Leo

76 5 0
                                    

Leo felsegítette Percyt, és mindannyian elkezdtek mászni.

Az Olimposz a hegy tetején volt. Az egész nagyjából úgy nézett ki, mint az Empire State Building felett, de ez egy kicsit mégis más volt. Arról már volt szó, hogy Annabeth újraépítette az egészet, de Leo el sem tudta képzelni, hogy mit változtathatott, vagy hogy egyáltalán hogy nézett ki azelőtt.

Az Istenek Csarnoka ugyanolyan messze volt, mint amúgy: egy hosszú márványpadlón kellett végigségálni. Leoék elmentek több ház mellett, kertek, útvesztők és szökőkutak mellett, mikor megérkeztek az istenek csarnokába. Az istenek éppen megbeszélést tartottak.

De beszéljünk kicsit az istenekről! Az istenek Amerika felett normálisan meg voltak borotválkozva, nem voltak olyan feszesek, sőt, lazának lehetett mondani. Persze csak az ógörög létükhöz képest. Ugyanis majdnem az összes férfi istennek (Apollónt, Árészt és Hermészt kivéve) hosszú ősz, barna vagy fekete szakálla volt, ami szigorú arcukat takarta. Mindegyik isten egy-egy görög tógát viselt.

- Kik merészkedtem fel az Olimposzra?! - csattant fel Zeusz, mikor meglátta az érkezőket. Mestervillámát rögtön elővette. Ezt a mozzanatot Poszeidon, Hádész, Árész, Athéné és Artemisz is követte, mindegyikük saját fegyverével. - Méghozzá egy istennel! Egy EGYIPTOMIVAL!

- Ó, hatalmas Zeusz, apám - lépett elő Thália. - Segítségeteket kérjük.

- Akkor minek hoztatok magatokkal egy egyiptomit, hitszegők?! A saját lányom lennél?! Akkor nem lenne veled ez! - mutatott Hóruszra.

- Kérlek titeket, istenek, hallgassatok meg - lépett Thália mellé Percy. - Azért van itt egy egyiptomi isten, mert négy nemzet négy istenét gyűjtjük össze.

- Négy nemzet négy istene?! - nézett rá Zeusz. - Köztetek van Void lelkének testvérlelke?!

- Én vagyok az, Zeusz - mondta Percy. - Poszeidon az apám. És...

- Egy okot mondj, hogy miért ne öljelek meg most! - parancsolta Árész.

- Mert én vagyok az egyetlen, aki legyőzheti Voidot - válaszolta Percy. Még mielőtt a fiú nagyon belelendült volna a szemtelenségbe, Thália megfogta a vállát.

- Akkor miért nem teszed meg, ha ennyire hatalmas vagy? - kérdezte Árész. Percy nem válaszolt.

- A négy elem isteneit szeretnénk összegyűjteni - segített Percy helyzetén Thália. - Hórusz a levegő egyik istene. Azért Egyiptomban voltunk legelőször, mert Khaosz első darabja egyiptomi volt, és azért az Ég istenét kértük meg, hogy segítsen, mert a körforgásban a levegő az első elem. Azért csak másodjára jöttünk ide, mert Khaosz második és egyben fő lénye görög volt. És a körforgás második eleme a víz. Éppen ezért megkérünk téged, Poszeidon, Tengerek és Vizek ura, hogy segíts nekünk legyőzni Voidot majd a háborúban.

- Szép beszéd - súgta Leo.

- Rendben van, Thália Grace, segítek nektek - egyezett bele Poszeidon. Ennek a hírnek mindannyian nagyon örültek.

- Akkor ideje visszamenni a hajóhoz - mondta Hórusz, majd most már Poszeionnal együtt indultak útnak.

- Hova lesz az út? - kérdezte Lucy.

- Rómába - válaszolta Percy.

- Nem - vetett ellen Thália.

- De Róma közel van és...

- De a római istenek késöbb születtek, mint az Asgardiak - érvelt Thália.

- És akkor mi van? Nem vagyunk arra kötelezve, hogy sorban menjünk. Mellénk állítjuk gyorsan Terrát, vagy hogyishívjákot, azt megyünk Asgardba.

- Nem a Föld istenét fogjuk Rómában magunk mellé állítani, hanem a kovácsistent, Vulcanost - mondta Thália.

- Apám római alakját - mondta Leo.

- Aztán meg megyünk Asgardba - mondta Poszeidon. - Jó terv, Thália, de miért akartál először Asgardba menni?

- Mert a sorrend: egyiptomi, görög, asgardi és római, nem pedig római és asgardi.

- Higyj nekem, ennek a sorrendnek csak az elemekhez van közük, ahhoz nincs, hogy hova kell előbb menni - mondta Hórusz. - Előbb elmegyünk azért a kovácsért és aztán Asgardba.

- Rendben, ahogy akarjátok - mondta Percy. - Akkor a következő állomás az ETNA!

Utóhatás 2.: Ókori Földeken | A Sötétség Bosszúja sequelWhere stories live. Discover now