sebulan sudah belalu , Favien belum sedarkan diri. Kandungan Hannah ingin masuk ke bulan yang ke-9 .
Siang Malam , Hannah berdoa agar Favien cepat sedar dan sembuh. Hannah menjaga Favien siang malam di hospital.“ Ien , bangun la , Ien tak kasihan hannah ke , baby kita dah nak lahir , Ien nak Hannah jaga baby kita sendiri ke.. Ien..” Hannah merebahkan kepalanya di lengan Favien sambil mengenggam Tangan Favien.
Tiba-tiba Tangan Favien bergerak pelahan. Hannah terus bangun dan senyum gembira bila melihat Favien membuka matanya pelahan.
“ Nurse..Nurse..” Panggil Hannah dengan wajah gembira. 2 orang jururawat masuk kedalam bersama seorang doktor yang bertugas merawat Favien. Hannah senyum gembira dan tidak berhenti mengucap syukur dalam hatinya bila Favien sudah sedar. Doktor lalu menyuruh Hannah keluar sekejap untuk pemeriksaan keatas Favien.
Hannah menunggu di luar bilik wad Favien. Hannah sudah menelefon Datuk Xavier , Datin Mariam dan Puan Annie memberitahu mereka yang Favien sudah sedar.
Hannah mendapatkan doktor Rafi bila mereka keluar dari bilik wad Favien.
“ Syukur , Suami Puan sudah sedar sepenuhnya dan syukur sebab tiada apa-apa , dia ingat ahli keluarganya termasuk Puan.. Tapi tolong jangan ganggu dia dengan menyoal dia banyak sangat soalan , sebab dia perlukan rehat..” Hannah mengangguk dengan gembira.
“ Doktor , boleh saya masuk ke dalam , saya nak jumpa suami saya..” Doktor Rafi mengangguk. Hannah mengucap terima kasih dan melangkah masuk kedalam bilkk wad favien.
“ Ien.. ” Panggil Hannah pelahan dan duduk di kerusi sebelah katil Favien. Favien diam tidak mahu memandang Hannah.
“ Ien am sorry..” Hannah ingin memegang tangan Favien tapi Favien menarik tangannya.
“ awak buat apa sini , saya tak perlukan awak sini..” Ujar Favien pelahan tapi penuh tegas.
“ Ien , Maafkan Hannah..”
“ Sorry ?? Awak lakukan banyak kesilapan , awak banyak sakitkan hati saya.. Untuk apa awak minta maaf and untuk apa saya maafkan awak sedangkan awak selalu lakukan kesilapan yang sama..”
“ I know.. But Ien.. ”
“ apa awak cakap dengan saya hari tu masih segar dalam ingatan saya , and you say , you will keep your promise , then keep it , selepas awak lahirkan baby tu nanti , serahkan kepada saya , And jangan muncul lagi depan saya ..”
“ Ien , am so sorry..”
“ Now , awak boleh keluar sekarang ..” Hannah menggelengkan kepalanya dengan linangan air mata.
“ awak menangis macam mana sekali pun depan saya , ia tidak dapat mengubat hati saya yang sudah lukakan.. Sebelum saya kasar dengan awak , baik awak keluar sekarang..” Ujar Favien lagi. Datuk Xavier dan Datin Mariam masuk kedalam dan menghampiri Favien dan Hannah.
“ Ien..” Datin Mariam memegang tangan Favien.
“ Tolong keluara sekarang..” Arah Favien lagi. Hannah memandang Datuk xavier dan Datin Mariam lalu melangkah keluar.
“ Ien.. ”
“ Mama , Hati saya sakit disebabkan dia , Terlalu sakit mama , Selama ini , Ien jaga dia dengan baik , Ien sayangkan dia , Tapi apa ien dapat , Nothing , saya juga ada hati dan perasaan , Hannah , Hannah bersama lelaki lain depan mata Ien ..”
“ Ien.. Listen to mama.. Ien kena rehat , jangan fikir semua tu ea..”
“ Anak dalam kandungan anak Ien , selepas Anak tu keluar nanti , Anak itu milik Ien , Sebab Dia tak nak anak Ien , Dia bencikan anak Ien..” Ujar Favien lagi. Datin Mariam terkedu mendengar kata Favien.
“ No Ien.. Jangan cakap macam tu..” Datin Mariam menenangkan Favien. Favien memusingkan tubuhnya membelakangi Datin Mariam dan Datuk Xavier.
