Hannah bangun awal dan melihat Favien masih tidur di sebelahnya dengan lena. Hannah meraup wajahnya. Kejadian semalam masih segar dalam ingatannya.
“ Why hannah , why..” Hannah memarahi dirinya sendiri bila kesuciannya sudah di ambil oleh Favien.
“ He your husband hannah..your his wife..” Hannah menggelengkan kepalanya dan terus masuk kedalam bilik mandi , selepas mandi Hannah keluar dari bilik dan pergi ke bawah sepohon pokok sebelah bilik mereka berdua.
“ Antie..” Tegur seorang budak dalam lingkungan umur 10 tahun.
“ Antie buat apa sini..” Soal budak kecil itu. Hannah senyum dan memanggil dia duduk dengannya.
“ Antie tengah menghirup udara segar sini.. Awak buat apa sini..”
“ Saya jalan-jalan je.. Semalam saya nampak antie datang kampung kami , adik saya cakap anti dan uncle datang , dia suami antie ke..” Hannah senyum kelat dan mengangguk.
“ Kenapa antie nampak sedih..”
“ Sebab antie kahwin bukan atas dasar cinta..” Hannah diam sejenak , kenapa perlu meluah kepada budak bawah umur.
“ tak da apa.. Antie happy.. ”
“ Dulu , Mak dan ayah juga macam antie dan uncle.. Ayah kahwin dengan mak sebab arwah nenek saya yang paksa , sebab dia tahu ayah akan bahagia dengan mak.. Ayah bersyukur sebab ada mak.. Tapi saya sedih sebab nenek sudah tiada lagi.. Nenek selalu cerita pasal ayah dan mak.. Dulu Ayah selalu marahkan mak , sebab ayah tak sukakan mak , tapi lama-lama Ayah sukakan mak.. Mak tak pernah marahkan ayah , mak sayang ayah.. ”
Hannah mengusap rambut budak itu pelahan. Favien tidak pernah membencinya apatah lagi memarahinya. Tapi Favien tidak mencintainya.“ Antie jangan macam ayah saya dulun, sebab Saya tak nak Antie kehilangan orang yang antie sayang.. Adik saya cakap Uncle baik.. ” Hannah diam mendengar cerita budak itu kepdanya.
“ Antie sayangkan Uncle..” Hannah diam membisu.
“ Antie Cintakan Uncle..” Hannah diam , tidak tahu apa jawapan perlu di beritahu kepada budak itu. Sedangkan budak kecil tahu apa itu erti kasih sayang , cinta kasih.
“ Abang...” Panggil seorang budak kecil. Dia melambai memanggil abangnya itu.
“ Antie , saya balik dulu ..” Dia terus belari pergi. Hannah hanya memandang mereka berdua. Hannah memegang dadanya.
“ Everything i dont like him , and i dont love him.. How can i push myself to love him..” Bisik Hannah pelahan.
“ Hannah..” Favien berdiri di sebelah Hannah. Hannah mendonggak memandang Favien. Hannah ingin melarikan dirinya , tidak mahu melihat wajah Favien.
“ Hannah am sorry about last night..” Ujar Favien pelahan.
“ Forget it , benda dah berlaku , kita tak boleh tarik balik..” Jawab Hannah sambil membelakangi Favien.
“ am sorry..”
Hannah melangkah pergi meninggalkan Favien disitu. Favien melepaskan keluhan. Rasa serba salah keatas Hannah.“ Uncle...” Favien memandang kearah kanak-kanak yang berteriak memanggilnya. Favien senyum dan membalas lambaian mereka. Mereka belari menghampiri Favien.
“ Uncle.. Kat sana ada satu bukit , Sana tempat cantik , banyak bunga cantik.. Uncle boleh bawa antie naik sana , tidak jauh dari sini ..”
“ Uncle tak boleh pergi sana sebab antie tengah Marah Uncle...”
“ Marah , kenapa Uncle ”
“ Sebab Uncle buat salah..” Mereka melepaskan keluhan.
