Sehun berlari keluar dari kereta mereka.
"Woi, kau nak pergi mana Sehun?!!" Baekhyun menjerit. Mereka baru je habis selesai konsert. Sejak lepas dia tahu Irene sakit kepala dan terus balik, Sehun murung.
Sehun mendengar fans nya sedang memanggilnya tapi dia tak endahkan. Irene dah tak nak tengok muka dia. Dia dah tak berguna.
Tanpa disedari, air mata mengalir di pipi. Aku dah tak sanggup terima semua ni. Dia tiba di kedai soju tepi jalan.
Fan miliknya mengambil gambar dengan banyak tanpa memikirkan privasi Sehun.
"Ahjumma, saya nak tiga botol soju."
"N.n..nae." Makcik itu segera memberikan tiga botol soju kepadanya.
"Gwenchanayo? Ahjumma takut kamu mabuk nanti."
"Nae." Tanpa mengambil gelas soju, dia terus meneguk botol itu. Dengan sekelip mata, botol itu sudah tiada air.
Dia mengambil botol yang kedua dan minum lagi. Dan diulangi dengan botol yang ketiga tanpa henti.
"Saya ....nak...nak..lagi...jebal ahju..mma." Dia sudah mabuk. Tapi makcik itu menurut arahannya.
"Sehun oppa janganlah. Oppa makin mabuk. Andwae.. Andwae.." Fan dia menegur.
"Sshhhh...jangan sibuk. Jebal kalau korang sayang aku, tolong jangan sibuk." Muka Srhun yang merah melihat fan nya. Fan miliknya yang mengikut tadi dan terus bersurai dan bercadang untuk tidak menyebarkan video mabuk Sehun itu.
🌼🌼🌼Irene tersedar dari mimpi buruknya. Dia sudah berpeluh. Wendy di sebelahnya terkejut.
"Waeyo?"
"Saya mimpi tentang lelaki tu lagi. Saya mimpi yang dia tinggalkan saya tanpa sebab."
"Sehun?"
"Saya tak kenal dia. Saya tak tahu siapa dia." Irene memegang kepalanya yang sakit. Wendy mengeluh. Sehun ni memang hantui Irene. Irene menarik bajunya.
"Saya puaslah. Jom pergi jalan jalan."
"Eh kau gila ke apa? Pukul 1 pagi ni."
"Alah, jomlah."
"Yelah yelah." Irene menjerit gembira dan mereka berdua turun daripada katil.
🌼🌼🌼Sehun sudah mabuk tahap gaban. Sehun ketawa dan menangis. Makcik penjual juga ingin tutup kedai tapi tak sampai hati.
Makcik tu memegang bahu Sehun.
"Kamu ada masalah apa,nak?"
Sehun melihat makcik itu dan dia terus menangis. Dia bersandar di bahu makcik itu. Makcik itu menutup hidungnya kerana alkohol di badan Sehun terlalu kuat.
"Saya rindukan dia."
"Tapi saya tinggalkan dia dan sekarang dia tak pernah ingat saya. Dia hilang ingatan. Dia terpaksa jauhkan diri daripada saya."
YOU ARE READING
PHOTO OF YOU | BI +OSH | MALAY FANFIC
FanfictionCast: Irene Red Velvet Sehun Exo Irene melangkah masuk ke dalam sekolah barunya dan perbualan hangat oleh kerana kecantikannya yang mengalahkan semua orang. Bukan begitu sahaja , dia diminati oleh semua lelaki. Tapi dia menola...