Hannah memeluk dadanya sambil memandang Favien dengan pandangan tidak puas hati. Favien mengeluh.
“ What you want to talk with me..” Soal Favien dengan malas.
“ about Us..”
“ Go ahead..apa yang kau rasa tak puas hati dengan saya..”
“ everything.. First time kau jejak kaki ke syarikat ni , Ada je yang kena aku tengok kau.. If can , aku nak kau pergi kerja tempat lain , but i cant , because My father like you so much , You are the best staff for him.. But me not.. Apa kau guja ea , untuk buat Papa aku sukakan engkau ni..” Soal Hannah dengan sinis.
“ Kalau budi bahasa kita tinggi , semua orang suka kita , kalau budi bahasa kita macam kerang busuk , semua orang pun tak suka , Mungkin Datuk sukakan saya sebab budi bahasa yang sopan.. ”
“ Kau jangan cabar aku ea..” Hannah ingin menampar pipi Favien tapi niatnya terhenti.
“ Tampar la , I think , that why people at this company , never and ever like you , You so cruel with them.. Datuk dan datin baik sangat , tapi kenapa ea awak tak macam mereka.. ”
“ Jangan cakap pasal keluarga aku..”
“ Saya tak cakap pasal keluarga awak , tapi saya respect sangat dengan Datuk Datin , sebab mereka baik sangat , semua orang suka.. But why you dont like them..”
“ Tepuk dada tanya diri sendiri ea.. ” Favien senyum dan melangkah meninggalkan Hannah di situ sendirian.
“ Argghhhh , mamat poyo !!!” Hannah menghentak kakinya geram. Sakit hati dengan kata Favien.
Datuk Xavier terkejut bila Hannah masuk ke bilik pejabatnya dalam keadaan marah.
“ Eh , kenapa masuk bilik papa muka macam singa betina kehilangan anak ni..”
“ Papa , boleh tak papa jangan buat Hannah marah lagi , cukup la dengan si mamat poyo tu buat Hannah marah..” Jawab hannah dengan geram.
“ Okay , i dont know what happen , tapi boleh tak kalau masuk bilik pejabat papa , ketuk pintu dulu , kamu ni perempuan , sopan la sikit.. ”
“ Papa.. Hannah bukan nak datang sini dengar ceramah papa.. Annoying la...” Hannah melangkah keluar semula dari bilik pejabat Datuk Xavier. Datuk Xavier menggelengkan kepalanya.“ apa dah jadi la dengan kau orang berdua ni..” Datuk Xavier menggelengkan kepalanya.
Hannah tiba-tiba terlanggar seseorang.
“ Am sorry Miss..”
“ Sorry , kau langgar aku , mata letak mana..” Marah Hannah dengan kasar.
“ Sorry Miss , saya bukan sengaja..” Jawab gadis itu lagi.
“ Mata letak dekat lutut..” Hannah lalu pergi dari situ. Gadis itu memandang hannah dengan pelik dan menjongket bahunya.
Hannah menarik nafasnya dan lepaskan pelahan.
“ Eeee , kalau aku tahu la dari first time kau masuk syarikat G.FO ni dulu , dah lama kau cincang-cincang kau sampai lumat ..” Hannah lalu menyepak satu tin kosong di depannya dengan geram.
“ Adoiii , hoiii..” Hannah terkejut bila tin kosong yang di sepaknya tadi terkena seorang lelaki yang berdiri depan keretanya. Hannah terus belari masuk ke dalam bangunan Syarikat G.FO semula.
“ Ahmmm , Cik Hannah , Datuk Cari kamu ..”
“ kenapa..” Soal Hannah dengan marah
“ Tak tahu , dia suruh saya cari Cik Hannah tadi..” Hannah mendengus lalu naik ke atas semula.
Hannah mengetuk pintu bilik Pejabat Datuk Xavier , Hannah melangkah masuk ke dalam. Favien sedang duduk bersama dengan Datuk Favien.
“ Hah Hannah , duduk , papa nak bincangkan sesuatu dengan kamu berdua..”
