My Sweet Enemy

3.7K 94 4
                                    

Tepukkan gemuruh oleg staff-staff di pejabat , bila Favien dan Hannah masuk ke dalam pejabat. Semua menghulurkan bunga kepada Favien dan Hannah sambil mengucap taniah atas perkahwinan mereka berdua.

“ Taniah..” Hannah terus kaku bila melihat wajah yang berada di depannya.

“ Simon..” Hannah mengerut dahinya. Simon senyum kepada Hannah.
Favien berjabat tangan dengan simon.

“ Emm.. Encik Favien , dia adalah pekerja baru kita , dia akan kerja sebagai Arkitek syarikat G.FO di bawah pengurusan Encik Favien.”

“ Oh , okay , encik simon , silakan masuk kedalam bilik pejabat saya..” Simon mengangguk dan melangkah masuk kedlaam bilik pejabat Favien. Hannah mendengus , hatinya gelisah.

“ Dia buat apa sini..” Desis Hannah dan melepaskan keluhan.

Favien menyuruh Simon duduk. Favien lalu mengeluarkan beberapa dokumen.

“ Okay , Ni semua tugas awak.. Dan satu lagi.. Puan Maya akan bantu awak dalam sebulan ni.. Lagipun banyak yang perlu awak belajar dari dia.. Kalau ada apa-apa masalah , awak boleh jumpa saya..” Simon mengangguk.

“ Boleh saya tanya satu soalan..”

“ Silakan..”

“ hmmm.. Tak pa.. ” Favien mengangguk. Puan Maya masuk ke dalam bilik pejabat Favien.

“ Simon , Ini Puan Maya.. Dia akan tolong awak dalam tugas ini..” Simon mengangguk dan berjabat tangan dengan Puan Maya.

“ Congratulation Mr.Simon , sila ikut saya , saya akan tunjuk bilik kamu..” simon mengangguk dan mengikuti puan Maya. Hannah terus menunduk kepalanya , tidak mahu memandang simon bila lalu depan mejanya.

“ Puan Hannah.. Ni encik Simon , dia akan berkerja di sini sebagai arkitek..” Hannah mahu tidak mahu , dia berjabat tangan dengan Simon. Simon senyum makna. Hannah terus menarik tangannya.

Favien memandang dari biliknya.

*******************************

Favien , mengurut kepalanya, rasa pening bila lama menghadap komputer di depannya.

“ Favien..” Hannah masuk ke dalam bilik pejabat Favien sambil membawa secawan air Kopi kepada Favien.

“ Hmm..”

“ Nah kopi awak..” Hannah menyimpan tepi Favien.

“ Thank You..” Hannah lama berdiri depan Meja Favien.

“ Ada apa lagi..” Soal Favien dan mendonggak memandang Hannah.

“ Awak boleh tak pindah Si... Hmm tak palah..saya keluar dulu..” Hannah melangkah laju keluar dari bilik pejabat Favien. Hannah menepuk dahinya.

“ Hannah awak ni kenapa hah , kau nak dia soal kau banyak soalan ke hah.. Baik kau diam..” Bisik hati kecilnya. Favien menggelengkan kepalanya.

Simon melangkah ke arah meja Hannah .

“ Hannah Vyra..” Hannah tidak mahu memandang simon , hatinya masih terluka atas apa yang sudah Simon lakukan suatu ketika dahulu. Simon pernah menjadi kekasihnya , Tetapi simon mengkhianati Cintanya bila Simon curang dengannya dengan wanita lain.

“ Can we talk are minute..” Hannah melepaskan keluhan

“ tak da apa yang nak di bincangkan , You know Am Your Boss Wife.. So please respect me..”

“ Kenapa tak beritahu saya yang awak nak kahwin..”

“ For what i should tell you.. ”

“ Supaya saya tak tunggu awak mengharap awak kembali kepada saya..” Hannah terus diam mendengar kata Simon.

My sweet Enemy Where stories live. Discover now