“ Eh , kejap , Uncle tak pernah tahu nama kamu orang , cuba beritahu Uncle nama kamu orang supaya Uncle boleh tahu..”
“ Saya atoi , dia Popi , ini dewi , dia Ganie , dan dia Liya..”
“ Okay , Atoi , popi , Ganie , dewi , dan liya..” Favien menyebut nama mereka satu persatu.
“ Okay betul..” Mereka lalu memeluk tubuh Favien. Favien ketawa kecil dan membalas pelukkan mereka. Hannah hanya melihat dari jauh , Jauh di lubuk hatinya , dia suka dengan sikap Favien sebab suka dengan budak-budak tapi hatinya marah , sakit bila teringat dengan kejadian semalam.
Favien mendaki Bukit itu seorang diri , bukit itu tidak terlalu tinggi , ia cuma kawasan yang berbukit sahaja. Favien senyum melihat pemandangan indah di atas itu. Ya , bunga-bunga mekar di atas sana. Favien lalu memetik dua kuntum bunga lalu membawa turun dari bukit untuk memberi kepada Hannah.
Hannah gelisah menunggu Favien balik ke bilik. Perut Hannah sudah lapar tidak makan tengah hari tadi. Hannah tidak mahu ke kantin sebab tidak suka bila berada di dalam kantin seorang diri bersama orang ramai yang makan disitu.
Bunyi pintu bilik di tolak dari luar , Hannah terus belari dan merebahkan tubuhnya atas katil lalu menutup tubuhnya menggunakan selimut.
“ Hannah.. Hannah..” Panggil Favien sambil meletakkan bunga tadi atas meja. Favien menghampiri katil dan melihat Hannah sedang tidur dengan lena. Favien mengeluh.
“ Hannah Am sorry.. Saya tahu saya salah , saya tak sengaja , apa yang berlaku semalam adalah tidak sengaja.. Saya tahu awak makin marahkan saya , bencikan saya , but please forgive me..” Favien bercakap seorang diri. Favien melepaskan keluhan.
********************************
Datuk Xavier meneliti setiap kerja yang di buat oleh Jimmu dan Puan Leha. Datuk Xavier mengangguk kepalanya. Berpuas hati dengan kerja mereka bedua.
“ Jimmy , well done.. Saya nak awak hantarkan kepada saya laporan kewangan bulan lepas kepada saya esok..” Datuk Xavier lalu menyerahkan fail Jimmy kepadanya.
“ Puan Leha , you too , kerja yang sangat bagus.. Jangan minta berhenti awal puan.. Sebab saya masih perlukan seorang pekerja senior macam awak di sini.. Well done..” Puan Leha mengangguk dan senyum gembira.
“ I hope both you can work togther..”
“ Terima kasih datuk..” Ucap mereka berdua serentak. Datuk Xavier mengangguk.
“ And one more thing , Jimmy , lepas ni saya nak awak gantikan temPat Favien sebagai ketua pengurus kewangan syarikat G.FO.. Puan Leha , awak sebagai penasihat kewangan..sebab prestasi kamu berdua memang membanggakan syarikat ni.. ” Jimmy dan Puan Leha saling berpandangan dan mengucap terima kasih banyak kepada Datuk Xavier.
“ Jalankan tugas dengan baik.. Mulakan kerja minggu depan..” Jimmy dan Puan Leha mengangguk.
“ Okay , awak berdua boleh teruskan. Kerja yang belum siap..” Jimmy dan Puan Leha melangkah keluar dari bilik pejabat Datuk Xavier dengan senyuman indah mekar di bibir. Datuk Xavier suka bila semua staff di pejabat berkerja dengan baik. Saling membantu antara satu sama lain.
YOU ARE READING
My sweet Enemy
Romancepercintaan antara dua darjat. " Kau tu tak layak di panggil Boss kat syarikat ni.. and kalau kau nak tahu , kau hanya layak di. panggil " orang bawahan " - Hannah vyra " Luaran kau ni semua cukup sempurna tapi dalam hati kau ni busuk , Mulu...