My Sweet Enemy

3.7K 113 8
                                    

Sarah menghampiri Favien dan Hannah yang baru keluar dari hotel kingdom.

“ You..” Sarah terus memeluk lengan Favien. Hannah memandang tangan sarah yang memeluk lengan Favien.

“ Sarah , what you doing here..”

“ oh , i baru habis shooting untuk iklan produk.. You buat apa sini , tak sangka pula kita jumpa lagi..”

“ ehemm..Cik Sarah , kita nak cepat ,sebab lepas ni kita ada meeting , So let him go..” Hannah menyuruh sarah lepaskan tangannya yang memeluk lengan Favien.

“ Oh , so you la yang jawab panggilan i hari tu , You ni PA dia ke..” Soal sarah.

“ Yes ..”

“ I dah lama kenal Favien daripada you dari zaman bangku sekolah menengah lagi , So can you please dont cross the line..” Sarah mengangkat keningnya memberi amaran kepada Hannah.

“ Okay dah , jangan gaduh sini , sarah , saya busy , so kami pergi dulu..”

“ Ahh Favien..”

“ Can we have are dinner to night..” Hannah memandang Sarah.

“ To night.. Maybe lain kali Sarah , sebab saya busy sangat..”

“ Oh , okay .. Another day..”

“ Arhghhhh.. ” Hannah memegang perutnya.

“ Kenapa ..”

“ Lapar .. Can we go now..” Favien mengangguk dan minta maaf kepada Sarah. Sarah mendengus dan tahu Hannah pura-pura sakit perut.

Hannah memeluk tubuhnya.

“ Berapa lama dah kenal Sarah..”

“ Lama , sebab kita sama satu sekolah .. She so famous , Beautiful ..”

“ Copp!! Aku bukan tanya dia famous ke , cantik ke apa..”

“ saya cuma nak beritahu awak je , mana tahu kan curious dengan sarah.. ” jawab Favien.

“ Kenapa tak kahwin je dengan sarah  , kan senang , papa tak akan cakap banyak , and kita juga tak akan jadi kahwin..”

“ That My plan too , I want tell them that i will marry Sarah..” Hannah terkejut dengan jawapan Favien.

“ What , so .... No i mean , okay..”

“ Saya akan beritahu Datuk nanti..Awak pun tak fikir banyak lagi , then kita mungkin tak selalu gaduh lagi..”
Hannah memeluk dadany, tiba-tiba rasa sakit hati bila mendengar Favien ingin mengahwini Sarah.

“ I will marry You.. ” Tiba-tiba Hannah bersuara , Favien terus menekan brek kereta.

“ Saya akan kahwin dengan awak but dengan syarat.. Saya tak nak awak sentuh saya , kongkong hidup saya ,stalker saya , and i will do the same .. ”

“ Saya tak nak janji dengan awak , and i dont want you promise with me , sebab kita tidak tahu apa akan jadi selepas kita kahwin nanti.. ” Favien terus memandu keretanya semula sampai ke pejabat.

********************************

Hari berganti hari , minggu berganti minggu akhirnya hari yang di tunggu oleh keluarga Datuk Xavier dan keluarga Puan Annie akhirnya tiba. Majlis perkahwinan Favien dan Hannah diadakan di sebuah resort bertemakan The secret garden.
Datuk Xavier dan Datin Mariam begitu gembira sekali bila akhirnya Favien dan Hannah setuju untuk berkahwin. Pada mulanya Datuk Xavier tidak percaya tapi akhirnya dia percaya juga.

Puan Annie risau , dia gembira bila melihay anak sulungnya itu sudah menjadi suami orang . Tapi dalam hatinya , dia memikirkan macam mana masa depan dia dan Hannah nanti. Bahagiakah mereka ?

“ Thank You for coming..” Datuk Xavier dan Datin Mariam berjabat tangan dengan tetamu yang hadir pada majlis perkahwinan Favien dan Hannah yang serba sederhana itu.

“ Thank You..” Datin Mariam senyum ceria , akhirnya Hannah kini bergelar isteri kepada Favien.

Favien dan Hannah melayan tetamu yang hadir dengan mengambil gambar bersama mereka.

Majlis perkahwinan mereka selesai tepat jam 6 petang. Semua tetamu yang hadir pada majlis itu sudah balik ke rumah masing-masing.

“ So , Favien and Hannah , Papa nak ucap Congratulation .. Jadi papa dah tempah satu bilik di resort ni untuk bulan madi kamu berdua selama seminggu..” Favien dan Hannah saling berpandangan.

“ Ya , Mama harap kamu berdua suka..sebab tempat ni cantik tahu , bawah sana ada perkampungan , kamu berdua boleh pergi snaa jalan-jalan..”

“ Mama , why this place..” Soal Hannah tidak suka tempat itu.

“ Favien , mulai sekarang , panggil papa and mama no more datuk , datin okay..” Favien mengangguk sbil memeluk bahu Puan Annie.

“ Ibu doakan yang terbaik buat anak-anak Ibu , Ibu sayang kamu berdua..” Puan Annie senyum dan mengenggam tangan Hannah. Hannah senyum dan memeluk Puan Annie.

“ Thank Ibu..” Bisik Hannah. Puan Annie membalas pelukkan Hannah. Datuk Xavier dan Datin Mariam senyum bahagia.

Hannah dan Favien melambai tangan ke arah kereta Datuk Xavier. Mereka semua sudah pulanh , tinggal Favien dan Hannah sahaja lagi di resort itu.

Hannah memandang Favien. Favien ingin membuka baju pengantinnya depan hannah.

“ Wait.. Boleh tak kalau kau tukar baju kat dalam bilik..” Ujar Hannah kepada Favien.

“ This our room , nak tukar baju mana lagi..” Soal Favien.

“ Bilik mandi la..” Jawab Hannah

“ kenapa.. Kitakan sudah suami isteri..” Favien ingin mengusik Hannah dan tangan terus membuka butang bajunya.

“ Favien..” Hannah memusingkan tubuhnya membelakangi Favien. Favien ketawa kecil.

“ Awak malu tengok badan sasa saya ke..”

“ Euww please la.. Pergila tukar dalam bilik mandi..” Ujar Hannah lagi sambil matanya di tutup rapat. Favien senyum dan melangkah menghampiri Hannah.

“ Favien , Favien..” Hannah memanggil Favien , Favien tidaj menyahut , Hannah melepaskan nafasnya lega lalu membuka matanya , Hannah terkejut bila wajah Favien betul-betul depan wajahnya.

“ Mama..” Hannah terus merebahkan tubuhnya atas katil. Favien naik atas katil dan menindih atas Hannah.

“ Keep Your promise Favien..” Ujar Hannah dengan geram.

“ Saya tak pernah janji apa-apa dengan awak.. Before or after we get married..” Hannah terus memejamkan matanya. Favien ketawa kecil dan bangun dari katil itu.

“ Awak boleh buat apa sahaja untuk marah saya , tapi hanya satu , bila awak marahkan saya , ni..” Favien menunjukkan bibirnya.

“ This will keep you quiet.. So , jangan cabar saya..”

“ So , ...” Hannah mendengus geram.

“ Dont make me kiss Your lip..” Hannah menjeling Favien tajam.

“ Dah tak payah nak tunjuk muka masam , sekarang awak tukar pakaian awak ni , saya tunggu kat luar..” Favien terus melangkah keluar. Hannah menarik nafas lega.

My sweet Enemy Where stories live. Discover now