💕Part 13💕

170 7 1
                                    

         Baekhyun berjalan dan mengelilingi Suho.

        "Hyung belanja makan. Hyung belanja makan." Suho hanya menjeling Baekhyun. Cepat pokai aku kalau duduk dengan budak ni.

       Sehun berjalan keluar dari offstage. Dia memandang langit.

      "Apsal dengan kau ni?" Suho melihat Sehun yang muram.

     "Aku jumpa Irene balik...tapi dia tak ingat aku pun."

     Suho memegang Baekhyun daripada mengelilinginya. Dia mendekati Sehun.

    "Betul ke kau nampak Irene. Aku rasa orang lain lah."

   "Jebal, hyung. Aku rasa dia lah orang yang pernah aku peluk, pernah aku cium." Sehun memberi pandangan sayu.

   "Jebal, aku nak dia balik."

   "Aku rasa dulu kau jugak yang tolak dia. Kau jugak yang ego. Sekarang kenapa kau nak dia balik. Lupakan dia, Sehun. Mungkin ada yang lebih baik untuk kau." Tegur Kai.

    Sehun mengeluh.

    Belum sempat mereka menaiki kereta, Wendy menjerit.

    "Sehun sshi!!" Sehun berpaling dan empat ahli Red Velvet kecuali Irene melihat ke arahnya. Mereka yang lain terlopong.

    "Kenapa aku tak perasan yang diorang dah jadi idol?" Kata Lay.

    Sehun memandang mereka yang terlopong. "Boleh tak korang balik dulu?"

   "Kali kedua kau balik sorang diri. Hmm baiklah. Kalau kau tak nak aku belanja." Kata Suho.

   "Aku rasa kau belanja tiap tiap hari." Kata Chanyeol sambil ketawa.

    Selepas tu, mereka pun pergi dari situ. Sehun membetulkan bajunya yang ketat kepada longgar . Dia membuka sedikit butang bajunya.

    Wendy terlopong.

    "Kau ni sejak dari dulu lagi memang hot kan."

    Sehun menggaru kepalanya.

    "Dah jom masuk. Kita kena sembunyikan duri daripada Irene."

      
                                     🌼🌼🌼

     Mereka semua masuk ke dalam bilik peribadi milik EXO. Sehun duduk dan dikelilingi empat orang itu.

    "So, apa yang boleh korang beritahu kat aku tentang Irene."

    "Hmm sebenarnya..."

    "Dulu.. Lepas kau tinggalkan dia, dia menangis tak henti henti. Sampai ada sekali dia cuba untuk bunuh diri. "

    "Jinjja?!"

   "Nae. Dan lepastu, dia cuba larikan diri dari rumah dan terlibat dengan kemalangan. Kemalangan tu menyebabkan dia hilang ingatan. Eomma dia pulak meninggal tak lama lepastu. Akhirnya, kitorang yang kena jaga dia."

    Sehun berasa kesal. Dia tiada ketika Irene berada dalam kesusahan.

    "Jadi apa yang patut aku buat untuk dapatkan dia balik dan dia akan ingat aku balik?"

PHOTO OF YOU | BI +OSH | MALAY FANFICWhere stories live. Discover now