“ Apa lagi Papa , kalau pasal aku dan mamat poyo ni , baik tak payah , sebab antara aku dan Dia tak ada apa-apa nak di bincangkan..”
“ Hannah boleh tak kalau sehari tak marah..” Tegur Datuk Xavier. Hannah memeluk tubuhnya.
“ Okay , papa nak , kalau boleh , tolongla , jangan selalu bergaduh , boleh tak kalau kamu berdua berkerjasama sikit , macam mana nak maju kalau macam ni , asal jumpa je gaduh , ada je yang kena.. Papa bukan apa , sini pejabat ,tak malu ke , staff tengok kalau asyik bergaduh 24 hour..everyday , tak bosan ke.. Cuba duduk bincang elok-elok sikit.. ”
“ Macam mana nak duduk berbincang , kalau tengok muka pun dah menyampah..” Ujar Hannah separuh berbisik.
“ Hannah , awak ni , mulut tu jaga sikit.. Sopan la sikit..”
Favien hanya diam mendengar mereka berdua .“ Papa , kenapa papa sayangkan dia daripada anak papa ni sendiri , dia ni tahu menumpang harta.....”
“ Hannah !!!!” Datuk Xavier tidak suka bila Hannah menyebut perkataan menumpang harta mereka.
“ Minta maaf Datuk.. Saya minta diri dulu.. Saya rasa , sampai bila-bila pun masalah ni takkan selesai , apa kata suruh Cik Hannah ni jumpa doktor pakar , mana tahu ada sikit wayar dia rosak , boleh baiki hantar dekat Workshop kalau ada..” Favien senyum sinis dan melangkah keluar dari bilik pejabat Datuk Xavier.
“ See.. Hannah , tolongla , jaga sikit kelakukan awak ni , papa tak pernah ajar anak papa kurang ajar macam ni dengan orang .. Apa yang buat Hannah sakit hati sangat dengan Favien ni hah..” Hannah diam tidak menjawab.
“ Hannah malu la sikit , awak ni perempuan , kena jaga tingkah laku tu , belajar hormati orang , belajar berbudi bahasa dengan orang , papa tak pernah tahu ajar Hannah benda yang tak baik , dari kecil , papa ajar hormat dengan orang , kenapa bila Hannah besar ni , makin kurang ajar.. Papa selalu dengar yang Hannah selalu menghina orang miskin , selalu marah orang , Hannah , tuhan tidak suka tengok kita macam tu , Tuhan boleh cabut semua ni dari kita , Sekelip mata dia boleh bagi Hannah jatuh miskin .. Hannah suka bila orang hina Hannah balik , Hannah suka bila Orang yang Hannah selalu hina tak hormat Hannh , Hannah nak ke semua tu.. Tolong la belajar sikit Menghormati orang..”
Datuk Xavier diam sejenak dan melepaskan keluhan.“ Papa kecewa tahu tak dengan sikap Hannah macam ni , Papa Malu bila dengar orang cakap macam tu.. Hannah tak rasa semua tu tapi Papa dengan Mama , Kami malu Hannah..”
“ Please stop it papa , Hannah tak nak dengar semua ni..” Jawab Hannah dan bangun dari kerusinnya lalu melangkah keluar dari bilik pejabat Datuk Xavier.
Hannah menahan air matanya , tidak mahu orang melihatnya menangis. Hannah terus masuk kedalam tandas dan menangis semahunya di dalam tandas.
Bukan kesal dengan apa yang di buatnya tetapi hatinya makin sakit dengan Favien. Semua ni terjadi sebab Favien. Kalau Favien tidak muncul dan berkerja di situ , Semua ini takkan terjadi.* next page * vote for my Story.
YOU ARE READING
My sweet Enemy
Romancepercintaan antara dua darjat. " Kau tu tak layak di panggil Boss kat syarikat ni.. and kalau kau nak tahu , kau hanya layak di. panggil " orang bawahan " - Hannah vyra " Luaran kau ni semua cukup sempurna tapi dalam hati kau ni busuk , Mulu...