Percy

118 5 0
                                    

A ház jó nagy volt, már ez az előtér is nagyon tágas volt. De Percyéknek nem volt ideje nézelődni, mert a sötét angyalok épp támadták a házat.

- Gyertek! - mutatta az utat a három tini, akikhez csatlakozott a szőke lány is.

- Mi történt? - kérdezte a lány, de nem kapott választ.

- Gyerünk a kapuhoz! - mondta Jason, majd egy fekete ütött-kopott ajtót nyitott ki, aminek négy kulcslyuka volt.

Mindannyian bementek az ajtón, és egy sötét teremben találták magukat. Leo meggyújtotta a kezét, és így már mind láttak. A terem kör alakú volt és három járat vezetett ki belőle.

- Mi a jó isten nyila?! - nézett Leora a szőkeség, de a fiú nem foglalkozott vele. - Valaki elmondaná, hogy mi történik?

- Késöbb, Lucy - válaszolta Jason, és elindult az egyik járat felé, aminek a szélén pilllangók voltak.

Nagy rengések és robbanások közepedte Jason vezetésével mindannyian eljutottak egy csapóajtóhoz, majd azon lecsúsztak, és egy magánstrand szerűségen találták magukat, ahol egy ókori egyiptomi hajó állt.

Percyn kívül mindenki felment a hajóra.

- Nem tudunk kihajózni! - kiáltotta Percy. - Le van zárva a szikla!

- Ez a kapu, te féleszű! - kiáltott vissza Thália. Ekkor a tüskés fejű angyal leért két társával együtt a barlangba.

- Nem menekülhetnek el! - kiáltotta a tüskés, és a másik két angyal Percy felé vetette magát, aki a Fény Kardjával védekezett.

Mikor el tudta magától taszítani mind a két angyalt, egy vízoszlop segítségével a hajóra lökte magát, majd megkérte Leot, hogy perzseljen az oda az ellenségeknek. Ő ezt szíves örömest meg is tette. Aztán mind a ketten bementek a kapitányi kabinba, ahol a többiek is voltak.

- Most már jöhet a magyarázkodás - tette karba kezeit Julia és Lucy.

- Még előbb el kéne tűnnünk! - ellenkezett Percy. - Még nem haltak meg. Élnek.

- És ezt te honnan tudod?

- Érzem. És ha nem tűnünk el innen gyorsan, akkor...

- Nyugi van, már nem tudnak elkapni - mondta Jason, majd kinyitotta a kabin ajtaját, ami Percy tudta nélkül záródott be.

Az ajtón túl a nyílt tengert lehetett látni.

- Mi a...? - nézett nagyot Percy és Leo.

- A hajó az időkapu - mondta Thália.

- De most jöjjön a magyarázkodás!

- Rendben - egyezett bele Percy, majd Leoval és Tháliával együtt elmondta, hogy kik ők és hogy milyen ügyben vannak. Jason, Julia, Rick és Lucy türelesen hallgatta a beszámolójukat.

- Ez a Void... - kezdte Julia -... milyen nemzetiségű? Mármint melyik mitológia alakja?

- A helyzet az, hogy nem mitológiai alak - válaszolta Thália. - Ő és a testvére, Statera.... minden mitológia előtt volt.

- De most ti jöttök - mondta Percy. - Mi ez az egész időkapu dolog?

- Cilmore Cove-ban van egy csomó kapu, amikkel egy-egy helyre és időbe el lehet jutni - válaszolta Jason. - A mi kapunk az egyetlen, amelyik a világ bármely pontjára elvisz minket, de csak az ókorban.

- Akkor szerintem egyértelmű a célunk - mondta Percy.

- Igen - válaszolta Thália. - Egyiptom.

- Bocs, úgy hallottam, hogy Egyiptomot mondtál - mondta Percy.

- Oda kell mennünk. Van ott egy isten, aki tud nekünk segíteni.

- Nekem Egyiptomból bőven elég voltak a Kane-k - morogta Percy.

- Kik? - kérdezett vissza Leo.

- Hagyjuk. De ha megkérdezhetném egyáltalán melyik egyiptomi istenre gondoltál?

- Hóruszra - válaszolta Thália.

- Ő melyik isten? - kérdezte Leo.

- Az Ég istene - válaszolta Julia.

- Aha, és segíteni is fog? - kételkedett Percy.

- Ezt csak egy módon tudhatjuk meg...

- Én azért nem szeretnék egy másik kultúra istenét magamra haragítani - jegyezte meg Percy. - Épp elég halhatatlan ellenséget gyűjtöttem.

- És hogy jutunk el Egyiptomba? - kérdezte Leo.

- Van egy hajónk, tökfej, és még irányítanod sem kell - húzódott Percy szája furfangos vigyorra.

- Őőő... - kezdte Lucy. - Mi az, hogy irányítani sem kell?!

Percy válasz helyett a horgonyhoz lépett.

- Igen, azt fel kell húzni... - motyogta Rick.

Percy nem foglalkozott a sráccal, hanem csak felemelte a kezét, és a vasmacska egy vízgömbben a hajóra esett. Aztán Percy gondolatától leengedett az összes vitorla, majd a hajó elindult előre.

- Őőő... - kezdte Rick. - Ha abbahagynád, akkor talán meg is mutathatom, hogy hogyan kéne Egyiptomba menni.

- Tudom az utat - válaszolta Percy.

- Lehet, csak így sokkal lassabban fogunk odajutni - mondta Jason is. Percy megállította a hajót.

- Ezt hogy érted?

- Megmutatom - mondta, majd hangját hangosabbra vette: - EGYIPTOM! - kiáltotta. A hajó ismét elindult.

- Öhm... ezt nem én csinálom - lepődött meg Percy. 

- Nem, ezt a hajó csinálja.

Ekkor a Percy észrevett egy partot, és mögötte egy ajtót.

- Üdvözöllek az ókori Egyiptomban!

Utóhatás 2.: Ókori Földeken | A Sötétség Bosszúja sequelWhere stories live. Discover now