“ Ien nak rehat..”
Datin Mariam dan Datuk Xavier melangkah keluar dari bilik wad Favien.
Hannah masih menunggu di luar.“ Mama ..” Hannah mendapatkan Datin Mariam.
“ Ien maafkan Hannah..” Soal Hannah. Datin Mariam mengeluh.
“ Hannah , hati yang sudah luka , susah nak sembuhkan.. Hannah kena ada usaha untuk sembuhkan luka Ien.. ” Hannah diam kaku. Favien terlalu marahkannya.
*********************************
Puan Annie duduk di sebelah katil Favien sambil menyuap bubur kepada Favien. Favien senyum memandang Puan Annie.
“ Ibu , Ien rindukan masakkan Ibu..” Ujar Favien pelahan. Puan Annie senyum.
“ Nanti bila dah keluar dari hospital , ibu akan masak makanan kegemaran Ien ea..tapi Ien kena janji dengan Ibu , Ien kena kuat dan cepat sembuh..” Favien mengangguk pelahan.
“ Ibu tak nak tengok Ien lama terbaring atas katil ni , Ien nakkan Ien yanh dulu..” sambung Puan Annie lagi.
“ Ibu , Ien janji akan cepat sembuh..” Puan Annie mengangguk dan terus menyuap bubur kepada Favien. Favien rasa tenang bila bersama dengan Puan Annie.
Hannah hanya memandang dari luar , Hatinya sedih bila melihat keadaan Favien. Hannah tak nak masuk kedalam , Takut Favien menghalaunya keluar. Setiap hari Hannah hanya berdiri di luar dan melihat Favien dari luar.
*******************************
2 minggu sudah berlalu , Favien dibenarkan keluar dari hospital , bila semua kesihatan Favien di tahap Normal.
Favien dan Puan Annie balik ke rumah mereka. Puan Annie melepaskan keluhan bila Favien tidak mahu kembali ke rumah Datuk Xavier.
“ Ien.. Kamu tak nak pergi jumpa Mertua kamu ke..” Soal Puan Annie.
“ Tak ada apa yang nak Ien ke sana Ibu.. Kalau mereka nak jumpa Ien , mereka boleh datang ke sini..” Jawab Favien pelahan.
“ Ien , jangan buat macam tu , mereka juga keluarga kamu , Mereka juga jaga kamu masa sakit..”
“ Ien tahu Ibu , Tapi kalau mereka nak datang jumpa ien , mereka boleh datang sini..” Jawab Favien. Puan Annie mengeluh. Telefon Puan Annie berbunyi. Puan Annie lalu menjawab panggilan itu.
“ Yake..”
“ Ien , Hannah nak bersalin..” Ujar Puan Annie dengan wajah gembira.
Favien diam tidak menjawab. Favien mencapai kunci keretanya.Mereka berdua Puan Annie terus memecut ke hospital.
Datin Mariam risau , apa yang dikatakan Favien itu adalah benar. Anak itu akan di jaga Favien.
Hannah masuk kedalam wad bersalin. Mereka menunggu di luar menunggu Hannah bersalin tapi Favien masuk ke dalam bersama dengan Hannah.
Bunyi bayi menangis membuat hati mereka rasa lega.
“ Taniah , Anak Puan Lelaki..” Ujar Seorang jururawat kepada Hannah.
“ Boleh saya dukung anak saya..” Soal Hannah. Jururawat itu mengangguk dan ingin mendukung bayi itu memberi kepada Hannah tapi Favien menahan jururawat itu
“ tak perlu , Biar saya seorang yang dukung dia , because he is my son..” Ujar Favien. Hannah terus terpana. Air matanya mengalir ke pipinya.
“ Am his mother , awak tak boleh buat macam ni ien..”
“ Mother?? ,You Forget what You say , you dont want the baby , Why you say you his mother now..” Soal Favien dengan tegas. Hannah terus menangis bila Favien melangkah keluar membawa bayi itu pergi dari situ.
YOU ARE READING
My sweet Enemy
Romancepercintaan antara dua darjat. " Kau tu tak layak di panggil Boss kat syarikat ni.. and kalau kau nak tahu , kau hanya layak di. panggil " orang bawahan " - Hannah vyra " Luaran kau ni semua cukup sempurna tapi dalam hati kau ni busuk , Mulu...