5. [Mike]

842 56 2
                                    

Emma összeesett.

A szobában csend honol, és hirtelen senki se tudja, mit tegyen.

El teste megfeszül az ölemben, és szinte tapogatható a feszültség.

- Will... - kezdi. - Én soha nem árulnálak el, ugye tudod? A lány hazudik.

A lány. Lány, nem csitri. Ez vajon jó jel?

- De miért hazudna? - tűnődik Max, és örülök, hogy helyettem mondta ki a kérdést.

- Emma Mike-ra hajt, ez világos. - kezdi Jane. - Csak fel akarja hívni magára a figyelmet, ezért kitalálta az egész sztorit, hogy érdekesnek találd, Mike. Az autós ügyre is simán volt racionális magyarázat.

- Azt mondta, hogy látta maga előtt a történéseket. És mesélt a Tótágasról is.

- Miért, Tótágast mondott? - csattan fel ingerülten Jane. - Azt mondtad, hogy egy "nagy, fura lény". Ehhez nem kell sok ész, hogy ezt ki tudja találni.

- Nem akarok közbeszólni, mert elég idegesnek tűntök, de Emma továbbra sem tért magához. Nem kéne valamit kezdeni vele? - érdeklődik Dustin.

- Ja, de. - áll fel Max, és Emmához lép. - Lucas! Hoznál vizet?

- Emma? Hallasz engem? Max vagyok. - beszél hozzá, hátha használ valamit.

- Víííz! - kiált Lucas, mintha valami csatakiáltás lenne, és Emma arcára loccsantja a vizet.

A lány köhögve ül fel.

- Láttam egy ijesztő, sötét helyen Willt. - zihálja. - Remegett, sírt, és fennakadt a szeme. Ezt hajtogatta: Átjár...

- ELÉG! - szól közbe Jane. - Engem inkább az érdekel, amit rólam mondtál.

- Holnap megtudod.

- Nem tudom, ki vagy és honnan jöttél, de a legjobb, ha eltűnsz és békén hagysz minket. - sziszegi Jane.

- El, elég! - emelem fel a hangom.

- Nem is akarok itt lenni. - viharzik el Emma.

- Emma! - kiabálok utána.

- Tessék? A barátnőd elmondta, amit te nem mertél. - néz rám megvetően.

- El tényleg el fogja árulni Willt? - kérdezem suttogva. - Mert ezt még én sem vettem be.

- Ha nem hiszed el, holnap megtudod. - húzza meg a vállát. - Én biztos vagyok magamban.

- És ezt nem csak ellenségkedésből mondom. - teszi hozzá.

- El, a többiek és én rengeteg mindenen mentünk keresztül együtt. Egyikünk sem árulná el soha Willt.

- Te tudod Mike. Ha holnap az lesz, amit mondok, megtudom azt amit akarok, és eltűnök. Ígérem!

- Ne ígérj semmit! - mordulok fel, és visszamegyek a szobába.

- Idióta... - morogja, majd ő is elmegy.

*****

- Jó reggelt, Mike.

Nem válaszolok, csak leülök az asztalhoz.

- Mikee? - próbálkozik újra Nancy, és meglengeti a kezét az arcom előtt.

- Bocs, csak nem figyelem.

- Az Emma nevű lány az oka? - érdeklődik az arcomat fürkészve.

- Nem.

- Rémesen hazudsz. - sóhajt. - Ki vele, mi van köztetek?

Why me? [Stranger Things FF] Où les histoires vivent. Découvrez maintenant