zou willen dat dat weer mijn prioriteit wordt. Ik heb zo veel ideeën, maar om ze echt uit te kunnen werken, heb ik meer tijd nodig en ik ben bang dat ik die tijd alleen zal krijgen uit het stoppen met deze boekclub.

Ik wil jullie allemaal bedanken dat jullie mee hebben gedaan. Sommigen zitten hier al sinds week 32, anderen pas voor een week. En ik ben ieder van jullie enorm dankbaar, want zonder jullie was dit nooit gelukt. Ik had nooit kunnen denken dat deze boekclub zo'n groot succes zou worden. Ik heb ook zoveel fantastische, nieuwe werken mogen ontdekken en ik ben zeker van plan nog meer te gaan lezen.

Ik houd dit boek toch online, om de herinnering levend te houden. Ik hoop dat jullie net zoveel aan de club hebben gehad als ik. Als je vragen hebt, mag je die altijd stellen. Als je erover twijfelt om zelf een boekclub te beginnen, moedig ik je aan om dat te doen; het is het waard. 

Wallflower [Boekclub] ❌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu